Fusk vid omröstning!
Fusk vid omröstning är diskvalificerande!
och hur vet man om det är fusk eller ej?? jag skulle aldrig klara av att se om någon fuskar
Vi ser det på att ett bidrag får 20 röster på en dag och att det har lika många nya medlemmar som har konstiga nick…
Det behöver inte vara medlemmen som lagt upp bidraget som fuskar, men det är bra att veta att när man skall hjälpa sin vän genom att rösta på hennes/hans bidrag så skall man inte skapa 10 nya nick och rösta med. För det är fusk. Och fusk är diskvalificerande.
Det händer verkligen inte ofta och jag förstår att man blir ledsen som får sitt bidrag diskvalificerat, speciellt om man själv inte fuskat.
Dock ser jag inte att vi kan göra på annat sätt.
Men sen så kanske det finns folk som gör detta
för att få ut någon annan. Dock får vi hoppas att ingen gör det. 
Kan man inte se ip adressen på användare?
Ifall flertal användare är ifrån samma adress.
Som på blogg.se ungefär.
Kanske blir för krångligt.
#4 Jag måste be killarna i ifokus-teamet att kolla ip-nr och de gör inte det så gärna.
Då kan ju den som vill vinna få alla andra diskade genom att göra användare och rösta på de andra? =O
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
#6: Om alla utom en får sånt fusk utfört så är det nog rätt uppenbart vem som egentligen fuskar ;P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#7 haha jo det har du rätt i =)
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Det är så lågt att ens vilja fuska i sånna här små trivseltävlingar tycker jag. Jag blir både ledsen och besviken på folk som medvetet förstör för andra. Quizarna går också att fuska till sig alla rätt på, men till vems lycka? Den som nu har fuskat borde sitta med dåligt samvete. Ett pm till grodan kan lösa allt så är set bra med det.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Jag tror nog att man ser igenom sånna saker snabbt :) Som du froggish!
Nåvbådjyi is läjk juv.
#10 Det var jag som märkte att det har blivit massa nya medlemmar på mus.ifokus, som blev medlemmar vid kl 8-9, och en mus som hade knappt 1 röst fick typ 16 st, så jag pm:ade Froggish (haha Froggish hahaha)
#11 Det är bra att ngn uppmärksammar det iallafall :)
#13 Alla har vi sånna perioder. Skaffa en egen ifokussajt så förändras det ;)
#14 Det går inte. Ville skapa ifokussajt om spindlar och skorpioner med en vän, men han orkar inte göra det och jag är bara 15 :/
#11 Fråggisch… 
Det reggades 35 nya nick igår mellan 20.00 och 21.30 samtidigt fick en mus i månadsomröstningen 25 röster. Jag funderar lite på om de övriga 10 också var fusk, men kan inte se tydligt vad de röstat på (om de röstat).