Mus iFokus

Mus

Etikettlänkar-links
Läst 828 ggr
Rönisch
6

smart mus? *videoklipp*

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

himla gulligt..Kyss

jauchzet
0

Haha, jag älskar det klippet! Skrattande

StillaSinnet
2

hehe, ja, himla gulligt. Bara gjorde det för att det är så man gör. No big deal, liksom!

Möss lär sig massor på egen hand. Det kluriga är att få dem att göra det när man själv vill :)

Jag hade en mus på rymmen en gång (har haft det flera gånger iof) och när jag fick syn på den på en av hyllorna mellan ett par burar så såg jag var den hade fokus när den hoppade och skuttade mellan hyllorna: mot ett hörn där en annan hylla står i vinkel, där den sedan kan kila in mellan två burar, krypa ner längst sladdarna bakom och försvinna från mig IGEN.
-Då såg jag pallen…den biten mellan hyllorna som musen måste hoppa på för att komma vidare så jag ryckte snabbt bort den precis när musen nådde slutet på hyllan. Hon var nästan i lyften när hon upptäckte att "bron" var BORTA! Och jag kände triumfen växa sig till ett brett leende. Lika snabbt som det tog mig att försöka hinna greppa henne, lika snabbt hittade hon en annan möjlig lösning; att hasa sig snabbt nerför ena benet på hyllan, ta ett avstamp mot ett lock som stod lutat mot benet och sedan försvinna ner under hyllan som stod i vinkel

…där stod jag kvar med tappad haka och kände mig ganska ägd…Förvånad

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Dominik]
0

Tycker också att det var väldigt gulligt och awesome, men jag anser det inte som något trick! Tyvärr. Alla mina möss hoppar upp på mina hand när dom ser den, så fort dom hör mig eller min mamma vill dom upp o dom gör allting för att få sig ut ur buren o hoppa upp på hand/händer.

Behövde inte lära dom det ? Dom är tama av sig själva, det är inget trick :)

[Dominik]
0

Några av dom kan t o m göra O-face när jag kliar dom under öronen ;)

Stephanie
1

#3 Fast du såg inte vad den gjorde då va..? Tungan ute Kolla närmare så ser du att den puttar upp locket på huset och använder den som stege. Brukar dina möss göra så? Flört

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Dominik]
0

Det gör dom inte, men dom klättrar upp på olika kartonger och grenar.

Minoth
2

#6 men de är ju en sak. Men att ändra sin omgivning så som musen gör i videon genom att fälla upp en lucka är imponerande. att klättra upp på en gren för att nå en är basic

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[Dominik]
0

Ok, det kanske e ett trick, men jag blir inte imopnerad av det.

[Jessica_91]
0

Vilken intelligent liten sötnos! Livsfarligt att hänga här, blir bara mer och mer sugen på möss.

[Dominik]
0

#9 Det e jätte bra, men ändå lite fel. du borde vara en kille, då vi behöver fler manliga medlemmar haha *fniss*. skaffa möss! dom är jätte smarta och trevliga djur.

[Jessica_91]
0

#10 Haha ber om ursäkt för mitt könFlört

Jag var inne på att skaffa möss för ett halvår sedan, mailade en del med Ajanki och läste på.
Mamma tog med mig till en tjej hon känner vars barn har ett par mushonor. Jag blev helt kär men mor min tyckte de luktade lite för mycket tyvärr.

Så fram tills jag flyttar hemifrån så smyger jag runt här och fortsätter läsa på och lära mig ^^.

(Sorry för OT!)

Grodan
0

Rar film.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
0