Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 1040 ggr
Grodan
0

Det finns inget att bråka om!?

Någon sa att vi musfolk är så snälla och beskedliga och inte bråkar för att vi helt enkelt inte har något att bråka om, stämmer det?

Har vi inte ormmatsfrågan att bråka om? Ska ormar verkligen få äta?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ThereseW
0

Jag tror att det kan ha att göra med att vi är trevliga människor som älskar våra djur, helt enkelt Skrattande Vi umgås med varandra för att vi delar samma intresse, och vill ta del av andras erfarenheter & upplevelser. I många föreningar handlar det så mycket om prestation, att man ska vara bäst osv. Men vi trivs bättre i fred. Kan det vara så..?

ThereseW
0

Angående ormmatsfrågan; Ja, jag tycker att de ska få äta möss. Likaväl som våra möss äter andra djur. Det jag tycker är viktigt är dock att dessa möss får leva ett gott liv innan de på ett bra sätt avlivas.

dreamiz
0

Självklart måste även ormar få äta. Men de ska inte ha levande föda tycker inte jag! O de djur som ska bli mat ska ha ett bra liv innan! De är värda lika mycket som de som blir sällskapsdjur!

Det är likadant med de djur som en del människor äter - de har också rätt till ett bra liv (vilket tyvärr många inte har…)

Vattnadal
0

Sedan finns det då ormar som matvägrar om de inte får levande, ska de dö då?

För övrigt måste jag bara påpeka, för att jag nu läst filosofi på gymnasiet, att du säger att du tycker att oprmar ska ha levande föda, för 2 negationer tar ut varandra. Flört "Men de ska inte ha levande föda tycker inte jag!" blir Men de ska ha levande föda tycker jag!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Mymlan
0

Man kan försöka lura en orm som ej tar dött genom att ha den döda musen/råttan (hålla den) i sån där man anv då man grillar för vända modell större pincett kommer ej på namnet just nu. och röra på födan, man kan se till så födan är varm (lagom varm).

När jag gav mina dåvarande majsormar pinkisar så lade jag dem på ljusrampen så de blev varma (i en plastskål) sedan gav jag ormarna. Men jag var tvungen röra lite på födan dvs lura ormen. Sedan finns de de som ej går att lura de måste få sin föda levande. Även mina gecko ödlor fick emellanåt pinkisar. Idag har jag inga reptiler.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mymlan
0

Varför ska man bråka? Varför prata goja om varandra?

Ngt jag ledsnat på i kattvärlden, marsvins världen, hundvärlden.. Vad vinns det på bråka, prata skit? ett dun blir till slut stor struts.

Bättre man är vänner, hjälper varandra, stöttar varandra, upptäcks det sjukdomar eller defekter så hjälps man åt att mota olle i grinden.

Noa-Nisse
0

Men är det inte så att ormar reagrear på hjärtslag,, (på deras byte) så att det nog kvittar om man rör musen och "låtsas" att den lever för att lura den?? rätta mig om jag har fel?!?! Flört

Medarbetare på Hundar.ifokus

Mymlan
0

Den jag mötte nere i GBG som sysslat med ormar, reptiler även hjälper polisen då det rör sig om reptiler sa det är bara röra på döingen men se till så den är varm kropps tempratur. Ormar har värmesensorer. De känner även lukt med tungan.

Noa-Nisse
0

aha,, då var det de med värme som den kännde,, fel av mig! Skrattande hehe tycker att ormar verkar ganska interesanta djur!!Cool

Medarbetare på Hundar.ifokus

mandymoo
0

Beror det inte lite på hur dom är uppfödda också? Är dom vana från början att ta döda byten så går det bra?

Mymlan
0

Man ska lära dem från början ta dött.

ThereseW
0

Frågan är vem som dödar snabbast & lindrigast, människan eller ormen..?

Grodan
0

Människan - gör man rätt metod, är oerhört säker så går det mycket fort och är klart lindrigast.

ThereseW
0

Allright :)

Grodan
0

Tycker jag! Du får givetvis tycka något annat! Skrattande (eller du kanske MÅSTE tycka något annat… hm… hm… min åsikt är MIN MIN MIN bara min *tar på mig ägarminen*)

ThereseW
0

Det var en undran, eftersom jag hört olika. Och jag kan inte själv argumentera för något jag vet så lite om. Så det är bra att du tycker :)

mandymoo
0

Ja det är lite svårt att säga saker som man inte vet så mycket om. Men man kan alltid uttrycka det man tror eller undrar?

