varför en mus??
jag är lite nyfiken på varför ni valde just en mus, istället för andra smådjur. skriv gärna om berätta om eran första mus, färg och typ m.m.
Jag har redan gjort en sån tråd, men whatever.
Jag hade alla möjliga gnagare när jag var mindre 6-10 och jag tycker att möss är det bästa som finns. Dom är smarta, små, snygga, sociala, aktiva dag/natt. Jag kan ha hur många möss som helst, eftersom jag älskar dom <3 Jag har en hamster också…men det är inte riktigt min grej.
Min första mus var en black even hona, fick henne när jag var 5-6 år, tror att hon hete Athena.
Jag skaffade möss som "försöksobjekt". Skulle göra ett projektarbete i skolan och jag valde att pyssla med möss. Hade tänkt testa deras intelligens och sånt med labyrinter och sånt tjafs, men det blev aldrig något av. Men jag föll totalt för mina små charmbollar! I ärlighetens namn så tror jag nog projektarbetet bara var en ursäkt för att skaffa möss, men det är iaf den officiella storyn. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Det är en superlätt fråga för många och därför tycker jag att den är jättesvår… Har försökt sätta fingret på vad det är som är så speciellt med möss i flera skrivelser här på mus-ifokus