Mus iFokus

Mus

Etiketter: genetikfärgerhårlagteckningar
Läst 827 ggr
Charlie2006
0

Hjälp med färgbestämning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver hjälp med att färgbestämma två mus tjejer. Tog hem dom idag då jag inte kunde åka hem utan dom Skäms, väldigt vackra med sin satin päls och väldigt sällskapliga. Då dom är satin har jag svårt att se vad för färg dom har, men sen har dom svåra färger.

Båda är tickade, och tror även att dom är fox, då deras magar är vita, men svårt att se med satinen.

Just nu är min kamera på lagning, så har lånat mammas, som är rätt kass, deras färg blir vit på vissa bilder och suddiga på andra. Obestämd

Svea är ljusare än Sverigemus, sen är Sverigemus lite varmare i sin färg. Färgen skiljer dock inte mycket.

Första bilden är väldigt nära deras färger.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

Sverigemus längst upp och Svea nere.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

Bara två bonusbilder på Svea då hon är så söt Kyss, hjälper dock inte till med färgbestämningen, då bilden vissar fel färg.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

.

Min hemsida

//Frida

kimky
0

Marten sabel? gissar lite men tyckte vissa bilder såg lite ut..

http://www.blackthornmice.co.uk/gallery-marten.html

Kan inte förklara som många andra men hoppas länken förklara eller vissar.

Charlie2006
0

Såg ju rätt likt marten sabel, dock har dom inte vitt som går upp i ansiktet, men magen och det stämmer. Någon gissning på deras färg? Funderar på Beige på en av dom.

Min hemsida

//Frida

kimky
0

champange ? (stavning) fox då men beige kan det också vara

Grodan
0

Extreme dilution, c(e)- varianter Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[aammE]
0

Pappan är vanlig sable tror jag, kan fota honom på Onsdag. Flört

Charlie2006
0

#6 Inte champange, då dessa är svartögda. Glad

#8 Har du deras pappa hemma hos dig?, för dessa är nämligen från djuraffär. Flört

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

#7 Skrattande.

Kan den ljusa vara stone tro? med Marten sable på det.

Min hemsida

//Frida

kimky
0

just det ja..tänkte helt fel o.o' x3

Grodan
0

c(e) varianterna har inga namn direkt utom Cream. Dina tjejer skulle kunna gå som Bone/Blackeyed Cream och ev Marten Sable… Genetiskt kanske de inte stämmer in på Marten Sable, men idag verkar så få bry sig om sådant. Dock är jag mer intresserad av vad varianter är genetiskt och jag vill gärna ge dem korrekta namn som talar om exakt vad de har för genotyp.

Just med c(e)varianter är det svårt och önskvärt är att folk slutar att orsaka gensoppa med dessa varianter.

Om dom är unga kan de ev färga ut mer så man kan se bättre senare

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[aammE]
0

#9 Zooaffären som jag praktiserar i, så jag vet vem pappan är men inte mamman. 

Och nej, det är inte jag som har satt ut dräktiga honor i butiken… Skrikandes De har ingen koll på vad de sätter ut där, så jag brukar försöka erbjuda möss som finns på "lagret" istället… Men jag kan ej hålla koll på alla deras kullar hur mycket jag än vill, har ju mina egna hemma och det räcker.

Charlie2006
0

#12 Dom är ca 5 veckor. Men får nog bättre bilder på dom när jag får hem den andra kameran sen, då har säkert deras färg färgat ut sig bättre också.

#13 Jaha var det du som var där när jag var där? Glad. Det tror jag inte heller Flört, men brukar alltid säga till ändå, om jag ser några dräktiga djur i djuraffärer.

Min hemsida

//Frida

[aammE]
0

#14 Ja, det är bra att man säger till. Jessica (hon som brukar stå i kassan) blev skogstokig på chefen när jag berättade att du hade klagat. Så han fick sig en utskällning. :)