Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1414 ggr
Grodan
0

knasiga telefonsamtal

Någon har påpekat att det är onödigt att annonsera om att man har möss till salu på blocket eller annan annonsplats.

Jag kan hålla med. I a f om man lämnar ut sitt telefonnr får man räkna med KNÄPPA TELEFONSAMTAL.

Inte sällan busringer ungar och skämtar. Mindre ofta ringer mindre intelligenta varelser och säger elaka saker. Ibland ringer vuxna och vill ha ormmat.

Idag ringde en mysko person. Det ekade och lät skumt i luren och mannen som talade lät precis som om han talade via en röstförvrängare. Naturligtvis var jag tvungen att fråga detta. Om han hade en röstförvrängare. Då undrade han om jag var dum i huvudet och sa att han ville köpa möss. Rösten ändrades under tiden, som om han ställde in hur den skulle låta. Det lät så äckligt att jag sa att jag inte ville prata med honom och la på.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Prizma_o_Kristall
0

Usch! Såna idioter  blir man bara så irriterad på, som gör så. Fy säger jag bara…

Kramar

Odette
0

nä men usch.. va läskigt Förvånad

syrran var med om en liknande grej för något år sedan när hon hade råttungar till salu. alltså jag fattar inte vad folk tänker med, det är sjukt.. okej om det ringer folk som inte kan så mkt om djuret och ställer lite "dumma" frågor, det är ju en sak (bättre att fråga en gång för mkt än en gång för lite, det är ju så man lär sig saker..) men att ringa å bara vara otrevlig och/eller äckla sig på ett eller annat vis är då så långsökt så man fattar inte va folk håller på med. Antingen har dom inget vett i huvet eller så har dom Väldigt långråkigt.

Du får säkert stå ut med en hel del iom att du har kontakt med så mkt människor, lika gäller ju andra uppfödare också, men det är bara å försöka ignorera och radera såna dumheter så gott det går och gå vidare. Huvva, hoppas du slipper det framöver..

(röstförvrängare, hmm..  precis som att det skulle vara kriminellt att ringa å vilja köpa möss *ironi*)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Grodan
0

helt klart någon som drev med mig, ingen tvekan om det… presenterade sig som Klas-Göran om jag minns rätt… heter folk det idag? *fniss*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Ja "busringningar" är inte kul. Hade en period när en massa konstigt folk ringde mig. En ringde och flåsade häftigt flera ggr. lät som en äldre man.

En gång ringde en kille och påstod lyckligt att han hade sett mig på högskolan och blivit intresserad. Däremot kunde han inte förklara hur han hade fått tag på mitt mobilnummer. Han ville prata politik och om sin före detta flickvän. Han ringde mig ganska ofta och var ju så snäll och trevlig men till slut bad jag honom att sluta ringa för min pojkvän tyckte det var lite obehagligt. Han slutade iaf. Märklig typ.

Vissa verkar inte förstå att det är lite privat att bara ringa någon sådär..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Sandra-L
0

igår ringde en kille till mig och sa att han ville köpa två saftiga köttiga möss.. Jag fattade direkt att han drev med tanke på det han sa, så han sa det och att han och hans polare satt och fnissade i bakgrunden..

De skulle mata sin stora pyton och då frågade jag vad det var för pyton och de svarade: en fet anakonda på 5 meter..

Men jag satte dem då på plats när jag sa att anakondan är en boa, ingen pyton. samt att de ska ha större byten än möss, typ kaniner, grisar osv.

De la då på och ringde inte upp igen.. :)

Riktigt irriterande såna där telefonsamtal! usch

babsan
0

Uffa, det där lät väldigt otrevligt :S…. jag håller ju på o sälja min chinchilla o då ringde en människa med någon komsitg brytning, jag förstod knappt vad hon sa :S men iaf vårat korta samtal lät såhär :

Hon: hej, haru chinchillan kvar ?

Jag: ja, det har jag, men det är en tjej som är intresserad av henne o det verkar vara rätt hem.

Hon: okey, kan vi komma och hämta henne imorgon ??

liksom döv eller vad ?! :S

Mymlan
0

Just därför jag aldrig skriver ut mitt telenr i annonser..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Terato
0

#6 Ursh, det tyckte jag nästan var mest obehagligt.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Gasoline
0

Kanske en pratsjuk gubbe/tant?

[Dominik]
0

Jag blir också busringd av mina kompisar….det händer ofta, nästan varje dag :) Men nu vet jag att det är dom som ringer hehe. Oh ja, det e sjukt onödigt att ringa till folk och säga skumma och elaka saker.

Det finn NÅGRA program på google som liknar röstförvrängare. Man trycker på knappar där det står t.ex "Hej! Jag heter Klas-Göran", " Det är polisen. Vi skulle vilja snacka med dig. Idag kanske ?". "Nämen tjenna, ska vi ut ikväll?" och myyyyyyyyycket mer. Jag brukar använda det när jag busringer min mamma :DD

DeniceP
0

Jag kan inte ens räkna till alla de gånger de har ringt upp idiotiska killar som vill köpa möss som mat till deras ormar.

Fast jag sätter också alltid dem på plats, då de flesta inte alls vet något om varken möss eller ormar Tungan ute

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Malinolsn
0

#11 Berätta gärna hur du sätter dom på plats, kan vara användbart för andra som får såna samtal :)

Thowas
0

jag har nog haft tur när jag lagt ut annonser med mitt nr.  har aldrig varit med om konstiga eller obehagliga samtal. hade dock en norsk man och hans tjej som var rysk/polsk som jag inte direkt förstod jämt.. jag har sagt nej till att sälja som ormmat, då jag verkligen vill att mina möss får bra hem. sen vet man ju aldrig heller vad det blir av dom sen om man inte håller kontakt med dom.

Mona22
0

Har fått konstiga mejl istället, fast bara när jag sålt katter.

En var tvärförbannad för att jag korsade amerikansk och engelsk cornish rex, men det är ju samma rasObestämd

Sedan en som trodde jag skrivit en nolla för mycket på priset. Jo eller hurTungan ute. man går tillräckligt back endå.

Sedan när jag skulle sälja några tama zebrafinkar, de kostade 150 kr styck och en ville köpa dem till foder. Det lät ju hemskt seriöst att betala så mycket.

Finns mycket konstiga folk.

#5 kul att du kunde sätta dem på plats!

Lojs
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så det är därför man aldrig hittar möss på blocket när man letar, där ser man. ;)

När jag annonserar så sätter jag inte ut mitt nummer, och jag ger inte ut det alls förren jag vet att köparen är seriös. (Vissa mejlar ju bara att man ska skriva numret det första de gör)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

DeniceP
0

12:

Vissa har ringt och frågat hur stora mössen är, så då fattar man ju direkt att dom är små troll. Jag brukar fortsätta samtalet genom att svara på frågan, och då har dom överdrivit och sagt att dom har en jättestor boa, och då är svaret liksom: jaha? Och du hade tänkt mata en jättestor orm med en liten mus? Du måste ha dödat den reda, eller hur?

Och liknande Glad Om man bara lägger på eller blir jättearg, så får dom ju vad dom var ute efter, och det tillåter inte jag Flört

[Dominik]
0

#13 Du menar väl inte att ormmatsmöss har det dåligt hos reptilfolk? Alla jag känner håller sina möss i lagliga ytor, ger dom bra mat och mössen har massa leksaker. Så det jag menar är att visa möss har det bättre hos reptilmänniskor än hos uppfödare :P

DeniceP
0

#17 tror att han menar att han vill att hans möss ska få komma till folk som ska ha dom som husdjur, och inte som mat.