Dräktig(a)...?
För tre dagarsen köpte jag fyra små töser (ifrån djuraffär ofc, kunde inte låta bli >_<') och jag börjar nu misstänka att två eller åtminstånde en av dom är dräktig…
Den ena har blivit smällfet på bara tre dagar och jag tvivlar ju starkt på att det bara har med bättre mat att göra.. Och jag som tyckte att jag valde dom minsta, smalaste töserna som fanns i affären så att det inte skulle bli några ungar >_<
Jag vägde dom samma dag som jag hämtade dom för att hålla lite kolla på vikter osv. och då vägde PEW'n och Augotin 22g/styck.
Idag, tre dagar senare ligger Augotin på 27g, (dock syns det ingenting på henne, visst är hon rundare än dom två små men inget om man jämför med PEWn) och PEWn ligger på hela 30g och hon är verkligen smällfet! (Om man jämför med när vi hämtade henne iaf) Dom andra två töserna har bara gått upp 1-2g och det är väl mer normalt..
Slänger upp en bild på PEWn ifrån samma dag vi hämtade dom.
Vad tror ni? Hur länge kan det vara kvar innan ev. förlossning tror ni? Jag har läst och läst så mycket jag bara orkat och har kommit fram till att dom går upp en hel del sista veckan? Ska jag låta dom gå kvar med dom andra i samma bur? Just nu känner jag både spänning och fruktan inför detta… xD
XOXO//Hua~

Ojojoj, ja där är det nog en hel hög med bebbar 

Mvh Stephanie 

Hon ser ju helt klart dräktig ut. Men tycker att det är en rätt stro förändring på bara 3 dagar, kanske är det något annat? Fast det får någon som är lite mer kunnig på musdräktigheter svara på. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

#3 Oj där var en riktig tjockis ='D
#4 Ja det är lite det jag är orolig för också, känns som en väldigt drastiskt förändring på väldigt kort tid..? Detta är mina första möss så jag har ju verkligen ingen aning om hur fort dom "ska" öka i vikt heller.
Jag läste om någon sjukdom som jag inte kommer ihåg namnet på nu som gjorde att musen samlade på sig vätska i kroppen, tänkte att det kanske i västa fall kan vara nåt sånt för det skulle tydligen gå väldigt fort.. :(
XOXO//Hua~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men hur mår hon då?
För har hon ökat så kraftigt av att hon samlat på sig vätska och är sjuk så borde det ju visa sig på hur hon mår!
Är hon slö, bara ligger och inte vill äta o.s.v?
Jag tycker också att det är en väldigt stor förändring på 3 dagar, men jag tycker nog att det ser ut som om hon är dräktig.
Vissa honor håller bebisarna högt tills några dagar innan födseln och när hon då "släpper ner" dom så blir dom tjocka fort.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Det man ska tillägga är väl att hon sträcker rätt bra på sig på första bilden också.

Mvh Stephanie 

Jo alltså hon mår bra, visst är hon lite slöare än dom andra och ligger och sover mycket men hon äter och dricker som hon ska och när hon är vaken så ser jag henne springa rätt så mycket i hjulet som dom har, det är typ bara hon som använder hjulet av dom fyra :P Så sammanfattat så är hon lite slöare än dom andra tre men är ändå pigg och rör på sig.
Hoppas innerligt att det inte är någon sjukdom av nåt slag :/
Hittade en annan bild ifrån första dagen men man ser ju inte kroppen så mycket på den tyvärr.
XOXO//Hua~
Har själv varit med om att det har gått så fort. Det är nog bebisar, många bebisar.

Jag tror på bebisar, och om det är dags snart så hade jag plockat ut hjulet för henne.

#9 Ojdå, många bebisar säger du, det vart ju inte riktigt tanken när jag köpte henne.. ._.'
#10 Saken är ju den att jag inte har en aning om hur lång tid hon har gått dräktig eller hur många dagar det är kvar alls.. Men ja då ska jag ta och plocka ut hjulet. Varför ska man göra detta förresten om jag får fråga?
Är det någon som vågar gissa på hur långt hon har kvar? Och borde jag låta henne gå kvar med dom andra tre? Dom är syskon och kommer bra överrens.
XOXO//Hua~
Du bör plocka ur hjulet för att hon inte ska slösa en massa energi på, och bli stressad av, att springa i det. Hon behöver all energi till bebisarna i magen och till att föda dom sen.
Jag skulle ta det säkra för det osäkra och sätta henne i en egen bur. Iom att du inte haft dina flickor så länge och inte vet något om deras bakrund så kan du ju inte gärna veta om det finns risk att någon av dom skulle få för sig att döda/äta upp bebisarna.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Precis som Lamina skriver så behöver hon alla krafter för att föda och ta hand om sina bebisar.
Jag har ju haft mina honor kvar bland mina andra töser och de har hjälpt till med bebisar ihop. Men det är honor jag vetat temperament på och inte känt att det kunde vara några problem.
När du haft dina så kort tid så vet jag faktiskt inte vad jag hade gjort där. Blir det jättemånga bebisar så brukar honan få bra hjälp av sina burkamrater. Men käkar de upp dem så är de ju inte så mycket till hjälp direkt.

Okej jo då förstår jag :)
Är det okej om jag plockar över henne till egen bur idag eller borde jag vänta några dagar till?
XOXO//Hua~