Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 1386 ggr
ajanki
0

Systrarna Svart

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade mina vackra svarta tjejer i dag, temat var Halloween och jag blev ganska nöjd för tjejerna var så superduktiga! Riktiga fotomodeller:)

Systrarna heter Morakullan´s Jiasita och Morakullan´s Jianna

ajanki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ajanki
0

ajanki
0

ajanki
0

Grodan
0

Söta tjejer!Kyss

Glad att de får bo hos dig och få vara de de är. Jiasita var lugnast och bäst i kullen - en mus jag själv skulle valt att behålla till min avel om det inte varit så att modern börjat tugga morrhår på sina döttrar. Jianna var den hona som var kvar till sist, som ingen ville ha för att hon är så rädd, otrygg och "rasslig". Du ville ändå ge henne ett hem och det är hedervärt.

Jag tycker dock inte att du ska avla på dem. De må vara söta, fina och ha en trevlig typ, men de lämpar sig verkligen inte i avel med morrhårsätning och stress i släkten.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
0

Ja, dom är otroligt söta:)

Nej, det blir nog inte några bebisar på dom här tjejerna trots att dom är så vackra och trevliga, dom är mina pusstjejer och ögongodisSkrattande

Jag lyssnar på dig, med alla dina års erfarenhet av möss och uppfödning så skulle jag vara dum om jag inte gjorde det!!

Och att jag tog hem Jianna ångrar jag inte en sekund, hon är inte så rasslig längre och jag tror hon trivs med mig och sin syster:)

Grodan
0

Snälla ord, tack. Det är alltid tråkigt när man har ett bra djur men måste avstå från avel pga någon ärftlig defekt. Jag tycker dock att det är en oerhörd styrka när man kan det. När man kan vara ärlig mot sig själv och andra. För man kan inte fuska.

Jag har pratat en hel del med en kille som har fransk bulldog och hans oerhörda problem med sjuka hundar. Hundar han köpt för många tusenlappar och som sedan varit sjuka. För att man inte alls är ärlig i hundavelsbranschen eller i många fall inte har vett att låta bli att avla på vissa djur. Det går inte att med full rätt jämföra hundar och möss, givetvis inte, men vi musuppfödare har i a f ett stort plus med att möss inte lever så länge och att vi snabbt kan avsluta en linje när allvarliga fel uppstår på djuren.

ajanki
0

#7 Varsågod, kanske snälla ord men också sanna!

Det där med avel och hur man väljer eller väljer bort avelsdjur är oerhört svårt!

Fast det blir lättare med åren och erfarenheten!

Man vet efter många års avel hur viktigt det är att välja avelsjdur!

Man måste tänka långsiktigt när man avlar, i alla fall när man föder upp hundar.

Visst man kanske inte kan jämföra musavel och hundavel, men jag jämför det så gott jag kan, eftersom jag fött upp hundar i många år och det är ju min erfarenhet av avel.

Därför blir jag så glad när jag hör att det finns musuppfödare som tar det här på allvar och inte bara sätter ihop två möss för att dom ska få söta ungar…avel är allvarliga saker.

Det är vi uppfödare som måste se till att få det djurslaget vi föder upp att : ha ett bra temperament, vara så frisk som möjligt, långlivad och vacker…..och inte att förglömma inte förändra djurets utseende utan förvaraGladoch det som kanske är viktigast…hitta bra ägare till dom djuren vi sätter till livet!

Grodan
0

#8 Skrattande Ju mer man lär sig om avel desto bättre. Jag tycker man kan hämta mycket fakta från andra djurarter faktiskt och har inget emot att man jämför lite. Vi kan aldrig lära oss för mycket.

Pappa Chilloutarea´s Charcoal finns kvar i min ägo, han har bott hos mig i 1 år 1 månad nu. Han har rosslat när han var nyinflyttad, precis som flera av de tyska importerna gjorde. Hans burkamrat dog dessutom från honom, så han har bott ensam med undantag för några besök av honor. Endast en av honorna som hälsat på hos honom har fått ungar och det är J-kullen. Jag önskar kunna använda honom på en lugn och trevlig hona som inte har morrhårsätning i släkten och som matchar honom. Han är lugn, snäll och kontaktsökande. När jag lyfter upp honom lägger han sig platt i handen och låter sig klappas. Han är väldigt lång i kroppen och har en mkt trevlig typ. Förmodligen är han inte anlagsbärare av några roliga gener. Han är Black Shorthair och inte speciellt svart utan lite gråbrundaskig, men han är så himla snäll och trevlig. Han är den enda hanen som bor ensam i källaren just nu och jag är lite orolig för det eftersom det inte är jättevarmt där… Så jag letar en supersnäll hona till honom…

ajanki
0

Men killen, han kan ju inte sitta själv:(

Har du ingen flicka som passar honom då?

Kanske jag har nån som passar, men då måste vi ju vänta i några veckor

Låter som om jag måste ringa till nån och tjata om att städa ur ett rum;)

Grodan
0

#10 Mja… jag funderar på mina honor… men tycker ingen är bra nog… jag är så kritisk… Och så är det några honor som är så unga…

ajanki
0

#11 Ja, jag vet ju att du är kritisk.

Men ta en lite yngre hona då, det är ju speciellt med denna pojke!