Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1082 ggr
Lojs
0

Hur många i duna?

Hur många möss kan man ha i en Dunabur? Jag vet att det finns en räknare på hur många möss man kan ha i en bur, men jag tänkte höra hur ni gör själva, det måste ju vara många som har dunor. =)

Jag är nyfiken på både mellandunan och den minidunan. Posta gärna bild på hur mössen har det. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

willyregerar
0

Det beror väl på hur stor buren är.. Men jag har ingen duna så jag vet inte riktigt..

willyregerar
0

Jaha, hehe, tänkte inte på vad du skrivit riktigt x)

Strunta i vad jag skrev, haha

[aammE]
0

Jag har max 3st i minidunor, vissa tycker att två är maxantal men jag tycker att man som ägare bäst känner hur ens egna möss som individer vill bo. Jag har möss som jag vet skulle bli helt tokiga av att behöva bo i en miniduna, så de bor i större burar och vissa av mina möss trivs inte alls i större burar så de får bo i mindre.

Jag tycker helt enkelt att det är en jättesvår fråga att svara på då det beror på hur individerna är.

Lojs
0

#3 Det var väl ett jättebra svar, 2-3 i en miniduna, beroende på individerna. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Exoticas
0

Vart finns räknaren för hur många möss man kan ha i en bur? har bara hitta en för råtta. Tänkte hur kolla hur bra den stämmer med mina uträkningar =P

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Magda
0

#5 ----> http://optimena.se/burraknare.html?width=50&depth=33&height=35&calc=lag#

#0 jag har haft 5 st som max i en miniduna, men då var det en väldigt väl fungerande liten flock som alltid levde tätt, även på större ytor.

annars så är 3 ett bra antal tycker jag, men ser inga problem med att ha 4 heller, sålänge de trivs..

Magda
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en bild på en bur, 2 killar bor här. i mjölkpaketet har jag tryckt in toapapper + mat och sen tejpat igen och gjort ett litet hål, så de har att göra med att ta sig in till maten + att det ligger lite tidning under ströet som de kan roa sig med att gräva upp och bädda med, sen la jag in lite extra toa papper med *s*

och det blå i taket är en fleece"hängmatta" som är dubbel så att de kan krypa in mellan också..

Exoticas
0

#7 kul idé med mjölk paketet =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Grodan
2

Jag har märkt på flera av mina Engelsktypade lite rassliga möss att de trivs i grupper som är mindre än 5 st, så jag tycker man ska ta hänsyn till hur mössen upplever att bo i flockar på fler än 5 individer mer än hur stor buren är och hur många det är tillåtet att ha i den.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️