Nytt terrarium :)

Åh vad fiiint!
Blev jätteinspirerad av "sandlådan". Har velat erbjuda mina möss en del med sand men inte vetat riktigt hur jag ska göra för att det ska se snyggt ut. Att dela av det sådär med två stenar var jättesmart. Nu är iofs pygméer inte lika bra på att påverka sin omgivning som tammöss, men de kanske inte kommer möblera om allt för mycket om man försöker.
Dom stenarna väger så mycket så jag tror inte ens tammus skulle kunna rubba det! :) Har värmematten under sanden så de blir riktigt varmt och gott. ungefär 37 grader på sanden.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Wow vad snyggt, som en bit natur i hemmet!
#9 Tack så mycket. Det uppskattas :) Fattas bara en snygg bakgrund nu tycker jag.
Vad mysigt dom fått! De ser verkligen välmående ut med fin glansig päls. 
Vart kommer de att kissa och bajsa? 
#11 dom kissar i sanden på samma ställevarje gång där bildas de klupar. Silar sanden varje dag.
Sen bajs är lite här och där, mest i matskålen faktiskt. och där byter jag allt och tvättar varje dag. Sen byter jag all sand och all flis varannan vecka samt tvättar all inredning :)
Tycker också att dom ser väldigt välmående ut med sin päls och allt. Frisk-kontrollerar dom vid städning.
#12 Ah, då var det som jag misstänkte då…
Många använder skålar till just toalätt och strör istället ut maten i buren…
#12 dom strör faktiskt inte ut någonting :) alla matrester ligger krav i skålen, med allt bajs ^^
Syber gulligt!