Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1232 ggr
[Catteklina]
0

Chockad x3, haha!

Jag kan säga så här, jag städar aldrig ut mina sebramöss bo, då dom har byggt ett sådant fint och stort, men tyckte idag att det var dags att byta hö där i alla fall. Så när jag stoppade in handen i boet så hände jag något dunigt och när jag lyfte på taket såg jag detta:

**Tala om att jag blev överraskad när där låg tre sötnosar och mös!

Dom har redan fårr pälsen och ögonen har dom öppnat något litet, så jag vet inte riktigt vad man kan tippa på, en två veckor gamla kanske?

Det lustiga är att varken jag eller pojkvännen har sett att någon av våra tre honor har varit dräktiga, utan att dom har varit lika slanka hela tiden.
Vi har haft två av sebrorna i åtta månader och resten i tre månader, då vi inte har sett varken parning, dräktighet eller ungar, så trodde vi att hanen vart steril, men så var icke fallet :)

Lite bilder på gos-ungarna:

-Catarina och Mikael.**

lothus1
0

Jag kan inte se bilderna =oO

[Catteklina]
0

#1 Nooo :o Lägger in dom igen ^^

[Catteklina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
[Catteklina]
0
[Catteklina]
0
Jaag
0

Naawww va söta!!!

lothus1
0

Åååh, vilka sötingar =oD Vilken ljuvlig liten överraskning =o)

Wiizy
0

jözzes så söta. :D

[Catteklina]
0

Tackar alla :D
Det var verkligen en perfekt överraskning, ingenting som vi alls hade kunnat ana, då vi trodde att allt hopp var ute och att hanen var steril.

Mymlan
0

Har två pojkar, men de är så tråkiga, ligger ant o sover ovan på kartong, bygger inga bon, äter, skiter sover.. Mer fart på taggmössen.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Catteklina]
0

#10 Nej, mina var också off i flera månader, sen började dom bygga ett bo, sen händer ingenting mer och så var det i fyra-fem månader ungefär, sen kom dessa helt plötsligt :o Knasiga djur detta måste jag säga, hehe :D

Mymlan
0

Vackra är de.. Nå fler blir det ej här..

[Catteklina]
0

#12 Jo, dom är verkligen jätte vackra och ibland roligt att titta på tycker jag allt att våran grupp är :)

amaira
0

Verkligen söta gosingar. Kyss

[Catteklina]
0

#14 Tackar :)

Jag blev överraskad idag också när min ny inköpta kotte hona fick ungar o.O

dreamiz
0

Gu så söta!!

Å, kotteungar! Låter gulligt det också!

Nutiz
0

#15: Haha, det är världens bäjbiboom hos dig ju Räcka ut tungan

Pehpsii
0

Haha, det kanske är nånting i vattnet hos dig? Du börjar inte bli rund om magen själv? Kanske bäst att akta sig ?Flört

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Stj3rnfallet
0

Åååh, vad söta små saker!!!:D Sebramöss är verkligen vackra!=) Dock ovanliga här iaf, så det skulle nog vara svårt att få tag på.. Får väl köpa någon sötnos när jag hälsar på min pojkvän i Burlöv :P Roligt med bebisar iaf, kan jag tänka mig!=) Grattis till pluttarna!

[Catteklina]
0

Haha, jo tack alla! Jag är fortfarande chockad över våran babyboom här hemma!!
Jo, kotte bebbar blev det också idag, ren chock det med, då vi köpte denna kotten som en hane för drygt en månad sedan, sen visa det sig att det var en hona och imorse fick hon små bebbar :o

Dock stötte kotten bort sina ungar :/ Så vi håller tummar och tår här hemma att vi klarar av att nappa upp dom själva efter ett långt samtal med en annan uppfödare. Så min snälla syster sitter där hemma med 4 stycken extra barn och stödmatar dom.

#19 Jodå, säg till om du är intresserad. Är dessa tre töser är dom nog redan bokade, men fler kullar kommer säkert och överraskar mig igen, haha :D

#18 Det får jag verkligen inte hoppas! :o Haha :D

lothus1
0

*fniss* De ser väldans "taggiga" ut Räcka ut tungan

Muszimba
0

Här håller vi fingrar, tår och musliga tassar för de små liven.

[Catteklina]
0

#21 Det sjuka är att dom föddes utan taggar, tre-fyra timmar senare var dom helt taggiga hela högen :o

#22 Tack så mycket, känns som att det kan behövas :)

lothus1
0

#23 Jag håller oxå allt man kan hålla i för att allt skall gå bra Glad

Va skumt =o/ Men de är dock kuligt söta de små liven =o)

Pehpsii
0

#23 det ser ut som om de har gåshud

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Stj3rnfallet
0

#20 Ja, de är verkligen fina =) Jag är ev. intresserad av dem :P Går 2 hanar ihop eller är de ensamlevande som vanliga möss? Tänkte utifall det är ngn hane i kullen ;) Ja, det var då verkligen babyboom hos er :D Håller också tummarna för igelkottsbebisarna! Hoppas de överlever. Vilken snäll syster som ställer upp och hjälper till!:D

Mymlan
0

#26 Om det är sebramöss du frågar ang ha hanar ihop. Jag har 2 st sebra hanar ihop, funkar bra.

Stj3rnfallet
0

#27 Jo, det var sebramöss jag tänkte på =)

[Catteklina]
0

#26 Jodå, som Mymlan sa så går sebramöss hanar tillsammans om det är från samma kull :)
Jag försökte kolla könen på dom små filurerna igår då jag skulle regga dom, men tyvärr gick det inte att se ännu, så vi får avvakta ett tag till ^^

moas
0

Hejsan. Teresa heter jag och har sett dina bebisar har du några att sälja??? zebramössen är jätte fina tycker jag. Jag har andra möss och djur hemma och skall köpa två zebramus honor snart ifrån stockholm men skulle vilja ha en hane som inte är släkt med dom också……

Stj3rnfallet
0

#29 Okej, vad bra =) Är den andra inte intresserad om alla/ngn av dem är hanar? Alltså jag menar att den som vill ha alla ifall det är honor inte vill ha några hanar.
Jag kan tänka mig att det är rätt svårt att se. För min del är det absolut inte bråttom att få veta könet, då jag ändå kommer till skåne först i slutet på februari..=/ Men innan dess vet du ju könen på den iaf :P

[Catteklina]
0

#30 Jag har mejlat dig ;) Jag har en som är intresserad om dessa är honor, sen en annan förmodligen också om det är hanar.
Men vi kan prata om det i pm istället ;) Jag vet ju inte alls vad dessa är för kön alls.
Annars har jag eller där jag jobbar, sebramöss från Danmark på en ca. 5-6 månader för 269,-

#31 Ja, hon har ju redan en hane och en hona, men ville ha en hel grupp, så är dessa töser, så var hon intresserad inte om det var hanar om jag förstod det hela rätt :)
När jag vet könen så hör jag av mig, finns där två grabbar, så kan jag hålla dom till dig tills du kommer ned till Skåne om du vill det :)

Stj3rnfallet
0

#32 Ja, gör det :D Jag kommer till skåne i slutet på februari =) Och åker hem i början på mars. Kommer bara stanna ca en vecka där, mer orkar jag nog inte med :P

[Dominik]
0

Jag vet att tråden är rätt så gammal…men åh! jag kan inte låta bli att skriva hur söta dom var/är. Lord, så gulliga möss <3