Ja Grodan om det är din åskit och då håller så hårt i den, så finns det ju sen inte så många kvar….  Gråter eller så kan jag ju klappa till dig med min röda lastbil o blåa spade och sno åt mig den åsikten…. sen är den MIN MIN MIN *ler* så är du utan…. Räcka ut tungan

Men säger att en mus som tas död på av människan på rätt sätt - det måste ju vara det bästa.
Det andra om att det är lindrigare för musen om ormen tar död på den… låter mer som om det kommer från dom som förespråkar levande föda och/eller inte kan ta livet av musen själv?

Grodan
0

ah, vi kan byta… min åsikt mot din plastbil… passar den iller tro? Skrattande

mandymoo
0

Jo då *ler* om du viker iller dubbelt så ska det nog gå

Grodan
0

inga probs… iller är ju mjuk som en daggmask

Matsvin
0

De enda ormar som behöver levande föda är giftormar, och de borde inte få finnas hos privat personer i alla fall…

Jag har själv haft ormar en gång i tiden, det var inte svårt att lära dem att ta död föda. 

Det borde därför finnas ett generellt förbud för privatpersoner att mata ormar med levande föda i Sverige tycker jag! Ormar är fina djur:-)

/Matsvin.

Digitalis
0

Jag hör till de där udda som tycker att sällskapsdjur är sällskapsdjur och "matdjur" är "matdjur". Fast givetvis är det skillnad på att mata en orm med sin tama mysmus och att ha "matmöss" som husdjur.

//frida

Grodan
0

Vari ligger skillnaden?

Digitalis
0

Skillnaden mellan att ta en mus ämnad som mat och ha den som husdjur och att ge sin tama mus till en orm? Jag anser att det i det andra fallet finns en relation. Ser man djur som mat så blir de på något sätt mat. För mig i alla fall. Som köttätare kan jag inte förklara det bättre..

//frida

Grodan
0

Egentligen borde djur som ska bli mat vara mer värda och behandlas mycket bättre än de gör idag, i o m att de ska ätas - de ska tillföra kroppen näring och energi.

Digitalis
0

Jo sant.. Det är ett dilemma det där. Ska man leka med orm-maten?

//frida

Grodan
0

mmm… pussar du på gurkan innan du äter den?

mandymoo
0

Men visst kan man ha både och?

Att djur som är mat ses som mat och därför kanske inte "gullas" med. Just för att man ser dom som matdjur.
Men dom ska fortfarande skötas på rätt sätt, få bra mat, leva i stora burkar med aktivering så att dom får ett bra liv.

Och att sen gullemusen - husdjuret har man självklart inte sen som mat djur.

Det ena behöver ju inte ta bort det andra eller?

zickan
0

tänkte jag skulle rätta till lite smått då jag föder upp reptiler.

människans sätt att avliva musen är extremt mycket humanare än en ogiftig orm. de kramar tyvärr ihjäl sitt byte vilket kan ta ett tag medans vi kan för hoppningsvis avliva en mus på några sekunder.

ormar kan gå över från att ha blivit lärd ta levande till bara ta dött.en orm som inte får levande KAN bli knäpp i skallen av att inte få vara "naturlig". ormar kan luras till att äta dött om de inte vill ha det. en varm död mus som man vickar på kan dom lätt ta för levande. lr så lägger man en död tillsamans med ormen i en liten låda så lukten av musen får ormen att äta. tvångsmatning funkar av dött tills den själv äter frivilligt.

däremot finns det orm raser som är kända för att svälta sig själva till döds. ett exempel är kungspyton ect. de är extremt kinkiga och svåra att tvångmata och lura. levande där är ibland ett måste tyvärr för överlevnad av ormen.sedan så är ju vilda ormar tvugna till att ta levande, de har ju ingen män´niska som dödar mössen åt dom.

nu har det varit ett tag sedan jag stötte på någon reptil människa med misshandlade möss som skulle bli orm mat. follk har vett i skallen och hjärtaan i kroppen. tyvärr så är det inte alla som sköter sina foder möss och även sina husdjus möss.  det kommer man dock aldrig undan. men man kan ju låta bli att handla av vissa ställen. jag känner till några få håll jag sprider ut info hur deras djur hålls. förhoppningvis minskas kunderna ner så passa att de tänker om.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
0

haha… hur blir en orm knäpp i huvudet?

