Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 714 ggr
MoaL
0

Sjukdom

Hej allesammans!
Vad är det för sjukdom som gör att sidorna på musen sjunker in och de magrar av, blir rufsiga och uppburrade i pälsen, men ändå äter och dricker? Inga ljud från luftrören heller.

Tacksam för svar.
Mvh,
Moa

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

amaira
0

Snarare "tecken på sjukdom" än en specifik sjukdom… ??

Skulle gissa på att om inget görs åt en sådan mus, kommer den att vara död inom en vecka, två om det är illa. (det vill säga ännu längre lidande för musen)

MoaL
0

Någon som vet vad för slags sjukdom det är tecken på då?
Jag har alltid avlivat sådana möss, speciellt de som får svårt att andas(det händer ibland). Vissa möss har fått det som bebisar (3-5 veckor), nu senast fick en hona det som var närmare året.

Det låter som att jag har fått flera möss som är blir såhär, men det har bara hänt några stycken. Det är jättetråkigt. :/
Även om jag skulle ta dem till veterinär skulle vetten förmodligen inte kunna lista ut vad det är.

Mvh,
Moa

Terato
0

En unge ur min Sveakull blev sådär hos sin nya ägare innan den dog. Har inte heller någon aning.. Gå till en duktig veterinär! Jag skulle gärna också vilja ha svar..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

trocadero
0

Lunginflammation kanske det kan vara. Då kan djur se avmagrade ut utan att behöva gå ner i vikt också. Man behöver inte heller höra några ljud själv från dom, typ Rossel, nysningar eller liknande. Ta dom till veterinären och be dom lyssna på lungorna.

MoaL
0

Okej, tack. :)

Mvh,
Moa

Thowas
0

vi fick många ungar som blev så där, särskilt dom vita. och alla dog om vi inte tog bort dom själva.  oftast tar dom aldrig igen sig efter det