Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1102 ggr
Thowas
0

min sambo är kanske allergisk..!

igår tog min sambo ett allergitest för att se om han är allergisk mot mössen. vi har redan misstänkt det en längre tid då han blir täppt och hostar.

och om testet är positivt, om han är allergisk, ja då måste vi antagligen göra oss av med alla möss. och vi som haft rätt svårt ändå att bli av med de ungar vi fått. och jag vill inte alls göra mig av med alla mina möss! jag har jätte många fina som jag vill ha kvar…  vilket dilemma…

Exoticas
2

Gör som mig, Luft renare, allergi tabletter och ett bra botten strö!

Ha mössen på en plats där ni inte vistas lika mycket!

Då kommer ni garanterat kunna ha kvar ett par… eller ja, jag är super allergisk min sambo också. Här har vi aldrig under 10 möss! hihi =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[Dominik]
0

Möss påverkar inte allergi så jätte mycket. Min mamma har pälsallergi, hon tar allergi tabletter och hon håller själv på med min hamster. Så tycker inte att du behöver bli av med dina möss.

Har jo 7 möss, får 2 till i december och en hamster och mamma har inte dött av alla dessa djur.

Charlie2006
0

Är själv allergisk mott möss, även spån som jag har i deras burar. Det som händer med mig är att jag blir förkyld och får utslag (av spånet), samt kliar det när jag håller på med dom.

Kanske allergi tabletter skulle vara något, sen att din sambo inte håller på med mössen så mycket.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Grodan
0

#0 Åh, så tråkigt. Det är en mardröm. *tröstkram*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
0

Fy vad jobbigt!

Hur har det gått?

Thowas
0

bara för nån dag sedan fick han ett astma anfall, hostade hela tiden, täppt och svårt att andas. det hjälpte inte ens att gå ut och få frisk luft.

det vi försöker göra nu är att göra oss av med så många som möjligt och se sen om det går att ha kvar bara några.. jätte trist är det

StillaSinnet
0

#6 det låter precis som när min Christer fick sitt riktiga anfall mot råttorna 1991. Vi fick åka akut mitt i natten så han fick andas in cortison i mask. Efter det försämrades hans tolerans mot djur avsevärt. Det var bara att lägga ner allt…

tio år senare provade jag med råttor igen…drömmen fanns hos mig om att allergi växer bort och att han inget skulle märka om jag mot alla agar och råd höll EN råtta sm desutom badades var 3.e dag och jag bytte kisslåda och sovtrasor varje dag. Vem försökte jag lura…? Det funkade INTE kan jag tala om :/. Jag fick ordna ett alternativt boende i stugan på gården med frya råttväninnor istället. Inomhus kan vi inte ha några pälsdjur alls…

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
0

#6 Fy, så tråkigt:(

Håller tummarna att ni kan behålla några möss i alla fall!

[Dominik]
0

Håller fullständligt med dom andra. Det är verkligen tråkigt. Om jag var tvungen att bli av med mina möss så skulle dom få bo i källaren haha.

Thowas
0

sitter vi i vardagsrummet och kollar på film( där har vi oxå mössen) så börjar han hosta och blir täppt.  vi har liksom ingenannanstans att ha mössen heller. vi hoppas bara att det kanske skulle gå att behåla några, våra absolutaste favoriter