100l akvarie skänkes
jag har ett äldre,men fullt fungerande 100L kar som jag inte har ngn användning av, så nu vill jag bara bli av med det, och jag klarar inte av att frakta det till förrådet :(
så den som vill ha det får komma & hämta det helt gratis, bara det försvinner
det finns i örebro, inga tillbehör medföljer
You can't spell Bitchy without Itchy
Jag vill eventuellt ha det =O
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Tja.. Om det fungerar eller inte bryr jag mig inte om. Satt precis i min enkelhet och funderade på nu bur. Har dock hört att akvarium och terrarium ska vara så mycket bättre och självklart vill jag det bästa för min mus (antagligen flera i framtiden)
Vad är måttet för buren, bara så att det är lagom stort.
Kan inte lova att jag kan hämta det. Måste försöka få mina föräldrar att skjutsa mig.

jag lovar inget, men jag ska försöka leta fram ett måttband, jag vill helst bli av med det innan nästa helg då jag behöver ha soffutrymmet
Det är 100L inte allt svårt att räkna ut ;) kika lite på internet bara! AJg tror att jag fortsätter med mina gallerburar ett tag till ^^
/Josefin
Super Itchy!
Lite synd att du skänker ett fullt fungerande dock kanske… men den som kan tas sig till örebro blir glad! 
Jag kan erbjuda akvariet tjuss mellan södertälje o nyköping, då sparar Maljas föräldrar 7 mil… hihi

#5 jo lite synd är det, men jag köpte det för 100:- ursprungligen, så för mej är det ingen förlust ;)
den har bara stått & tagit upp plats i över 6 mån :(
hoppas att ngn vill ha det då det annars åker till tippen :(
#5 NAAAAAJ… inte tippen… Magnus behöver ju ett akvarium så han kan dela upp sin fiskflock… lol

*putt* ngn måste det ju finnas som har användning för akvariet :(
Jag har svårt med transport till västerås för tillfället =/
/Josefin

synd :(
ska se om jag kan fixa någonting =)
/Josefin
Naj.. jag får nog ge upp. Det är synd och skam på ett fint akvarium men en så länga har det kommit någon som på allvar sagt "ja" Jag hoppas verkligen att någon får akvariumen. Själv får jag söka vidare efter en billig bur i mina trakter.

*putt*
måste verkligen bli av med det innan helgen :(
Testa att lägga in annonsen på gerbiler iFokus också :)
och akvariefisk 

sittwr ute på hamster,akvariefisk,mus,exotiska djur,djurannonser :/ men ingen verkar vilja ha det :(
men jag ska försöka på gerbil oxo
för annonskostnad på blocket? eller eniro köp& sälj samt zoonen
Jag hade kommit o hämtat det bums om jag inte haft 162km till dig

har inte råd med blocket :(
jag tror att det finns ute på eniro redan
kan/får degus sitta i en sån där burk?
dvärghamster-ifokus

tackar grodan :D
Suck, ända borta i Örebro… Visst, kan ju ta tåget dit (gratis!
) men kul att åka tåg med ett stort jäkla kar…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

jag kan ju locka med lite råttgos oxo ;)
haha…
Tänkte även föreslå råttor-ifokus, men råttfolk gillar inte att man har rådisar i akvarium… Dessutom är jag inte så haj på måtten för akvariet om det funkar.

akvariet åker hem till sina nya ägare imorgon ^_^
ah, vad bra… vart fick du napp?
Vad skönt!

Mvh Stephanie 

Gerbil :)
Aha. Görbisar ska bo där… skoj för dem.

tror nog att jag till och med kan leta fram alla gamla hamsterrör jag envist fått med beg burar och skicka med som tack :)
(råttorna är ju på tok för välmatade för att få plats i såna)
Jag kommer ihåg när jag hade ett akvarium med gerbiler i.
Vi kallade det för "gerbil-tv", för hunden var så fascinerad av att sitta och titta på dom när dom röjde runt där i sina gångar i spånet, gnagde på kartonger osv.
Tror att det var 375l och hade nästan 2/3 delar fyllt med spån. Kan ju inte påstå att det blev särskilt tama gerbiler, man fick inte tag på dom utan att rasera allt.
Men jäklar vad dom var upptagna där inne. Städade väldigt sällan med tanke på storleken vs. antalet gerbiler, men när jag väl tömde allt var det så häftigt att se vilka gångar och bon dom gjorde där nere i spånet! Brukade lägga tex. äggkartonger, toarullar och andra kartonger ovanpå spånet, som de sedan bit för bit grävde längre och längre ner i spånet. Minns att de brukade använda kartongerna som tak på sina bon i spånet, var kul att se hur de gnagt bort nästan alla kanter, men inte mer än att det kunde hållas uppe stabilt.

Mvh Stephanie 

dina gerbiler måste ha varit väldigt lyckliga :)
#34 jösses… vilka grävmonster

haha helt fantastiskt
Är det gerbilhålan som är längst ner till höger. Fantastiskt, skulle bums göra såhär om inte mina möss var för sälskap och skulle vara så tama som möjligt 
Hehe, ja för stunden i alla fall, det där ändrade sig från dag till dag
För oss ser det ju lite tråkigt ut med bara en hög spån, men under ytan hade de världens byggnadsprojekt. Det var lite kul att se hur de sprang ner i nåt hål och sen kom upp i ett annat osv.
Helt egengjorda tunnlar, och jag var riktigt fascinerad över hur de lyckades hålla allt intakt, ni ser ju i hörnet där bland annat.

Mvh Stephanie 

Jag hade något liknande till mina dvärghamstrar, fast med jord. Väldigt populärt både hos katterna och hundarna. Hamstrarna däremot var aldrig nöjda med nånting… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

nu har akvariet flyttat :)
och jag har plats att sitta i min soffa igen XD
#41 haha
Får man se hur det ser ut när de nya hyresgästerna flyttat in i akvariet?