jag tycker då inte en orm har så mkt huvud att bli knäpp i… Räcka ut tungan Flört

Jag tror visst att man kan lära ut korrekt eller bra skötsel av möss, vad de än skall användas till. Det du tycker är bra skötsel tycker säkert jag är under all kritik och det jag tycker är bra skötsel tycker säkert du är fjanteri.

zickan
0

svart till mandymoo ..

givetvis kan man ha både reptiler och möss. är som att ha en katt och en mus. man släpper inte precis ner musen framför katten frivilligt.

jag har ormar och husdjurs möss. jag började ju för 6 år sedan med att föda upp möss för bara reptil mat men det gick ju inge vidare då jag förälskade mig i dom. förut hade jag en deal med en vänn som också hade möss och reptiler. han fick levande av mig och jag fick frysta labb möss av honom.  jag ger hellre död föda då levande föda skadas för mycket och för länge samt ormen lättre blir biten och skadas. både djuren tjänare på att det är dött. matar jag med levande så har den musen fått bott som mina tam möss fast jag har inte hållit på med den lika mycket. möss man hållit på med kan man ju aldrig ge som orm mat.

mandymoo
0

Jag skrev kanske lite fel…menade inte att man inte kunde ha olika djur .. som då orm mus..
Utan jag menade att man kan både ha möss som man ser som mat till tex orm - och att dom sköts bra även om man inte gullar med dom… utan man "bara har dom" … men dom lever i stora burar med bra mat osv….

Och sen att man har husdjursmöss…. som man gullar med…

Alltså att man behöver inte sköta mössen bättre bara för att dom är husdjursmöss… utan att båda typerna av möss ska skötas på samma bra sätt…. utom då att man gullar kanske inte matmössen.

amaira
0

Det här är ett intressant ämne, tycker jag. Men svårt!

Inom det här ämnet finns så mycket som handlar om människors känslor. Vi skyddar oss.

Vi skyddar oss! Vi skyddar oss själva. När vi går på känsla - och det gör människor eftersom det är känslor som är livets driv- och styrkraft - är vi inte alltid medvetna.

Det är musen som blir uppäten på slutet, men det är VI som väljer dess LIV, och VÅRT liv!

Det här har jag funderat mycket över, eftersom jag tidigare har fött upp slaktdjur som jag sedan ätit upp. Ja, jag har ju även haft djur hela livet, och djur blir gamla och dör/avlivas, långt innan vi själva blir gamla. Far jag i taket då, blir det negativt för djuret. Kan jag vara trygg (bära mina känslor själv) tills allt är över, är jag djurets trygga stöd i dess sista stund.

Min paroll har alltid varit, att även slaktdjur har rätt att växa upp med kärlek!

Då blir de till trygga, glada djur - som möter sin död med fullständigt förtroende att inget ont kommer att hända dem. Mina slaktade djur vet fortfarande inte om att de inte längre går omkring med glädje på stallbacken!

Är det GRYMT? Eller är det att själv vara den som klarar av att "bära känslorna"? Att ta ansvaret för sitt djurs livskvalitet, med medvetenhet om vad man gör, och med TRYGGHET som smittar och överförs på djuret. Givetvis med kärleksfull trygghet, annars är det inget värt!!

Det här kräver eftertanke, förmåga att veta hur man lever med känslor, och medvetenhet om vem det är som bär känslorna.

När jag "tar avstånd" till något av mina djur, mus eller större, därför att jag inte klarar att lära känna det som individ, därför att jag då inte klarar att döda det eller utsätta det för lidande, så fråntar jag det djuret livskvalitet, för att skydda mig själv. Jag skyddar mig själv från obehagliga känslor, och låter djuret ta dessa obehagskänslor istället, på slutet.

Så fungerar t.ex. människor inom storindustrier med djur, eller som arbetar med labbdjur, man "avpersonifierar" dem. Att labbmöss är vita beror också på att de då blir opersonliga i och med att alla ser likadana ut och inte så lätt går att sklija från varandra. Det går ju inte om man som skötare fäster sig så mycket vid ett djur att man inte kan använda det…

Min högsta önskan är att även möss som föds för att bli orm-mat får växa upp med kärlek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Att de sedan blir ormmat … ja, det är obehagligt, men naturligt… Och ska människor inte få ha reptilintresse och ormar som husdjur, bara för att de äter levande föda? Som sagt, i naturen gör det det.

