Stronghold - Ska det upprepas?
Ska man ge stronghold två gånger eller tar de ägg också?
Fick tre sådana tuber med stronghold, kommer inte det att räcka vääldigt länge till mina möss (25st)?

Stronghold är verksamt i 30 dagar så det beror på ohyrans livscykel. Vanligtvis är livscykeln på de vanligaste skabb och lussorterna inte mer än 30 dagar och därför behövs inte upprepad behandling.
Att man får utskrivet tre tuber är för att Strongholden endast säljs i trepack.
#1 Så bra! :)

Löss kan vara ett heeelvete att bli av med. Så jag skulle behandla med två veckors mellanrum tills strongholden är slut och sen ha noga koll. Vi fick nämligen våra tillbaka efter ett antal månader. =/

Fast att behandla med två veckors mellanrum är verkligen inte bra och helt meningslöst. Jag har debatterat denna frågan tidigare med råttfolk och ringde bl.a. Orion Pharma som tillverkar Stronghold för att ta reda på fakta samt exotiskadjurveterinärer runt om i landet. Ska man återbehandla så gör man det tidigast efter 30 dagar.
Även om Stronghold är relativt ofarligt så är det fortfarande ett "gift" och sänker immunförsvaret och därför bör man inte behandla mer än nödvändigt.

Fast jag behandlade två gånger med 30 dagars mellanrum och fick tillbaka skiten igen.

#5 Om det var "muslöss" dina möss hade, dvs P.serrata, så är deras livscykel 13 dygn och en omgång Stronghold borde ha räckt. Låter som att du hade en smittokälla någon annanstans ifrån.

#6 Det är det som skiljer då. Jag hade en ganska underlig sort, så som veterinären bläddrade och hade sig i sin pärm och muttrade.