Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 593 ggr
ariama
0

Några av mina möss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kullsystrarna Fantasia (sv/t) och Finemang (ck/t) är 7 månader, och otroligt trevliga och rara tjejer. E Nässla och Axxi, och  tillhör "min gamla stam" på mödernet.

Fantasia är ganska kaxig och revirtänkande, och har på tok för ljus tan, men jag gillar henne ändå för hon har så många andra bra kvaliteter. Finemang är "bara" fin Kyss, en urgo dam som också är recessive yellow-bärare.

ariama
0

Fantasia och Finemang.

ariama
0

fortfarande Fantasia och Finemang

ariama
0

Finemang fick en kull med sin egen pappa - för att få fram recessive yellow när jag endast hade en RY-bärare (Nässla), och inga andra RY finns i Sverige (vad jag vet).

Resultatet blev Honey-kullen, med 3 RY i, alla jättesöta och väldigt trevliga! Så här ser grabben Honey Glaze ut.

[finamöss]
0

Tyckte om Hony Glaze. Kyss

ariama
0

Tack Finamice Glad. Honey Glaze igen.

ariama
0

Här är Golden Vision (ur min första RY-kull) tillsammans med Rapunzel´s Roommate, som jag fått överta från Grodan. Han är en otroligt fin, trevlig och bra musman.

ariama
0

Jag kan knappt vänta tills de ska bilda ett par, här poserar de endast tillsammans. Roommate har ett annat uppdrag att genomföra först Flört.

ariama
0

Visst är han fin, Roommate, och gullig! Kyss

ariama
0

Här är Golden Vision på lekbordet (ihop med  10 andra möss från olika burar). Lilla gulliga Imsa till vänster. Nu räcker det med bilder för i dag.

Littlem
0

Finigar!  De röda har så himla läcker färg!

Åhh Imsas ansiktsteckning!  Sådär fick ju en av Silvrbolts systrar. Jag vart ju sugen på o få fram "hooded" på möss för jag tycker det är så sött när de ser ut o ha doppat huvet i färg ;)

Grodan
0

Fina musar. Han är så rar Roommates. En rar gubbe. Hoppas han får leva länge till.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️