Det vi kan göra som  människor, är att förbättra "det levande fodrets" villkor avsevärt!!! Och till exempel se till att det som hände i flimsnutten som jag såg i en annan tråd, inte händer. Musen ska tas bort omedelbart när det börjar gå sådär!

Inte är väl ett djurs liv och livskvalitet mindre värt, för att vi vet om när och hur det kommer att dö?

Mymlan
0

Amaira: Jag är köttätare o kommer alltid vara det men jag skulle hellre äta kött från ett djur som slaktats på gården. Mindre stress för djuren om de slaktas på gården. Jag ogillar skarpt djurtransportena, hanteringen av djuren i slakthusen.

Enda som kan ändra på det är politikerna, vi kan ej ändra på det genom sabotera slakthus etc som militanta veganer sysslar med, den metoden förkastar jag, accepterar den ej. Accepterar att de inte äter kött etc gör jag.

Det grymmaste rovdjuret på jorden är vi människor, vi dödar mer än vad vi behöver.

Grodan
0

[klockren finalist till årets tråd]

[Dominik]
0

Ber om ursäkt men jag måste verkligen skriva av mig!

Är svintrött just nu med ska i alla fall skriva nånting.

Vi musfolk är jätte snälla, omtänksamma och trevliga! Älskar musfolk, fast min bästa vän är en ormmänniska. Jag har personligen aldrig tyckt eller upplevt att någon har blivit nertryckt eller utskrattad på mus.ifokus. Jo, vi skojar ibland men skoj är skoj! Tyvärr så finns det få medlemmar som tycker att det är lite tråkigt att visa medlemmar är taskiga och jobbiga (haha wtf?). Så vi kanske borde ändra på nånting ? Kanske bli lite strängare med reglerna ? Vad tycker du Fråggish ?

Nu ska jag skriva lite om ormar och deras mat. Dominik älskar ormar, det är hans favoritdjur. Dock skulle jag aldrig kunna mata en orm emed en fullvuxen eller medveten mus, inte ens fryst (pinkys går bra, mina ödlor får dom ibland). Älskar möss så mycket och kan inte mata djur med dom. Förr tyckte jag att PEW var jätte bra ormmat pga deras färg, men nu är det inte så!

Reptiler är spännande och intressanta djur, dom behöver förstås mat för att överleva, och dom äter gnagare! Det ät deras öde, dom gillar gnagare, och är inte vegetarianer, och kan aldrig bli det. Så varför ska man inte kunna mata reptiler med gnagare om man nu älskar krälldjur ? Nu är det dags att skriva nånting om dött vs fryst föda. Vet inte vad jag ska tycka om detta. Om jag skriver vad jag tycker som kommer dom flesta börja hata mig, men bryr mig inte så mycket om det. Min enda vän h¨ller med mig och jag håller med honom. Det är upp till ägaren om han eller hon vill mata sina djur med lecande dvs fryst föda. Man kan köpa frysta gnagare, men dom innehåller inte alls det som våra reptiler behöver (jag tycker inte att det finns tillräckligt mycket näring i dem), så många avlar egen föda. När man gör det så är man säker att foderdjuret mår bra, innehåller mycket näringsämnen och är nyttigt för ätaren. Det är nu olagligt att mata reptiler med levande ryggradsdjur, men det är helt okej att låta en katt leka med en mus tils mumsen dör. Visa människor klarar inte av att avliva ett foderdjur (nu ska jag inte skriva hur man avlivar djur och varför visa inte klarar av det, eftersom man får inte skriva om avlivningsmetoder på mus.ifokus), så dom slänger in en levande råtta i terrariet. Chansen är väldigt stor att reptilen blir skadad av råttan, men det händer inte så ofta.

Slutsatsen är att jag tycker att det är helt okej att mata reptiler med levande ryggradsdjur (fast inte möss. Blir alltid förbannad på min vän när han säger till mig att han slängde in en mus i ormens terrarium. Möss förtjänat att kunna blu utställda och kunna mysa med sin ägare).

Varför får man mata leosar med LEVANDE insekter ? Dom har jo lika mycket kännslor som alla gnagare!

