Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 686 ggr
Elyria
0

Bebisar igen!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kan jag inte hålla mig längre. Nu måste jag visa våra nya bebisar. Sex dagar gamla i dag.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a22bc710-4e01-4ea3-8e0b-b8d4edd85ddc&Filename=Wilma-bebisar 6 dgr_B.jpg)

Det är:
Fyra ljusa med röda ögon - två honor och två hannar, tror jag.
Två mörka med svarta ögon - den mörkaste är hona och den ljusaste hanne, tror jag.
Två fläckiga med svarta ögon - en hona och en hanne, tror jag.

Prizma_o_Kristall
0

Så söta!! Hur ser föräldrarna ut???

Kramar:)

Elyria
0

Pappa och mamma kommer här!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e285404e-49eb-4564-bd59-c15881992099&Filename=Wilma o Tyson2.jpg)

Wilma (den vita) kommer från Gnagern i Norge. Tyson (Morakullans Papirmus) är född i Stockholm men har polsk mamma. En internationell kull, alltså…

mandymoo
0

Grattis *ler* o fy på dig att du hållt dom hemliga i 6 dagar *ler*

Elyria
0

Och här kommer en bild på den fläckiga killen.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=9e84c22d-aee6-49e7-a770-bd9f94516518&Filename=Flackig hanne.jpg)

Prizma_o_Kristall
0

Så fina föräldrar med!!

Kramar!!

Elyria
0

Efter att vår siameskull dog för ett tag sen har jag varit lite orolig att det var nåt fel hos oss - i vår miljö. Men nu har vi ju fått en kull som ser ut att överleva. Tre dog första dygnet - vilket i och för sig är ovanligt hos oss - men de andra åtta mår bra.

Och tumörhispig som jag är kollade jag med Gnagern innan jag satte ihop Wilma och Tyson. Hon berättade att under de sex år som hon fött upp möss har hon inte haft tumör på fler än 4-5 möss. Och Wilmas mamma, systrar och syskonbarn mår bra…

Grodan
0

Grattis! Vad härligt med musbäjbisar!

Kul å se Papirmus. Vad biffig han ser ut. Mer foton vill jag se, han var ju bara såååååååå söt som bäjbis…

Morakullan´s Papirmus, foto: G. Elleby

Är Wilma vanlig kh eller är hon astrex också?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

hm… eller är hon långhår kanske?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tina-A
0

Jättesöta! åååh! :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Elyria
0

#7 - Din bild på Papirmus har jag sett förut. Den är jättefin. Dottern har skrivit ut den, ramat in den och hängt den på väggen.

Jag tycker att killen fortfarande är väldigt söt. Men han är inte så mullig som det verkar på min bild. Han kanske bara åt och myste när han bodde i hop med Wilma? Annars är han en av våra slankaste möss - om man inte räknar de riktigt unga. Jag tog många bilder på honom och Wilma. Du - och ni andra också - kan få se några till.

Vi köpte ju Papirmus på utställningen i augusti 2006. Jag tyckte att vi hade möss så det räckte men ungarna tjatade om att de vill ha den bandade killen. Vi tittade på honom massor av gånger under dagen, innan jag sa ok…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=7b9fd916-4a9b-4206-8271-e7cee2191d5f&Filename=Wilma o Tyson.jpg)

Elyria
0

En till:

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=02ba3a89-bd2a-4973-a8ea-aa6555876760&Filename=Wilma o Tyson 6.jpg)

Wilma är långhår. Och hon är mullig. Men så söt och go. Jag föll för henne på ett foto innan vi bestämde vilka möss vi skulle köpa av Gnagern. Det är nåt i hennes blick… Var osäker på om vi skulle avla på henne, men nu blev det så i alla fall. Hon blir 10 månader nästa vecka så det var ju nära att hon blev för gammal innan vi kom till skott…

Fler bilder på bebisarna kommer när de vuxit till sig lite. Nästa helg är det väl spring i deras ben kan jag tro.

mandymoo
0

Var glad att han var kille ;) annars hade jag musnappat honom långt innan från Grodan … han är så fin. Gjorde som ni på utställningen - tittade många gånger på honom… men han är kille så det gick inte *Ler*

Elyria
0

Ja, det är ju det ständiga problemet med dessa muskillar. Man måste tänka sig för så de inte blir för många. Men de är ju så himla goa…

dreamiz
0

Så söta, både bebbar o föräldrar!!!

mandymoo
0

#13 Ja jag kan bara hålla med… killarna är extra goa så dom är svåra att göra sig av med *Ler*