Grönt i buren
Men vad mysigt! Och du har verkligen fina möss. 

//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#6 Tack! Huvudsaken är att mössen trivs. Och jag bara längtar tills jag kan sätta på den där galler överdelen. Då blir det lekar i buren.
Ska nog också odla lite kattgräs till mina. Fast då tar jag nog av havren jag har istället för att köpa svindyrt på affären. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
20:- kostar det jag köpte.
Härligt.

Köpte 5 (eller var det 15) liter havre för en tia.
Problemet är väl bara att jag måste ha det i karantän ett bra tag innan jag kan använda det till mössen…
//Lamina
#10 Visst ser det genast lite mera trivsamt ut. 
#11 ja det är väl nackdelen då. Annars var det billigt.
#11 lol
Berätta gärna hur ni gör "kattgräs"
#13 Menar du hur Lamina gör?
#14 hehe, berätta gärna hur du gjorde. Sen får gärna Lamina berätta hur hon gör… 
Jag gjorde misstaget att köpa kattgräs från affären en gång. Misstag eftersom jag var typ 12 och det kostade halva min veckopeng… Det man köper i affären är bara vanlig havre, svindyr havre. Då är det mycket billigare att ta en plastbytta, en näve havre (om man som jag har turen att ha hästfolk i familjen) och vanlig matjord och odla.
Har även läst om ett väldigt lätt sätt att odla havre till höns utan att använda jord eller något annat. Men kommer inte ihåg exakt hur man gjorde och orkar inte leta rätt på det just nu. Har för mig att dom odlade det på något papper, eller kanske folie? Hmm..
//Lamina
Varför heter det kattgräs? Det är ju inga katter man gjort gräset av… Havregräs är väl bättre namn?

#16 just, går att odla på hushållspapper… jag är ingen odlare… men borde väl köpa mig en kolonistuga att ha mössen i o börja odla lite (man måste odla sin lott som hör med stugan tyvärr… hehe, jag har så ogröna fingrar man kan ha)
Jag köpte helt enkelt kattgräs i djuraffären som man vattnar. Tar en vecka att få det så högt som jag har. Tycker det är billigt med 20:-.
#17 Därför att det säljs ju just till katter. Dessutom, skulle dom säga att det var havre skulle ju folk bara gå och köpa havre istället. 
Fast å andra sidan, folk köper ju hö på affären till ett kilopris som är 10 gånger dyrare än vad man köper det för hos bonden, så… 
//Lamina
Och nu har mina flickor massakerat hela byttan med kattgräs och dessutom dragit in det i boet. Så jag fick rensa lite. Men kul hade dom med gräset. Jag fick till och med klappa på dom små bus fröna.
Menar naturligtvis mössen och inte gräsfröna.
Tycker att växter är äckliga! Men det verkar som att dina möss gillar det. Jag ska köpa mossa och massa grenar och rötter imorgon :)
Det är bra om man säger rätt till maken med. Jag sa till honom när jag lyfte på huset och skulle ta bort gräset där: Nu fick jag majsbus på fingret. Hihi. Menade såklart musbajs. 
Har för mig att det är massor av konstiga ämnen i kattgräs som inte är bra för mus men för katt?
Stod och läste på en kartong och gillade inte det jag läste hum…?
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
#23 *fniss*
#24 Ja, det är sant. Det finns otroligt mycket kemikaler i saker man köper på livsmedelsaffärer.