självlyssande möss!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hei!
Jag kolla nyss runt lite på uppföddare lite här och där, o fick see detta
http://www.neonmice.com/videos.htm
Vad tycker ni om detta? Jag tycker iaf (förlåt för språket) helt o helvetet fel och hemskt o.o

Jag undrar hur man kastrerar bebis-möss i och med att det står att de levereras kastrerade.
På ett sätt vill jag inte veta det O.o' kanske blir så att vissa föds så :o men dom bara säger så.
Varför är visa möss röda o visa e gröna ? Aha nu såg jag den andra videon. IDIO*ERNA LEKER MED DNASTRUKTUREN !!!!!! det är VERKLIGEN sjukt. Jag skulle inte vilja ha möss som lyser i mörkret, det är bara så onaturligt och sjukt. Man ska inte experimentera med gener! Och hur kan man kastrera nyfödda möss??? wut? goood!!!!

Åh, var bara en tidsfråga innan labdjuren skulle komma ut i husdjursvärlden :(
Man använder genomdifierade möss i bland annat cancerforskning för att spåra tumörers utveckling m.m. Att ha dessa stammar som husdjur är helt fel enligt mig. Tråkigt.
#3 Mössen lyser inte i mörker utan fluorescerar i UV-ljus. De lyser alltså inte runt på natten och ser ljuset varje gång de blundar, tack och lov!
#4 Fast nakenmössen kommer väl också ursprungligen från lab? Eller?
Sjukt, skulle ej vilja ha en sådan. :(
#5 Det gör dom :)

nuförtiden finns det ju alltifrån självlysande möss till hundar & grisar som flourecerar i UV ljus, jag tkr att det är rätt häftigta tt se, men jag vete faan om man ska hålla på & korsa in manet DNA i allt >_<
You can't spell Bitchy without Itchy
Undra vad som kommer här näst..
Undra vad som kommer här näst..
#8 möss som förvandlas till hundar eller dinosaurier med ljudeffekter ?

För att bryta trenden lite så, baserat på det som står i deras FAQ tycker jag inte att det alls verkar hemskt. De verkar tvärtom väldigt måna om mössen och vill framhäva att "snälla mata inte din orm med våra möss för att den ska få superkrafter, det kommer inte fungera och det rara djuret förlorar sitt liv i onödan". Typ.
Jag gillar inte genmodifikation i allmänhet, men i grunden kom ju denna av att det fanns ett medicinskt syfte med det hela. Att de sedan säljer den som husdjur kan jag inte riktigt tycka illa om, då mössen kostar mer än vanliga möss (vilket motverkar 'slit och släng/kul grej' en aning) och är sterila så de inte kan föröka sig. Hur de sedan steriliserar mössen är d'remot något jag känner viss oro för.
Men se här t.ex.:
"We want to ensure all of our NeonMice™ find happy and humane homes. Although they are small in size, they are living animals that need to be treated with the utmost respect and care. We can only hope all of our NeonMice™ will be treated with the same respect as when raised at our breeding facility."
från deras about sida.
#5. Ja, nakenmössen kommer också från labb, och skulle aldrig ha blivit utsläppta därifrån!!
Risken för lidande bland nakenmössen, är enorm, jämfört med ett eventuellt "lidande" vad gäller dessa självlysande mössen. Att de säljs sterila är bra tycker jag. Fast, det är förstås bara en tidsfråga det med.
En dag i framtiden är det säkert hippt att promenera omkring med sin gröna självlysande hund. Och fortfarande, hellre det är nakenmössen med sina krackelerade hornhinnor (ur smärt-hänseende och lidande för djuret).
Vad gäller kastrering finns det många metoder, särskilt i labbvärlden, som inte kräver någon kniv. Att blockera ägg-/sädesledare med smärtfri laser kan vara ett sätt, men jag vet inte. Maila och fråga hur de gör.
OBS, jag har inte kollat länken utan går enbart på skriverierna här. (min dator just nu är så trög och sakta så jag kommer inte fram till länken)
Egentligen kommer i sort sett alla våra varianter bland mössen från labbvärlden.
Och labbvärldens miljardtals möss har räddat livet på/förbättrat livskvaliten för miljontals människor! Allt från cancer, till "vanlig depression" som är nog så livsplågande för de som drabbas.
dock dom djuren har man sedan ihjäl (om inte på det finns ordet just nu) men man vet inte rent ut vad man kan tycka om skiten som händer där backo. ifall ett djur nu har kommit fram¨på ett så kallat humant sätt eller inte.
Dom bryr sig till viss mån av djuren som sagt men det är ändå sjukt varför ska man ha möss som lyssner under UV-ljus?

