Allergi
Fan..
Min sambo är lite allergisk mot pälsdjur. Det har blivit tydligare sen vi skaffade musen. Han har börjat reagera på våra vänners katt lite nu oxå :/.
Det är väl inte direkt nån överraskning egentligen. Han har ju aldrig varit sådär jättenärgången med mina djur av den anledningen. Men Man oroar sig ju för att det kan bli värre.. För mig är det lite svårt att tänka mig ett liv utan djur..
Jag har iaf bestämt mig för att köpa en mindre bur så att vi kan ha musen i något annat rum än sovrummet. För det kan ju inte vara så bra. Åsså lär man väl städa lite oftare. Sen får jag nog lägga ner idéen om att skaffa honor. Då blir det ju fler möss att reagera på..
Han har ju aldrig haft några djur.. Utom en hamster.. Men den reagerade han inte på.. Lite konstigt..
..Ahja. Kände bara att jag ville dela med mig.. Tur att det inte är något stort djur jag har. En mus går ju att hålla sig undan.
Älskar mina stora små vänner..
Du vet vad detta innebär va?

*puttar upp*
nyfiken och vill veta vad Grodan vet ^^
att hon måste byta sambo…!!! 
Jag är också pälsdjursallergiker och reagerade 10 gånger mer på hanarna än på en honorna…. Kanske det vore bättre att ha en hona istället för en hane? Det är i alla fall vad jag skulle gjort tror jag.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kanske hjalper lite att kastrera honom, musen da inte sambon
Da doftar dem efter ett tag inte mer an en hona, alltsa betydligt mindre…

#4 man har ju aldrig en hona… minst 2 så då gör man det ju ialla fall inte bättre…

#3 Hahahaha! Jag har faktiskt haft det in mind..
#5 HAHAHHA! å VA FUULT! Ja, jag kan ju hota med det om inte annat.. (Jag ska ha husdjur, annars..) :P
Nämen skoja bara.. Han och musen ska nog kunna leva sida vid sida.. men med andra djur kan det bli problem..
Ja, jag har ju funderat på det där med kastration länge av olika anledningar.. Både för musens och min skull(en mus till vore ju superskoj för oss båda!) Men kan det dessutom hjälpa mot Robins allergi så ++++! Samtidigt vill jag ju inte att det ska bli fler möss att vara allergisk mot.. Det är ju en klurig fråga.. Men säger ni att honor är mindre allergena så.. Hmm..
Älskar mina stora små vänner..
#6: Jag hade 4 honor och jag klarade av dom utan problem, medan jag kände av min hane..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]