Vad tror ni?
Jag ska ha lägenhetsvisning på fredag och min sambos föräldrar tycker att vi ska flytta ned alla mössen + den frigående kaninen i källaren under den timmen. Men vad tror ni? Har ni haft lägenhetsvisning med mössen framme? Kaninen kan jag då definitivt inte bära ned, han har aldrig i hela sitt liv varit instängd i en bur, får han panik så kan han ju skada sig riktigt illa…
Jag har ju 30 möss + kanin + två guldhamstrar hemma… För min del har jag ju helst alla djuren framme eller i alla fall alla möss som bor i stora burar (kaninbur + 130L samlor) men jag vet ej hur de som ska ha lägenheten reagerar… Tycker att det är så jävla hemskt att man ska behöva tänka på sånt. :( Jag älskar ju mina djur och är SVINSTOLT över hur fina och trevliga de är, men "alla andra" reagarar ju som att jag vore helt störd i huvudet bara för att jag har möss. Vad säger ni om att köpa ett hyreshus så kan vi alla bo i musharmoni? HAha… Nä…

När vi sålde huset flyttade jag över alla möss (på den tiden hade jag inte så många, bara 50-60 eller så) till granarnas garage nån timme innan, och skurade ur musskrubben. Kackerlackorna fick oxå bäras undan. Efter första visningen lämnade jag en musbur, hona med ungar som blev stressad, kvar i skrubben. Vi sålde huset, men hade kanske sålt det ändå…
Folk som inte har djur blir lätt nojiga om lukt, att nån kanske har rymt och springer lös i väggar od. Att flyttad dem är nog smart, men lite jobbigt… Kanske behålla kanin, hamster och en musbur, för lite lukt är det ju ändå, fast de är flyttade…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#1 Ja, jag får nog göra så. Kan ju behålla en musbur med några tjejer eller så. Är rädd att de ska tro att jag ej kan hålla reda på vilka möss jag har bara för att de är så många… Klart som fan att jag märker om någon är borta, men det kan ju ej de veta… Jobbigt. :(
Jag har alltid sett till att flytta ut djuren först. Speciellt när jag hade många råttor och iller. Det blir lixom inte lägenhetsvisning utan en mindre djurmässa…
När jag sålde min lägenhet i Sköndal ville jag även att den skulle vara helt tom ett tag innan visning så att all lukt kunde städas bort. Vilket också lyckades.