Bilder, både på möss och OT.. :)
Giftmusen, som tyvärr inte lever nu, men ändå är väldigt saknad. :) Någon förresten som kan nämna hans teckning?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Popcorn! Hjälp till teckningen önskas, tack på förhand! :)
Mvh,
Moa
Pelle, som jag fortfarande vill veta färgen på. :) Tack på förhand..
Mvh,
Moa

Vad fin Popcorn är, han ser helläcker ut…
Storöra.. :) (Nu kommer några äldre bilder, taget i november eller december förra året..)
Mvh,
Moa
Tack! Han är supergo. :) Fast han har haft väldigt dåligt självförtroende (varit rädd för att springa på okända ställen t ex) men han är åtskilligt kaxigare nu än när jag köpte honom. :)
Nästa bild: Sömntuta. :)
Mvh,
Moa
Nästa bild är på en supergo liten tjej, och är tagen för typ ett år sedan, vill gärna ha hjälp med teckningen även där. Jag är ju totalt hjälplös när det gäller teckningar, haha. :) Men jag försöker lära mig…
Mvh,
Moa

#1 han kan inte vara broken?
Ännu en bild på denna snuttis när hon tvättar sig. :)
Mvh,
Moa
Ska inte en broken ha en prick vid nosen?
Nästa bild är OT, på min älskade dvärghamster Lilla My. Den enda jag har för närvarande, hör och häpna. :)
Mvh,
Moa
En bild på två av råttorna, Zeke-gubben (svart variegated mm) till vänster, och lilla fröken Enöga (siamese dumbo) till höger. :) Det finns ytterligare två råttor i flocken, Ronja och Nyråttan , honor naturligtvis. Zeke är enda herren.
Mvh,
Moa

#Jo, det stämmer ju faktiskt!
Kollar lite på Svemus standard. Men jag är ju nybörjare så jag kan bara gissa, hehe..
Variegated då? Jag fattade iofs inte riktigt hur den ska se ut, men de anrda beskrivningarna av teckande möss passar väl inte heller in riktigt?
http://www.hiiret.fi/eng/breeding/varieties/variegated.html
Här är variegated. :) Toppenbra sida detta, fick den länkad till mig för några dagar sedan. :) Tryck på "Varieties" om du vill kolla andra färger och teckningar. :)
Några av de fortsättande bilderna blir på nataler, hanar:
Mvh,
Moa
Jag hoppas att du uppfattade att det var länken du skulle klicka på, inte min bild. :)
Jag fortsätter:
Mvh,
Moa
Sista killen, "Storpappa", han som är grunden till min nataluppfödning. Här har han problem med vänster öga, tyvärr.. :/
Mvh,
Moa

Aha! Ja då var det ju verkligen inte det han var, haha. Men kul, bra sida! Tack!
:)
Tredje honan, "Stormamma", min pensionerade goshona som är den andra delen av mina uppfödning på nataler.:
Mvh,
Moa
Här är VÄRLDENS goaste schäfertik i mitt knä. Tyvärr inte min, men vi var hundskötare till henne när hennes ägarinna - min mammas kompis - for bort en vecka. Ursäkta stöket på köksbordet. :)
Mvh,
Moa
Ännu en bild: Såhär brukade hon kunna sova i soffan. :P
Mvh,
Moa
Heico (min mammas gullegris) i vår soffa, och Lisa (gosbollen!) i sängen. :)
Mvh,
Moa
Ännu en musbild! Någon som vet vad jag ska kalla denna gullgris teckning för något?
Tack på förhand:
Mvh,
Moa
*Putt* Någon som kan lägga ned lite tid på att hjälpa omöjliga mig och mina bilder, med färger och teckningar? :)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa

Hihi, jag är kass på teckningar! Det är ju ganska svårt.. Men det var jättetrevligt att titta på bilder. :) Gud vad fina natalerna var!
Det är många av mössen som ser ut som mössen från Söders Zoo i Gävle. Antar att det är Imazomöss men vet inte riktigt.. Har en sån hona. Memla heter hon.
Älskar mina stora små vänner..
Giftmusen, Popcorn och Maja - Den långhåriga honan i #8 - kommer från djuraffär, de andra är födda hos mig - men alla mina möss kommer ju ursprungligen från djuraffär och därmed Imazoo. Giftmusen och Maja vet jag helt säkert att de kommer från Imazoo, men Popcorn kommer från en djuraffär som jag inte vet var de tar sina djur ifrån. Det kan ju komma från en privatperson också, men han är säkert också från Imazoo. :)
Jo, natalerna är supergoa, förutom Skrikmaja och Skriklisa (de skriker när man kommer nära med handen, men slutar när man tar upp dem). :) Fast man får akta sig, honorna bits, speciellt dessa två. Stormamma är tryggare. Hanarna är supergoa, speciellt Storpappa. :P
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa

Ja, hoppas du får hjälp med teckningarna på dem!
Haha, vilka trevliga rackare ;). Men fina var de!
Älskar mina stora små vänner..
Eldbarn du harju för goa namn på dina möss :D skriklisa ,..hihih :D supersött
Haha, tja, det passade dem ju, båda är riktiga gnällspikar.. :P Fast det är ju natalpälsråttor, inte möss. :)
Mvh,
Moa
jo men endå :D hahaha…underbart!
Den här tråden har jag missat helt. Gah, vilka söta möss du hade MoaL.
Haha, tack Grodan. :D
Mvh,
Moa