För att nån tycker det är snyggt/häftigt? De lyser ju tydligen lite i vanligt ljus också. Sen om man då har UV-lampa på buren… Varför ska man ha möss med satinpäls eller som är orangea? Jag skulle själv inte vilja ha en lysande nakenmus, tycker det känns lite obehagligt och onödigt, men det finns ju uppenbarligen de som vill.
lugn. ja jag kan säga att jag själv inte har satin eller orangea o.o' dom som har kommit upp har det bara :o men det är väll ändå att gå för långt om dom lyser o.o

Hm? o.0 Jag är helt lugn. Jag skrev rätt stressat, inte menat aggressivt på nåt sätt. Jo men, varför ha fox möss eller blåa eller - vilken framavlad färg som helst? ;) Jag menade bara att det här är ännu en 'typ' av mus som de färger och hårlag vi redan har, som vi har bara för vi tycker det är snyggt. Och vissa tycker tydligen neongröna möss är snyggt. Som sagt håller jag iiinte med. xD
hehe förlåt duverkade så -O.o
Jo ifs. dock är det ju värre för nakena möss överlag…om man tänker hälsa och så. (förlåt om någon blir sur av detta..men jag tycker inte om nakena eller rexade)

Det är lugnt, jag såg det när jag skummade igenom det nu också. Ledsen för det. ^^'
Absolut, nakenmöss har sina problem så de har jag rätt svårt för därför. Sen hade de tydligen pälsade "lysmöss" också. Det känns lite mindre läskigt om man skulle se i mörkret. De lysande nakenmössen man fick se var riktigt läskiga.
Tycker det ser ser skitcoolt ut, men fy fan vad vidrigt. Att man gör så mot levande djur, och varför? Vad är meningen?! Bara djurplågeri hela skiten >.<

Ja, nakenmöss är väl ett kapitel för sig. Tycker inte heller att de borde hittat ut från labbet, men där var det också en tidsfråga, precis som med dessa möss.
Att de säljs sterila är väl både bra och dåligt. Bra för att det minskar risken för att de blir fler, men å andra sidan vet man inte hur det gå till heller riktigt vilket kan vara lite oroväckande.
Tycker inte riktigt att man kan jämföra transgena djur med olika färgvarianter då det trotts allt rör sig om gener från andra arter, inte mutationer inom en art. I de flesta fall ger ju inte en annan färg på pälsen någon bieffekt till djurens funktion i övrigt (med vissa undantag förstås, men då borde manlåta bli att avla på dessa färger också). Känns himla onödigt med dessa labdjur i vanliga hem.
jag håller med. dock finns det ju mer möss ''sorter/variant'' som heter''Rumpwhite'' som har förstorad grovtarm som hellre inte är bra det ska vara en mindra mus vad jag har förstått o.o'

Min jämförelse var baserad på "varför ska man ha möss som lyser under UV-ljus" - av samma anledning som de olika hårlagen - för att folk tycker det är snyggt. Det säljs och de finns för att det finns en efterfrågan. Inte sagt för den delen att det är samma sak.
jo det e sant. :o men det kommer nog komma möss som lyser hela tiden senare o.o

#22 Ja, ur den vinkeln var det en bra jämförelse, resten måste jag ha missuppfattat :)

Jag har varit så virrig senaste dagarna så det är helt förståeligt. ^^;;
Hm… känner inte att det alls är speciellt trevligt med att mössen skall behöva lysa i UV-ljus. Som gammal räijvare vet jag hur jobbigt det är när det lyser sådär. Trist att mössen nu ska vara någon slags cool-sak också…