Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 459 ggr
[TomasH]
1

"Intensive chinchilla" c(i)

Mycket intressant att denna gen troligen finns bland våra djur. Kan förklara de mörka burmeserna som man knappt kan urskilja pointerna på…

http://www.hiiret.fi/eng/breeding/genetics/c-i.html

ariama
0

Den långhåriga apricot-musen på bild, Ay/a B/* ci/cch D/* p/p, är ju bara helt bedårande!! Vilken fin och mild färg…

Intressant! Fast, som du vet, burmeseerna är inte min grej. Jag vill ju ha de röda färgtonerna, med tyngdpunkt på Rufus Polygener; röd (fast gillar också gul), golden agouti, tan, cinnamon och champagne-argente med guldton.

Blekgenerna får vara ganska mycket för min del. Men ibland ger de verkligen läckra effekter.

[TomasH]
0

Den här länken var riktad till dig faktiskt men jag hade nog tänkt att just burmesen var det du skulle kolla på. Jag har bara mindre och mindre tid framför datorn nu och missar att fortsätta på trådar jag startar…

ariama
0

Åh, NU faller poletten ner Skäms och jag förstår precis vad du syftar på. Tack. (Och jag kan ju inte undgå att lära mig, "ointresserad" eller inte.Flört )

Och så får jag tacka för ditt forum-besök för den här gången, Tomas! Det har varit djupt uppskattat  och lärorikt Kyss.