Busmus
Haha, han är lustig lille Elvis.
I morse var han så söt när jag satt och borstade håret bredvid hans bur. Han stod och tiggde vid gallret om att få något gott. Så jag hämtade några solrosfrön och gav genom gallret. men sen fick jag så bråttom så jag fick skynda mig iväg och några frön blev liggandes på golvet.
Nu när jag kom hem upptäckte jag att solrosfröna var borta. Han måste ha rymt och ätit upp dem! Men han låg lika snällt i sitt sovhus som vanligt när jag tittade. Jag har ju sett små bajskorvar kring buren förut men trodde det var korvar som hade flygit ur buren. Men då kanske han gör små promenader ibland när vi är på jobbet!
Älskar mina stora små vänner..

*ler* Har du öppen bur till honom? Då tar han sig säkert en promenad när han är ensam hemma

Haha, nej det är det jag inte har.
Han måste ha tagit sig ur genom gallret. Men jag har sett att han har "rymt hem" genom gallret förut. Tur att han är så pass feg att han inte vågar gå nå långt.
Det konstiga är bara hur han lyckats ta sig hem igen. Det är ju en väldigt hög kant på buren. Men jag såg sen att det låg lite saker runt buren som han måste ha klättrat på.
Älskar mina stora små vänner..

*ler* ja dom lär sig snabbt dom små busarna