Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 596 ggr
[Theriss]
0

Vad har de för färger??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu kommer jag här med mina möss ur senaste kullen igen och ber om hjälp. Vad kan de tänkas ha för färger?

Mamman är cinnamon och har li-ag, ag, bl-ag, li-sa, ch-ar och rd bakom sig.

Pappan var typ blå eller lilac colorpoint med allt möjligt bakom sig men det närmsta är ck, bei, ag, ci, bl, sv, hi, sm. Extreme dilution är med i bilden…

Har inte orkat redigera bilderna så de är superstora, bara så ni vet.

Den här honan är colorpoint, tydligt tickad. Grodan har nämnt agouti burmese en gång. Exakt vad är en agouti burmese? Kommer ihåg något om silveragouti… men mer minns jag inte =P Om honan på bilden är agouti burmese, hur blev hon det?

[Theriss]
0

När den här damen var lite trodde jag hon var cinnamon. Men sen fick hon pointer och blev liksom grådassig… nu drar hon rätt mycket åt det bruna hållet. Hon är tickad, gråbrunaktig underpäls, svårt att förklara.. Hon är satin.
Honan från inlägg #0 bakom henne.

[Theriss]
0

Honan från inlägg #1 till höger. Är hon till vänster lilac agouti? Hon är satin. Bakom dem står en agouti.

amaira
0

Puh, vilken gensoppa ;-) Här törs jag inte ge mig in i några gissningar. Vill bara säga att de är vansinnigt SÖTA!! Kyss

Elyria
0

Vi har några killar som är agouti-burmese. Här är de 15 dagar gamla:

Jag trodde att de vara silver-agouti, som sin farmor. Men så fick de pointer. Här är Diego 5 veckor:

I en tråd som heter "Våra D-killar" förklarar Grodan det där med burmese och himalaya. Sök på D-killar så finns den där nånstans.

Vill du se fler bilder på våra agouti-burmeser och jämföra med din troliga bumese så finns det här:
http://web.telia.com/~u92804022/Kullar_D-kullen.htm

dreamiz
0

Jag kan inte heller ge mig in på färger men de är i vilket fall ursöta o himla fina!

mandymoo
0

lilac agouti - kanske

agouti

hon med panfläck uppfattade jag det som du undrade över - blue agouti

Gissningar bara ….

[Theriss]
0

Är i alla fall till 90% säker på vad deras helsyskon i första kullen har för färger, men de är ju inga colorpointer så det är lättare. Där är är det både lilac och lilac agouti och deras yngre syskon liknar inte dem överhuvudtaget… fast den teckande honan i inlägg #2 tror jag mer och mer på lilac agouti, i och med att hon är satin så blir ju färgen mörkare. Men för ljus för att vara blå.

Grodan
0

ser ut som agouti burmese  texel

ser ut som en hederlig cinnamon  slh på detta foto

blue/blue agouti pannfläcksberkshire sax/stex  och på denna bild ser cinnamon slh ut som burmese eller en coffee

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Theriss]
0

Så här ser bröderna ut:

[Theriss]
0

Bröderna. Agouti burmese och cinnamon? Han som syns mest har pointer.

[Theriss]
0

Han här borde väl vara cinnamon. Han har inga pointer. Höll honom och systern från inlägg #1 bredvid varandra (kameran dog såklart) och hon ser faktiskt ut som cinnamon, MEN hon har pointer! Hon är helt klart mörk på nos svans etc och det är inte han.

Grodan
0

Gah, vilka HÄRLIGA pälsmössor!!!

Hanen som är längst bort på första kortet och längst ner på andra ser ut som falsk silver agouti A-c(e)c(ch). Den andra ser ut som agouti burmese A-c(ch)c(h).

Du frågar i #0 hur det gick till. Visa upp foton på föräldrarna så kan vi försöka luska ut vad de är och säga hur det gick till. Gissningsvis har du parat en AabbDdCc(ch) med en aaddc(e)c(h)

Grodan
0

#11 tycker INTE han ser ut som cinnamon utan som en agouti utan rött…

[Theriss]
0

haha jag är värdelös på sånt här (och ändå envisas jag med att försöka gissa) För när du säger det så har han faktiskt vitt längs sidorna eller hur man ska säga. Kan ju konstatera att jag borde hålla mig till renavlade djur så jag slipper slå knut på min hjärna ;)

[Theriss]
0

Mamman är cinnamon (och antagligen därför jag vill få dem till cinnamon…)

[Theriss]
0

Och pappan var nåt… konstigt colorpoint blue eller lilac eller nåt liknande.