Hahaha så här mycket har jag inte skrivit på jätte länge!

zickan
0

Shit vilken gammal tråd Tungan ute

Lamina
2

#36 Kan inte annat än att hålla med. Men! Jag tycker att det är bra att det finns en föreskrift (inte lag, för det är det inte) mot att mata med levande. Det är så lätt att skaffa sig en orm och bara slänga in en gnagare och inte behöva bry sig. Jag tycker det är fel, kan man inte ta sitt ansvar och se till att förhindra lidande hos foderdjuren ska man inte ha djur som äter andra djur. Därmed inte sagt att jag är emot att mata med levande, om man kan garantera att det kommer gå fort eller om man faktiskt inte kan ge ormen dött. Jag ser ju hellre att en orm som vet vad den gör tar död på musstackaren än att en unge på typ 13 år (no offence anyone) försöker sig på att göra det efter att ha läst om metoder på internet… Obestämd

För övrigt kan jag inte för mitt liv förstå varför det skulle vara ok att mata med råttor, hamstrar, kaniner, whatewer, men inte möss? Bara för att du råkar älska möss är dom mer värda? Förstår inte riktigt resonemanget där. Jag älskar katter, det är mitt absoluta favoritdjur. Men skulle någon få för sig att mata sin boaorm med katter, tja, so be it! Så länge personen ifråga tar någons husdjur och matar sin orm med är det väl skit samma liksom… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
1

#36 Ja, tyvärr måste vi jobba mer för att förbättra stämningen.

Det är en oerhörd skillnad på hur det var här 2006 och hur det är här 2011. Det var verkligen aldrig tjafs, alla kramades i trådarna och det var hur gulligt som helst. Idag är det inte riktigt så. Det avlas mkt mer på mössen idag och i många fall ses musen endast som ett avelsdjur. 2006 fanns hur många sällskapshem till möss som helst, idag har jag jättesvårt att hitta rena sällskapshem till mina möss.

ajanki
0

#39 Tyvärr tror jag den utvecklingen är vanlig på alla djursorter!

För några år sedan så ville folk köpa valp från mig som sällskap, nu är det nästan bara folk som vill köpa för att avla…

Grodan
0

#40 trist Rynkar på näsan

ajanki
0
Grodan
0

haha, jag editerade det där…

ajanki
0
Grodan
0

Nu får du editera ditt #42 lite…Tungan ute

ajanki
0
Grodan
0

*fniss* Kyss

Kram kram - dubbelkram o skumbanan

[Dominik]
0

#39 Japp det är sant det där! Blir så förbannad på folk just nu. Alla pratar enbart om hur man ska para olika färger med varandra och vad kan komma fram om man sätter ihop en siamese med en tricolor. Det är lite trist!

Vi kan förbättra stämmningen på mus.ifokus :) Vi ska vara trevliga, och inte bli arga så fort vi hör nånting om djuraffärer :D

Jag ser möss som mer värda djur, ja :)

DeniceP
0

Dominik, det finns INGEN här som tvingar dig att läsa om avel, de som är intresserade av det (JAG bland annat) tycker ju att det är läsvärt och intressant.

Att du anser möss vara mer värda än andra djur är inget du bör yttra dig om alls faktiskt, eftersom det inte är okej att säga så. Skärp dig nu

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
3

#48 Wow, coolt.Skrattande

Jag uppskattar att folk har åsikter och de behöver inte alls vara lika mina egna. Jag blir inte arg över saker jag läser i trådar på nätet. Det ska mycket till innan jag reagerar. Och det är ett lilet problem. Därför är Synwhore medis nu, för hon kanske kan se sånt. hehe

Jag tycker om trådar där folk diskuterar livligt, för att det är intressant att se hur tråden och folk utvecklas. Det är underbart när folk kommer till insikt eller förstår andra fast de har annan åsikt. Många har dock svårt att diskutera allvarliga ting på ett objektivt sätt och har även svårt för att skilja på sak och person. Jag blir alltid ledsen när jag måste låsa en tråd innan den utvecklats åt rätt håll. Innan folk blivit sams. Att låsa en tråd mitt i stridens hetta ger liksom ingen utveckling och de inblandade kanske går runt och grämer sig. Jag vet att många blir väldigt berörda av de skrivna orden i diskussioner och läser in lite mer än där egentligen finns. Att många blir ledsna IRL osv. Detta vet jag genom de samtal och pm jag får när det är heta diskussioner.

