Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 586 ggr
jauchzet
0

Hjälp!!!

Jag var hos veterinären med en av mina möss i fredags eftersom hon rosslar. Hennes syster fick följa med eftersom hon är så lugn och musen som skulle till vet. alltid blir så stressad.

Besöket gick bra, men jag fick rekommendationen att ha de två tjejerna i en separat bur medan jag bahandlar den ena.

Så det har jag nu, men:

Systern har under helgen blivit seg och pälsen skiktar sig lite. Ena ögat är liksom mer halvt öppet än helt. Hon verkar inte ha nån större lust att komma fram och göra nåt heller.

Är hon sjuk? Kan det bero på stress? Kan det bero på tristess eller saknad? Hennes bästis bor kvar i den gamla buren.

Det ska tilläggas att hon är ganska överviktig.

jauchzet
0

putt

ajanki
0

Är ju ganska svårt att säga när man inte sett henne. Men det låter ju som om hon inte mår så bra.

Det kan bero på stress eller tristess för att hon sitter själv, gör hon det förresten?

Fast det där med ögat och pälsen låter ju som om hon åkt på nån infektion eller nåt.

Hur mår hon nu?

jauchzet
0

Hon och syrran är tillsammans. Jag funderar om det som hennes syster och de andra mössen har nu brutit ut hos henne också. Hon var den enda som var frisk.

Hon äter som vanligt. Mat är ju hennes passion, men hon ser inte frisk ut…

Rynkar på näsan

ajanki
0

Fy, då är nog hon också sjuk tyvärr:(

Det blir som med dom andra att du får hålla ögonen på henne

jauchzet
0

Om det är så att hon blivit smittad nu då så kommer hon först att bli ganska dålig och sen kommer hon att krya på sig lite. Det är hur det varit med alla andra.

Sen går det liksom upp och ner. Gråter