Mina Trädgårdsovare
Insåg att inlägget jag gjorde på Exotisktadjur iFokus passar nästa bättre in här. Tänkte att detta var lite mer intressant för er i musvärlden.
Tänkte lägga upp lite bilder på mina trädgårdssovare. Dock blir bilderna sjukt fula då det är kolsvart i rumet. Dem är ju trots allt nattdjur.
Jättefina, verkligen!
Berätta gärna lite om dem. var kommer de ifrån (uppfödare) och hur handtama bilr de?
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Awww vileken fin mus <3 Vill också ha en sån :D Jag håller också med Lottis. Berätta lite okm din mus :)
Ja men absolut! :)
Detta är Bastard och Bandit, två bröder. Dem kommer från en uppfödare i Danmark vid namn Tina. Har ingen kännedom om det är fler som äger och ännu mindre föder upp Trädgårdssovare i Sverige. (hörde inte direkt till vanligheterna i Danmark heller tydligen).
Dem är Nattdjur och går i ide under vintern. Kan även göra de i fångenskap. Så dem går väldigt lätt upp i vikt. ;)
I vilt tillstånd kan dem bli upp till 7 - 10 år (max).
Dem lever främst i södra europa i skogs områden och plantage. Lever även vilt i södra Finland bl.a.
Dem är i grund och botten riktiga små vild djur. Så om man vill få dem handtama får man jobba mycket på de. Dem är otroligt snabba och hoppar väldigt högt! Så det är lite jobbigt om man ska försöka få dem tama utan att dem rymmer. ;D Men från bebis ben går det nog lättare.
Men det är mycket spunk i dem också, dem är inte rädda för att stanna upp och fightas. Om dem känner sig hotade.
Men vi får se, tänkte dokumentera lite här om dem. :)
Tina känner vi :D
Tack för infot. Kul att få höra fortsättningen sedan. :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Är trädgårdssovare samma sak som sjusovare?
Nästan, dem är kusiner ;)
#6 Ja men va kul ^^. Hon hade lagt upp en annons på en dansk sida. Och jag kunde ju bara inte låta bli :D. Men dem gick på nästan en tusenlapp styck. :)

Väldigt vackra! =D Tack för bilderna! Mwaha - nu blir det till att skapa nya anthromorph-karaktärer. x3
Haha XD Nej usch gör inga furries av mina bebisar bara. XD Men kul att du ritar, lägger du upp nått på DeviantArt, eller någon annan sida?

x'D Hahaha! Naaaj tror'nte det blir några furries av dem. Så långt har mina perversioner inte kommit. Kanske lite fluffig Trädgårssovar-shonen-ai. ;D
Mnjaa, jag kladdar, men det ser väl ut lite sådär och har varit alldeles för lite djurkonst. ^^U Jao, efter mycket 'lurking' så har jag börjat lägga upp lite smått på DeviantArt. Men det är mer författat än tecknat på sistone. =3 Ritar du nåt?
Hahah! ^^
Ja men va kul! Jo jag ritar en del på den lilla fritid man får över :). http://choiicho.deviantart.com/

Fantastiskt vackert! =D Mycket beundran! ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#15 Din "Lion lady"-bild var riktigt snygg :)
Tackar hörrn, va gulliga ni äri :D
Åh, sådana är sååååååå jäkla söta
Men nu måste dem banta!! >.< Dem lägger på sig fruktansvärt mycket på jätte kort tid. Så nu blir de ris diet kryddat med pellets för deras del!!!
#26 Ris är inte speciellt nyttigt och innehåller mest kolhydrater. Du bör ändra dieten så att du ger dem mindre kolhydrater. Hirs t ex innehåller väldigt mycket kolhydrater.
De anses vara allätare, men jag vet eg inte så mkt om dem alls, och då bör de alltså få mat från hela kostcirkeln.
I a f kan du säkert ha nytta av alla våra mattrådar här…
Jo men nötter är feta, frukt har mycket fruktsocker, pellets är proppade diverse vitaminer, fett, och kolhydrater (trots att de är fettsnålt). Ris är de som är smalast blev tipsad om de. :P Det är inte en fråga om de ska vara nyttigt eller inte, utan dem ska bara banta rejält nu.
Så dem får lite av allt de fettsnåla. :) testar med svamp just nu… nypon diggar dem oxå.
En rönbärskvist hänger från taket också för sysselsättningens skull. Lite av de som finns där dem lever ^^

De är hur fina som helst!!
Vad är livslängden på dem?
#28 Fett är inte problemet, för mycket kolhydrater är. Eller bara enformig eller fel kost. Fröer och nötter innehåller faktiskt mycket kolhydrater det med, även säd, men rätt sammansatt och med färsk mat till tillskott går det att ha små gnagare med fin slank kropp.
Jo :)