Jag saknar inte empati. Jag är känslomänniska till mycket stor del, men jag tål väldigt mycket på internet. Jag är säkert avtrubbad. Jag tycker heller inte att mitt och mina medisars jobb ska vara att peta i alla trådar. Folk måste ta eget ansvar för det de skriver. Och som sagt, det kommer mycket gott ur diskussioner.

Vad alla medlemmar dock bör tänka på är att inte angripa personer personligen och att försöka att undvika ovårdat språk och kanske inte skriva när de är väldigt väldigt arga.

Vi har många trevliga trådar här, men de blir liksom aldrig så populära som tråktrådarna längre. Det kan vara att vi lever i en svår tid just nu som speglar sajten… jag vet inte…nu flummade jag iväg ltie…

kram kram skumbanan

[Dominik]
0

# Jag är en snäll pojke och får tycka vad jag vill. Det finns inget fel på att jag inte tycker om andra gnagare än möss speciellt mycket. Enda gnagare jag gillar är möss, och MIN dvärghamster. Andra är bara bra som ormmat :)

Camillhe
0

Måste lägga mig i för jag tycker att Dominik har all rätt i världen att skriva att han tycker att möss är mer värda än alla andra djur. Det är hans åsikt och han skriver på ett musforum.

Däremot behöver ingen hålla med. Men att skriva att han inte bär yttra sig alls faktiskt och att han ska skärpa sig känns oshysst.

ajanki
0

Håller med dig där Camillhe!

Man måste ju få säga sin åsikt, musen är också min favoritgnagare och det tänker jag inte hålla inne medGlad

Grodan
3

Hm… jag tog det som kärleksgnabb mellan S och D… de är ju kompisar…

Tiaran
0

#54 hahaha där fick du mig att skratta *tummen upp*

Grodan
0

Skrattande bra, man måste skratta minst 15 minuter dagligen för att få vara frisk o leva länge har jag hört nånstans

DeniceP
0

HAHAHAHA kärleksgnabb?! Tack men jag håller mig till min Timmy Flört

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[Dominik]
0

#56 Då kommer jag aldrig att dö ;) Skrattar dygnet runt :D

adirf1
0

Nu har jag missat den här tråden men jag håller med om att mus är nog det trevligaste forum jag besökt här på iFokus. Jag vet inte hur vida man är tillåten att yttra sig om åsikter om människorna(inget utpekande mot specifika personer.. Syftar på den allmäna åsikten hos dem) på de andra iFokus sidorna men..?

Lamina
2

Jag älskar mus iFokus! Jag håller mest till på djursajterna, så hur det är på andra sajter än just dom vet jag faktiskt inte, men mus är iaf mycket bättre än dom! Folk här bryr sig faktiskt. Inte bara om mössen utan även om ägarna! Kyss 

Så har vi en av iFokus underbaraste sajtvärdar, enligt mig. Grodan är noga med att alla ska känna sig sedda och välkomna här och alltid trevlig. Visst finns det saker att bråka om. Men det är ju så att ju trevligare man blir bemött destå lättare är det att själva vara trevlig och hålla en god ton.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

adirf1
1

Jag kan säga att själv har jag mest erfarenhet av djursajter & bäst är mus. Finns de som är snorkiga & verkligen ser NER på djur som inte är uppfödda av uppfödare. Man kan bli riktigt tråkigt bemött & inte ens få riktiga svar på sina frågor.

Mus däremot. Jag tror "ni" verkligen bryr er om varje enskild individs fall. Om jag får ett problem med mina möss så får jag HJÄLP här.
Jag anser att ni alla jag har läst inlägg av här inne väkar vara trevliga personer som BRYR sig. Spelar ingen roll om det är bästa vännen eller en främling ni aldrig mött. Jag vill bara tacka er. Om jag inte blivit så trevligt bemött & fått hjälp av er så hade jag nog aldrig skaffat möss(Av rädsla att inte ha någon att vänta mig till om jag behöver hjälp).

Så än en gång, tack musfolket! :)<3

[Dominik]
0

#60 Åh japp det är sant, det. Fråggish är en härlig människa ;)

Grodan
0

#60 + #62 SkämsSkrattandeKyss

(obs! gubbarna måste läsas i exakt den ordningen…hehe Tungan ute)