Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 404 ggr
[aammE]
0

Mat till pygmémöss?

Har funderat på att skaffa sådana (eller rättare sagt, jag vill ha sådana men min sambo är skeptisk) men jag har aldrig haft just sådana själv.

Så jag tänkte ge fyrkronskross som bas och blanda i lite undulatfrön, små frystorkade insekter, krossad hundmat (orijen) och krossade ärtplattor/torkade morötter.

Utöver de så skulle de få geggor och annat gott precis som de andra mössen.

Minoth
0

Låter bra tycker jag :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

enbartmalin
0

Du behöver inte krossa något :)

Hälsningar Malin

Grodan
0

Många matar dem med feta fröblandningar samt typ exotiska fågelblandningar (vad de nu innehåller) samt levande insekter.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Minoth
0

Ja som jag skrev:
Som bas har dom finkblandning med olika hirs och negerfrön. Sen har jag en osötad musli med vete, korn, havre, linfrön, dinkel. Sen äter dom torkade insekter och torkad fisk (clausfoder till finkar) 
Sen föder jag upp mjölmaskar också till dom. 

pinjenötter får dom 1-2 små i veckan som dom älskar, det innehåller massa bra. Sen är en favorit kokos också! 

Rått ägg, ägg skal, barn mat (kyckling och grönsaker) samt olika grönsaker då och då. Dom är inte jätteförtjusta i grönsaker… 

Det dom får mest av är småfröer och det är också det som det ska vara mest av, finkfröer,undulatfröer. I naturen lever dom mycket på små fröer.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater