Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 949 ggr
ajanki
1

Elva Mia

Jag var ju på minnesutställningen i Kallhäll.

Som vanligt så hade jag gjort tvärtemot vad alla andra brukar göra, jag hade tingat möss från foton….mycket för att då får jag det jag vill ha utseende, färg, stamtavlemässigt och för att det är lätt hänt att om jag ska köpa möss på plats så blir det ofta för många…

Så jag hade tingat 9 möss och en från ales visste jag att jag ville ha, men inte vilken..så 10 möss med henne.

Men när nästan hela dagen gått så gick jag ändå fram till Kent och frågade om han hade nåt intressant…trodde inte att han skulle ha det faktiskt med tanke på alla som vart där hela dagen och köpt möss.

Men han plockade fram två stora, fina systrar och jag föll pladask för en av dom: Elva Mia

Hon är så vacker, snäll och pussvänlig så det gör ont i hjärtat på mig!

Jag har inte fastnat för möss på en gång på detta sätt många gånger!

Det brukar växa fram, men med henne var det kärlek vid första ögonkastet!

Jag borde förstått att det inte kan sluta väl…

Jag fotade henne en massa och när jag tog fram dom i datorn så tyckte jag att det såg skumt ut på hennes vänstra sida.

Kollade i går och hon har en knöl där:( Jag blev så j-a ledsen, blev ju så kär i denna tjej!

När man har haft möss länge så blir man lite luttrad…hemskt men sant. Man vet att man inte får ha dom så länge och man liksom vänjer sig. Det är ju nåt man måste lära sig när man har dom här djuren tyvärr…men när jag såg i går kväll att det verkligen är en knöl hon har så störtbölade jag och satt med henne länge, länge och sa högt inte du:(

Detta skriver jag mycket för min egen del, men också för att jag tycker att hon är värd en egen tråd medans hon lever!

Magda
0

skickar en kram till dig!

kent
1

tröstkram till dig….och så uppfödera sätter jag stop på den linje här hemma.

Mundiz
0

Trist Anette:-( Väldigt gullig o fin mus som jag föll pladask för Kramen // M

Mundiz
0

Trist Anette:-( Väldigt gullig o fin mus som jag föll pladask för Kramen // M

[aammE]
0

Nejj, fyyy sååå trist! :'( *kram*

[Dominik]
0

håller med alla andra! det e riktigt trist, o synd :/ kram, kram på dig

ajanki
0

Tack alla, det värmer:)

Ja, Mundiz vi fastnade för henne både du och jag!

Kent, jag tycker att du ska se tiden an lite. Kanhända att det bara är hon i släkten som får en tumör.

Jag tycker att hon är alldeles för trevlig, snygg och lugn för att hela hennes linje ska ratas.

ajanki
6

ElvaMias knöl är bortaSkrattande

Det var inte en tumör som jag befarade utan en böld som nu har spruckit och är försvunnen!

ElvaMia äter nu antibiotika så att allt ska läka bra!

Jag är såååå glad och lyckligSkrattande

StillaSinnet
0

Ah, så bra. Vilken tur! Jag antar att du nu sätter ännu större värde på henne och den tid ni får med varann. Fin liten solskenshistoria

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
0

#11 Tack!! Ja, det kommer jag absolut göra!

ales
0

# åååå va härligt att höra Skrattande

Magda
0

åh vilken tur!  Skrattande

Malja
0

#0 Hum, vilken dag är hon född, det är möjligt att jag har en syster. Kan vara kul att veta. =)

ajanki
0

Ja, sååå härligt:)

#15 Hon är född den 24/8-11

Malja
0

#16 Hum det verkar som om mina misstankar stämmer, anledningen till att jag undrade var att min mus heter Elva Maja.

Viry
0

Ah, vad harligt att hon mar bra :D

Hyeonmu
0

Åhhh vad skönt! Massor av kramar Ajanki! <=D Jag missade den här tråden helt när du trodde det var en tumör, så du får extra mycket kärlek nu istället! <3

Mundiz
0

Grattis raring:-) Vilken lycka för både dig o min favvo musGlad

ajanki
0

Vad kul Malja, då har vi systrar:)

Tack HyeonmuGlad

Tack Mundiz, japp stor lyckaSkrattande

Grodan
0

Bra att knölen är borta! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️