Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1096 ggr
Hyeonmu
2011-11-14 00:11
0

Bebisplaner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmmm… Jag funderar på bebisar. Pet-vinnaren Yvette MÅSTE paras nu annars blir det försent. Men jag tvekar i valet av hanar. Input? ^^'

Jag har en stor fin hane som blivit gammal, han är minst ett år men troligen 1,6. Riktigt bra typ och snyggt skuggad. Men han är fox, alldeles för springig, han har precis börjat nysa lite och jag vet inte hans bakgrund då stamtavlan är kvar hos uppfödaren. Dock fick hans tidigare avkomma bra betyg i pet.

Fridolf

Hyeonmu
2011-11-14 00:18
0

Nästa kandidat är eg. för ung men har riktigt bra typ och är riktigt mysig i handen. Han är min favorit. Men han är inte Siamese utan Colorpoint.

Overton, foto av Lottiz.

Hyeonmu
2011-11-14 00:20
0

Siste kandidat är Overtons bror Oakley som är like fint typad men snäppet mindre mysig i handen. Han är inte heller Siamese så klart, utan Blå Colorpoint.

Oakley foto av Lottiz

Exoticas
2011-11-14 00:41
0

den första!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Viry
2011-11-14 01:08
0

Fridolf eller Overton, helt klart. :)

Grodan
2011-11-14 05:59
0

Har du ingen petvinnande gammal frisk hane som blivit far till bra möss? Skulle jag självklart välja framför en ung hane.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2011-11-14 20:21
2

Är det Yvettes temperament du vill åt så bry dig inte om färgen utan ta den äldsta, friskaste, snällaste hanen du har!

Jag skulle inte våga sätta henne med en som nyser och inte heller med dom två nya killarna från Lottiz som dessutom är unga.

Jag har lärt mig detta den hårda vägen, har blivit av med alldeles för många möss pga. att jag inte vart tillräckligt noga:(

Hyeonmu
2011-11-15 17:38
0

#5 + #6

Jag vill ju verkligen ha siameser på henne, även om jag avgudar hennes temperament. Jag blev kär i hennes utseende innan jag fick upp henne i handen.

Och jag har en sån jädra brist på fina gamla hanar. Alla dog innan jag fick in mina fina honor.

Däri ligger lite problemet. Snällaste hanarna just nu är argentes, men de verkar ha fått nåt tarmtjossan och är ju inte direkt siamesekompatibla.

Äldst är Fridolf, men han är inte perfekt i temperamentet och han nyser.

Hmmm… Undrar om jag kanske ska kolla med Kent om han har en äldre hane han kan tänka sig låta flytta.

Du har inga snälla siamese/cp/himalayas Grodan?

ajanki
2011-11-15 17:58
0

#7 Tycker det låter klokt att ta hem en äldre hane!

Hoppas du hittar någon:)

Hyeonmu
2011-11-15 18:17
0

Tackar. <=) Ja jag vill ju att snutteflickan ska få fina bebisar.

MP160
2011-11-15 19:08
0

inte fridolf iallafall, med tanke på hur han lät när jag var hos dig :(

StillaSinnet
2011-11-15 19:29
0

Jag tycker också äldre hanar är säkrare kort. men finns inte det då har du ett knivigt läge

Jag vill ändå tala om att farfar till O-pojkarna är Morakullan´s Pipmus. Bakom honom finns en himalayan Morakullan´s Glimt (ffm) och SMS3-09 Stjärnvindens Walentin pew (fff). Alltså inte helt okänd bakgrund. men på mödrenet är det mer en chansning eftersom mormor är importerad från England (blå) och morfar är från Finlandsimporter (pearl).

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Hyeonmu
2011-11-15 20:17
0

Jo och de är ju otroligt goa pojkar båda två… Jag hoppas Grodan eller Kent har någon äldre kille. Annars blir det Overton i alla fall!

Hyeonmu
2011-11-18 15:42
0

Kent har en pojk till mig! =D Jag ska plocka upp honom så snart pappa behagar komma tillbaka från Finland. >_>

Jag har lite andra bebistankar som är mindre panik och tänkte höra om nån är intresserad? Det är parningar som lär ske ändå och musbebbarna bo kvar om ingen fin ägare dyjker upp, men det är kul att höra. En del kanske blir i början av Januari, medan en del ligger ännu längre bort för att jag vill ha upp åldern på dem.

Jag har en jättesnyggt krullad Texel/Astrex(Korthårig - vilken är vilken?! T_T) tjej som är satin fox. Jag vet inte säkert vlken färg hon är jag hoppas på dålig blå, men Tomas trodde Si-Ag. Hon är dessutom underbar i temperamentet och vann bl.a pris för värsta tassdarret, hon hade nog fått A om hon inte visade sig ha bott med morrhårstuggare och blev diskad. ={

Så Texel Satin någon?

Sen har jag en vacker och mycket mysig chokladhona … dock med dålig tan. Hon skulle användas i avel med en fin grabb, men pöjken dog. Nu funderar jag på att para henne med en trevlig lilac pojk. 

När det gäller tecknat har jag mer avancerade planer. Det kommer bli en hel drös med tecknat chocolate, argente och svart. Om runt ett halvår också Argente Creme. =3 … och kanske någon liten Tri-Color. 9,9

StillaSinnet
2011-11-18 21:45
0

Din si-ag sax (korthår=astrex) var så himla fin! Verkligen synd på morrhåren :/. Tyvärr helt fel för min avel, men jag ville ändå pusha för henne

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Hyeonmu
2011-11-19 19:12
0

(Jag måste memorera det där! x.x) =D Tack! Jo egentligen är hon inte direkt "värd nåt" i min uppfödning heller, hon är bara så snäll förutom snygg att jag känner att jag vill att hennes gener ska gå vidare.