Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1249 ggr
ariama
0

(S) Ett par sällskapstjejer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yessie och Tessie säljes till någon som vill ha ett par trevliga sällskapsmöss att pyssla och umgås med, och som vill erbjuda ett gott hem.

De är båda svart/tan, semi-långhåriga, och lite vitt på magen. Både svärta och tanfärg är "dålig", dvs inga möss för standardutställningar. Men de kan gå bra på petuställning.

De är födda 8 oktober och är alltså 7 veckor nu. Korsad typ: små, men harmoniska i typen, fast de inte har de engelsktypades typiska särdrag.

Mamma är Pigg, en dominant yellow-berkshire långhår. En omplaceringsmus jag tagit emot som lite äldre. En mycket trevlig och helsund dam, svensktypad och med vänligt sinnelag. Blyg, inte särskilt tam, men lätt att hantera samt kommunikativ.

Pappa är min egen uppfödning Garlois-Björn, chocolate/tan satin korthår. Stor och fin. Han har både Rapunzel-möss och Chilloutarea-recessive-yellow-möss bakom sig.

Yessie och Tessie kan alltså vara bärare av recessive yellow, men inte av dominant yellow. Men de säljs inte till uppfödare, utan till sällskap, när någon dyker upp som söker just det: Ett par trevliga sällskapsmöss. Kyss

ariama
0

De är handtama, men lite blyga. De kommer självmant upp i handen,   och vill gärna "vara med", men behöver varsamhet och lite tid. De är väldigt gulliga. Kan vara lite kaxiga mot andra möss, men inte aggressiva.

ariama
0

Det här är mamma Pigg. Tjock som en gris, det blir de dominanta gula. Men otroligt rar och sund mus!

ariama
0

Pigg igen.

ariama
0

Och så pappa Garlois-Björn.

Svara gärna här, eller maila mig på

amaira at logotypes . se

ariama
0

Ja, och så har jag en tidigare bild på några av ungarna i kullen.

Tiaran
0

åhhhh *slår sig på huvudet* jag ska inte skaffa fler möss just nu men dem där var UNDERBARA. *klickar bort från den här tråden fort som attans*

Muszimba
0

Åhhh, GE MIG GE MIG……. (behöver bli upp-piggad just nu)

ajanki
0

Dom här två tjejerna hade gärna fått komma till mig!

Men om tycke uppstår så hade jag nog parat en eller båda så jag räknas nog inte som ett sällskapshemRynkar på näsan

Muszimba
0

Åh, ann-marie….. Jag har redan smält för dessa två…… Tungan hänger i knävecken så goa de är.

ariama
0

Ååhhh Anna! Varken jag eller mösssen "dör" om de hamnar hos dig. Och jag vet hur tufft du har det just nu. Så jag frågade tjejerna, och de sa att de gärna vill vara där hos dig och hjälpa dig igenom tuffa dagar. Kyss

Du behöver bara veta, att Tessie är ganska dominant mot främmande möss, och kanske kan vara svår att införliva med dina andra tjejer.

Så vill du köpa dem, så blir de dina. De är ju dessutom ganska lika (SMP1-08) Björndalens Carmencita som du hade en gång. Kyss

Muszimba
0

Så trevligt att de ville flytta till "lilla" mig.Kyss

Jag har ju några som är lite tuffa tillbaka om det skulle behövas. Tänkte att de skulle få flytta in så småningom till storgänget på 5 brudar där 2 är INT GP och 2 är INT SP. De är alla riktigt snälla mot nya ändå.

Vi får komma överens om en träffas-dag som passar oss båda för flytten till mig för tjejerna.

Muszimba
0

Skuttar så glatt jag kan med mage som säger aja-baja till det men kan knappt ,åta bli.:)

Muszimba
0

Skuttar så glatt jag kan med mage som säger aja-baja till det men kan knappt ,åta bli.:)

Muszimba
0

Muszimba
0

ariama
0

Ojojoj, vad du skuttat ;-). Men jag tror Mus.iFokus skuttat mest här, haha.

Muszimba
0

Japp, musifokus skuttar värre än mig. Men jag är glad över att tjejerna flyttar hit och jag får hem några gosiga Ekerö-möss igen. Har saknat det sedan Spotted Delilah och Little Zpider från dig.