Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 932 ggr
denice95
0

Uppfödare?

Undrar om det finns några uppfödare av möss här, färg och typ spelar ingen roll då jag inte bestämt vilken jag vill ha ännu :) Långhåriga är jag mycket intresserad utav men spelar ingen roll alls :)

[aammE]
0

Var är här? Jag har en kull med långhår på G.

denice95
0

#1 Alltså syftade på "här i mus.ifokus" :)

Men vad kul, när planeras den komma?

[aammE]
0

#2 Ikväll eller imorgon. Ser och känner att det är bebisar i magen. :)

denice95
0

#3 Gud vad kul, låter väldigt intressant! Vad kan det komma för färger på dessa ungar? :)

[aammE]
0

#4 Det man kan säga säkert är svart och agouti, troligtvis även argente. Det borde bli några tan och ev, vittecknade. Hårlagen blir både texel och långhår. :)

denice95
0

#5 Låter väldigt intressant, Vad kostar en mus hos dig?
Du får gärna kontakta mig då kullen kommit! :)

[aammE]
0

#6 100kr med stamtavla i SVEMUS.

denice95
0

#7 Okej! :)

StillaSinnet
0

Här har du hela listan

Var bor du? Det är en musutställning i Stockholm på lördag, i Kallhälls folketshus och där kommer det vara 40-50 möss till salu. Där kan du träffa dem, klämma och känna innan du bestämmer dig.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

denice95
0

#9 Jag bor i Örnsköldsvik :)

StillaSinnet
0

Hör då med Maya Andersson och Elin Mattsson från Söderhamn. maya ska ner till kallhäll nu på lördag

denice95
0

#11 Vad ska jag fråga dom? :)

denice95
0

Är dom här uppifrån eller? :)

StillaSinnet
0

Söderhamn, uppfödare mer norr ut än så är svåra att hitta tyvärr

denice95
0

#14 Jo det är jag medveten om, så transport måste ju ordnas men jag håller på att kolla på djurtransport iFokus och transport burkar itne vara nå större problem :)

Men vad föder dom upp för varianter då? :)

denice95
1

Hittade dem nu men dom verkar inte ha nå kullar planerade, men aammE's kull har jag väldigt stort intresse utav :)

denice95
0

Ingen annan som har en kull just nu, eller som snart kommer? :)

[aammE]
0

Min sambo planerar en texelkull (den jag skrev om i PM) och jag har även en choklad tan långhår bläsad hona som jag kan avvara tror jag, hon är inte vuxen men inte en bebis heller, väldigt aktiv och nyfiken är hon.

denice95
0

#18 Har du någon bild på henne? :)

[aammE]
0

#19 Bara väldigt gamla, kan fota henne imorgon. :)

denice95
0

#20 aa :)

Exoticas
0

Titta min bebis tråd!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

denice95
0

#22 Vad har dom för pälstyp? Texel långhår, normalpälsad? :) och vad är dom för typ?

Littlem
0

Elin (Vattnadal) har en del ungar och äldre till salu nu och får lite kullar då och då men är dålig på att uppdatera sin hemsida ;)  Skicka henne ett pm om det du är intresserad av o hör om hon har nå sånt eller planerar o ta fram nå sånt!

Vattnadal
0

Jag har långhår till salu. Kan du ta dig till Söderhman en vardag mellan 10-18 kan jag ta med till jobbet, annars är du varmt välkommen att hälsa på hemma hos mig, 3 mil söder om Söderhamn.

Jag föder upp främst korsad typ, dvs inte så många stora showtypade. Målen är främst temperament och hälsa, jag avlar från min egna Vattnadalstyp som jag föredrar, framför de rena showtypade mössen.

Färger jag har till salu nu är argente, argente creme, agouti, cinnamon i sh, lh, tex och stex. Kan ha några bandade, men då är jag mindre nöjd med temperamentet på dem.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

denice95
0

Tack alla! :)

Grodan
0

#0 Haha, det finns nästan bara uppfödare här… Tungan uteFlört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

denice95
0

#27 Haha jasså, men jag har inte varit inne här förr så :)

Muszimba
0

Denice95, jag har 4 stycen småttingar som är 4,5 vecka nu. Det är 2 hanar och 2 honor. Hanarna är 1 svart texel och 1 silver agouti korthår. Tjejerna är 1 chinchilla långhår och 1 svart korthår. Alla 4 är lugna och gosiga. Jag har båda föräldrarna och de är supergosiga och lugna. Rekomenderar att köpa 2 stycken så de har sällskap.

denice95
0

#29 Jag har tyvärr hittat möss nu, så inget är aktuellt ännu.

Senare kan det hända att jag är ute efter texelpälsade! :)

Muszimba
0

#30, ok, jag hade bara 1 texel i kullen, sedan var det 2 korthår och 5 långhår.:)