Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 1012 ggr
Viry
0

Mina sma sotnosar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tankte introducera mina sma djur. Vissa av bilderna finns i min trad ang. teckning etc ocksa. :)

Mossen:

Willow (Ms)

Tara (Miss)

Rory (Mr)

Kottarna:

Buffy (Miss)

Pickle (Ms)

Vi borjar med Will. Hon, liksom de andra tva, ar 14 veckor. Hon ar duktig pa att klattra och valdigt vanlig, men lite blyg om hon inte kanner dig. Hon gillar dock INTE att klattra nerfor ror (inga problem uppfor) och hon klattrar varken upp eller ner pa stegar (i tra, som hanger)

Viry
0

Tara ar modigare an Willow och mindre blyg, dock lite nervos nar det galler morka, tranga utrymmen. Hon och hennes bror var de enda ungar som deras mor fick denna gang, enligt djuraffarsinnehavaren (en liten, bra och valskott djuraffar).

Viry
0

Rory ar en riktig liten angel. Han ar mycket mer lugn vid hantering och han alskar att klattra pa allt utan overarmar. :P Medan hans syster och hennes partner (ja, kvinnopartner) alskar att sitta pa axlarna och utforska, sa alskar han att klattra runt pa hander eller mysa i knat. Han tog val hand om sin van, The Doctor, innan han dog. Han tvattade honom och skotte storre delen av bobygget. Han snodde ingen mat, utan snarare forde den narmare The Doctor och han lamnade sallan hans sida. Sa sott!

Viry
0

The Doctor (avliden)

Jag tyckte han fortjanade en till bild pa forumet. Han var lugn och snall. Jag tror att han kan ha varit lite utstott innan det bara var han och Rory, for han var ratt smal nar vi fick honom. Han at bra, drack bra och alskade att mysa bredvid Rory, eller i mitt kna. Eller badeock. Han var blind, men det hindrade honom inte; han hade lart sig att leva med det. Tyvarr sa fick han ju da ett epileptiskt anfall, men han hade ett bra hem de fa dagar han var med oss. :)

Viry
0

Buffy nar hon var 8 veckor. Hon ar nu nastan 11 veckor, sa snart ar hon en stor flicka; hon har vaxt sen dessa bilder var tagna. Hon ar fortfarande lite skygg, men hon gillar att klattra runt pa hander och hon sover garna i armvecket pa den som haller i henne. :)

Viry
0

Pickle, Buffys mor. Hon skulle pensioneras nar vi kopte Buffy. Vanligtvis ska de bo ensamma i en bur, da de behover mycket utrymme och det finns risk for brak, men uppfodaren hade sett var bur innan och den var stor nog for tva kottar. Iom att Pickle da skulle pensioneras sa undrade hon om vi ville ta henne ocksa, sa vi fick tva for priset av en. Hon ar valdigt aktiv nar man haller i henne, annars vill hon mest sova. Just nar man tar upp henne ar hon grinig, men rullar upp sig ur bollen nastan omedelbart och borjar glatt knalla omkring pa den som haller i henne.

Hon var en riktig liten tjockis nar vi fick henne, som ni kan se pa bilden (hon som haller henne ar min kompis, Fiffi). Hon hade bitit tva av ungarna nar de var nyfodda, en dog men den andra overlevde men behovde mer fet naring, sa deras basfoder fick bli kattungsfoder istallet for kattfoder. Det gluffsade aven Pickle i sig, och gick darmed upp i vikt. Sen vi fick henne har hon dock gatt ned i vikt. :)

Grodan
0

Ah, Buffy! Kyss

Bur till kottar är i a f inte tillåtet i Sverige. De ska ha en yta på minst 20 kvm enligt svensk lag.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Viry
0

Mjo, jag vet, men inte har. I Sverige far man bara ha kottar som husdjur i enstaka fall. Har, liksom i Sverige, far man inte ha Europeiska.

Har ar 3xsomething feet som ar minimi matten for kottburar tror jag. Vi har byggt buren sjalva dock, och de har en playpen dar de kan springa fritt och bollar som de kan… rulla i. :P

Kott och musburen :

Viry
0

Baksidan av kott och musburen, med utbyggnad for kottisarna for ANNU mer utrymme:

Hyeonmu
0

Vilken trevlig presentation av vad som verkar vara väldigt trevliga möss. =) Sötnosar! Och väldigt söta små kottar också. ^^ 

Vilken fantastisk bur! =D Tänk att ha en sån!

[Dominik]
1

Jag håller med Linnea. Du presenterade dina djur jätte bra, och jag som brukar aldrig läsa klart trådar läste allting här :D

Dina kottar är otroligt vackra, dom är också rätt spännande :)

Viry
0

Tack bada tva! :D

De verkar trivas i buren och de ar verkligen underbara.

Viry
0

Fler sotnosar!

Viry
0

En till

Viry
0

Och en till

Grodan
0

Jättekul att se dina möss.

#12 Ser väldigt fin ut. Skrattande

Viry
0

#15 Tack! Jag tror hon och den vita är gravida. Köpte dem i söndags från en uppfödare. Hm

[Dominik]
0

#16 Bor du i England ? Haha det e inte ofta uppfödare säljer dräktiga (gravida) möss

Viry
0

#17 Yes, pluggar i Sheffield.

Nej, han hade dock tagit ett antal moss ifran sin bror, da hans bror inte alls klarade av det dar med konsbestammning… Han visade bilder och vi fick valja. Jag valde den vita med vetskapen att hon kunde tankas vara draktig, da var Willow inte ar det, men agoutin marktes ingenting pa - inte ens i sondags… (Jag vet att draktig ar gravid btw, det ar bara det att min hjarna nu tanker pa engelska och darfor direktoversatter lite klumpigt).

Han talade dock inte om for oss forran efterat att just de tva hade varit hans brors och darfor skulle kunna tankas vara draktiga, iom hans brors 'lack of knowledge'. Vi bestamde oss for att inte klaga, da vi har tillrackligt med rum for de sma (just nu iaf).

Viry
0

Uppdatering:

Moss:

Rory (Mr) - pappa till 12 dagarsbebbar >>

Tara (Mrs) - mamma till 12 dagarsbebbar

River (Ms) - forhoppningsvis mor inom kort

Amy (Ms) - pastas vara 3 manader, tror dock hon ar en gammal gumma :)

Anya (Mrs) - mor till 13 dagarsbebbar

Dundee (Miss) - 13 dagar

Cordy (Miss) - 13 dagar

Angel (Mr) - 13 dagar

Wesley (Mr) - 13 dagar

Spike (Mr) - 13 dagar

Xander (Mr) - 13 dagar

Cassandra (Miss) - 12 dagar

Jack (Mr) - 12 dagar

Igelkottar:

Fortfarande Buffy och Pickle

Vintervit dvarghamster:

Phoebe - kopt 1 december Skrattande

nyaste tillskottet:

Grodan
0

LOL, dina möss är Mr, Mrs och Miss…

Skrattande

Viry
0

Och Ms (typ "valjer att inte saga om jag ar miss eller mrs", "anka" eller i vissa fall "vette tusan") xD