Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 499 ggr
[Inana]
0

Möss runt jönköping?

Hejsan! :)

Jag vill köpa nya möss, tyvärr har många försvunnit för mig på väldigt kort tid och har nu bara två kvar… jag saknar det där ormboet när man kikar in i huset och alla ligger på hög ^__^

Så jag undrar helt enkelt om det finns någon i närheten av Jönköping som har fina, friska möss till salu? Jag är villig att åka en bit för att hämta.

Tack!
Amanda

Grodan
0

Ett gäng honor alltså? Enbart till sällskap?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Elyria
0

Hur långt är "en bit" för dig? Vi bor 17 mil från Jönköping…

Grodan
0

det är en bit… en BRA bit… haha

Elyria
0

#3 - Inte för oss när vi hämtade två av dina hannar i Jönköping, när du var på väg till Skåne för 1,5 år sen… Glad 

Måste ju kolla för alla prioriterar vi ju olika…

dreamiz
0

28 juli har vi smådjursträff i Nässjö. Kanske det går att få möss transporterade hit då? Om du ni kan tänka dig att vänta så länge.

Grodan
0

Som vanligt finns det väl tåg, buss o andra bilar som går från ex Stockholm till Jönköping?

Prizma_o_Kristall
0

#5 Smådjursträffen låter jättekul! Ska man ta med sina möss också då???

Kramar!

[Inana]
0

Ett gäng honor ja, sällskap ja :)

Smådjursträffen låter buskul och det är ju inte långt till Nässjö :)
Dock ganska långt till juli och både jag och de två som är kvar vill nog ha nytt sällskap snart :) Fast o andra sidan kanske man känner ett starkt behov av nya små vänner i juli också, man vet ju aldrig ;)

dreamiz
0

# 7, 8 Vi har haft smådjursträffar här i Nässjö i några år nu. Nästa är som sagt planerad till 28 juli. Då vi är hemma hos mig vill jag veta vilka som kommer (så jag vet hur många vi blir). Blir vi många köper var o en med sig mat/lunch. I övrigt så pratar vi djur, tittar på djur som finns, ibland finns det djur till försäljning. Ibland har nån haft med sig möss för att få hjälp att färgbestämma. Man kan även ta med sig sina djur bara för att visa upp dom om man vill det. Det är inte en musträff, utan en smådjursträff så vi pratar om alla möjliga sorters djur. Ibland har vi hittat på nåt annat också som agility för möss, prova-på-bedömning mm men oftast så har vi bara trevligt o pratar!

Vill du komma så skicka ett mail till mig här! Du kan självklart ångra dig om du inte kan/vill komma när det är dags men hör i så fall av dig. Vi brukar träffas vid stationen eller zooaffären så därför måste jag ju veta hur många vi ska vänta in!

Om du/ni kommer så räkna med att det blir trångt då det är många som visat intresse denna gången. Men hur många eller hur få vi än varit har vi alltid haft himla kul! Även om det bara funnits golvplats.

#6 Buss finns det, inga direkttåg, säkert bilar ibland *ler*

Fairytail
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På smådjursträffarna brukar jag alltid ha djur med mig till försäljning…Oskyldig

Just nu har jag 3 svarta honor och 5 himalayan honor som är till salu!
Jag kan ta mig till Värnamo, vet dock inte när jag ska dit nästa gång.

dreamiz
0

#10 Välkommen hem! Men du har kanske varit hemma ett tag nu? Hoppas du haft det toppen!

Helsvarta? Gulligt!!

Fairytail
0

#11 Tack så mycket! Jag kom hem i måndags. Och i onsdags bar det iväg till kolmården i tre dagar med skolan. Så nu har jag också varit inne hos vargarna! Kyss Så nu har vi något att prata om på smådjurträffen…Flört (inte för att vi inte brukar ha en massa att prata om) hehe

Japp de är helsvarta, men med några vit/gråa strån på magen.

Prizma_o_Kristall
0

#8 Dem säljer möss på rilo.zoopermarket i jönköping… Där har dem hanar och honor i olika burar, men det är nog inget att lita på. Det finns möss i olika färger där, mest Svart/vita.

Kramar

[Inana]
0

#13 Jag känner till den affären och sist jag var där hade de minsann inte honorna och hanarna i olika burar, jag fick säga till personalen flera gånger. De hade inte en susning om att de hade hanar i buren med honor, säkert nån stackare som kom hem med en dräktig hona :/

Fairytail
0

Usch då, det är så jobbigt att zooaffärerna inte vet bättre.

dreamiz
0

#14 Jag har varit inne på Rilo och också hittat hanar bland honorna… När jag påpekade det fick jag till svar att de ju inte hann kolla dom… Suck!!!

I en annan zooaffär i Jönköping, när jag frågade om de hade möss, fick jag till svar att de inte hade det för de bara rymde hela tiden… Kanske fel på buren då eller?

Hoppas du hittar möss! Annars finns det säkert till salu på träffen här. *ler*

#12 Visst är det härligt hos vargarna? Jag vill dit igen! hihi…

Helsvart som ju är så fint… Jag börjar bli förälskad i alla möjliga färger nu. hihi… (Vet du förresten att jag nu har både skinny o cuy här hemma?)

Prizma_o_Kristall
0

I djuraffären där jag köpte mina möss så hade dem honor och hanar i samma bur. Därför ville jag ha 2 hanar, men efter ett par veckor visade det sig att det var en hona och en hane, så djuraffärer har ofta dålig koll. Ännu värre om dem har 2 burar och skriver honor på den ena och hanar på den andra:/ Då luras ju folk…. Jag visste inget om möss när jag köpte mina, visste ens inte att man kunde ha dem som husdjur. Men jag hade haft hamster så jag köpte dem för att rädda dem från att bli ormmat…

Kramar

Fairytail
0

#16 har du både Skinny och Cuy? Shit det ska bli jätte roligt att se dina nya marsvin! Asså jag ser verkligen fram emot smådjursträffen! :D

#17 ja, asså djuraffärerna litar jag inte riktigt på. Det är bättre att kolla själva vad det är för kön innan man köper sitt djur från en djur affär.