Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 608 ggr
Hyeonmu
2011-11-20 03:48
0

Lille Dummerjöns

Alltså… misslyckat om något. Woo, adrenalinet pumpar.

Plötsligt hör jag pip från en svenskpojkes bur och tittar dit. Då har han försökt klämma sig genom gallret - och fastnat! Vanligtvis hade jag inte blivit orolig, men HAN hade sån panik - för att han tappat fotfästet och hänger halvt igenom takgallret.

Han har använt luckan, så jag rusar fram och öppnar den så han kommer i en bättre vinkel. Sen försöker jag bända lite så att glipan blir större. Självklart grabbar sig stackarn fast och försöker dra sig fram med mitt finger - men jag tror ju att han vänder sin frustration mot mig. Jag lyckas då flyga en meter upp i luften rädsla men ändå hålla gallret på andra sidan. xD

Så blir det så att jag håller hans rumpa i handen så han kan spjärna och håller en klädnypa som låg lägligt till hands framför honom så han kan dra. Och i varje paus, när han slappnar av och hyperventilerar får jag panik och tror att han klämt sig halvt till döds. ^^' "Gaah! Vad gör jag? x_x Lödkolven? Nej, tok, då bränner han sig ju! Öhh, öhh, har vi en avbitartång? Men, men jag kan ju inte lämna honom!"

Så klämmer han sig till slut ut och rusar upp och gömmer sig i mattes nacke. 

Okej, okej. Det var så rart att han verkade lita så på mig att tidigare omplaceringsstämplade Niklas blir här på livstid.  Det var ju så himla gulligt dråpligt hela saken också! xD Han ska få heta Långben, tror jag för han gjorde nåt väldigt klantigt tidigare också:

Han kom ut när luckan var öppen för jag hämtade vatten. Sen kryper han upp i datorfotöljen där jag sitter. När han ser att det rör på sig flyr han -- upp… i mitt knä. "Mot friheten- vänta nu…"
När jag tar ner handen för att plocka upp honom flyr han undan den också! - Upp… … i mitt hår. "AH! En hand! Flyyy! … vänta nu."

Niklas, kära vän, efter dessa två händelser måste jag fråga - är du månne lite efterbliven? ^^;

Exoticas
2011-11-20 04:20
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samma sak hände här!! fast i plast huset som hänger på "rampen" i dunan. skulle precis göra en tråd men jag snor din lite!

Leia hade försökt att klämma sig ut genom ett av hålen i fönstret och fastnat. Jag blev liv rädd och trodde att hon var död när jag kikade in.
Rumpan på ena sidan och resterande kropp på andra sidan.

Försökte få ut henne men det var ömöjligt så fick klippa upp fönstret för att få ut henne. Hade det vart en annan mus så hade den lätt kommit igenom men lilla Leia är ganska kraftig =(

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

UlrikaD
2011-11-20 04:30
4

Det är läskigt när sånt händer.

Hade en guldhamster som rymde in i garderoben och lyckades klämma sig halva vägen genom en trådback. Och sen fastnade hon på mitten.

Och de som vet hur en guldhamster ser ut vet att de har ganska stora höfter. Så hon hängde där med frambenen ut i luften åt ena sidan och bakbenen ut i luften åt andra sidan och så fort jag fösökte peta på henne skrek hon i högan sky.

Svårt att veta ifall hon var skadad eller inte. Försökte putta lite på henne men hon satt stenfast. Och gallren i en sån trådback var alldeles för tjocka för mig att få in en avbigartång emellan, det satt ju liksom en hampis där!!

Så jag tog paraffinolja som var den enda olja som fanns hemma, hällde en halv flaska över hamster och till slut gled hon rakt igenom.

Blöt, sur, parafinstinkande hamster. Men hel!!

Blev dock inte så bra när jag släppte in henne i buren och hon rullade sig runt direkt i sandbadkaret för att bli ren.

Hon såg ut som en panerad fiskpinne med ögon när hon var klar.

Lamina
2011-11-20 18:16
0

Alltså garv! Vad har ni för ena djur egentligen? När mina djur vill ta sig ut så tar dom sig, dom fastnar inte nånstans på vägen. Fast tja, det kanske är att föredra framför att sitta i 3 timmar helt blickstilla i köket i väntan på att musjäkeln ska komma fram från bakom frysen… Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

StillaSinnet
2011-11-20 18:31
0

#0 men jösses vilken tur att du var där och hörde honom!

#2 Hahahaaaaa! Ursäkta mig, men tack för dagens skrattsalva! Jag såg verkligen ALLT framför mig hihihi…men stackars henne.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Hyeonmu
2011-11-21 01:51
0

=O

x'D Snutt!

De engelsktypade brukar kunna ta sig ut - men den här lille korken misslyckades. xD Helt otroligt.

Ja, jag blir riktigt orolig för korken nu. Han får ju nästan ha bur med vadderade väggar! xD