Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 443 ggr
[Inana]
0

Matt i pälsen

Jag är lite orolig för mina små, Peppar och Kokos har precis kommit hem igen efter att ha bott borta i ett par månader, och nu är de så himla matta i pälsen, jag hoppas att det inte är något allvarligt, annars ser du friska ut, kollat öron, ögon, nos, klämt och känt :)

Kanske inget som inte fixar sig med ordentlig mat och en himla massa leksaker? :)

Tänkte jag skulle lägga upp en bild på Peppar sen och se om någon vill hjälpa mig med vad hon är för färg. Hon såg ut som en silvermus när jag köpte henne, men inte alls nu längre :(

[Inana]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser hon inte lite glanslös ut?

Muszimba
0

Det är lite svårt att se tycker jag med en mörk bakgrund, lättare att se med ljusbakgrund som tex att hon är på ett bord eller liknande.

Mymlan
0

Vad har de fått för mat då de var borta?   ta ge ett bra foder, kolla Grodans hemsida tror hon har tagit upp detta med foder där, sedan kan du kolla artiklarna här se om det finns en artikel ang foder.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Inana]
0

jag tror att hon fått foder från djuraffär undertiden, samt lite annat.

Jag ska försöka ta en bättre bild.

Terato
0

mat från djuraffären brukar inte räcka till musens behov. bättre (och roligare) att blanda själv! :) :)

Här är ett recept kopierat från en annan tråd(Recept från Grodan)

3 delar havre, kross eller gryn
3 delar vete, kross eller gryn
3 delar råg, kross eller gryn
3 delar korn, kross eller gryn
1 del hirs
1 del linfrö
1 del solrosfrö
1 del sesamfrö
1 del torrfoder för hund eller katt, osötade kex eller knäckebröd.

Men det finns många olika varanter och man kan lägga till lite olika fröer och annat mums!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Mr.Nibbles
0

Bra recept, ska blanda till en påse på direkten ^^

[Inana]
0

Jag vet inte hur bra det syns på den här bilden, får väl försöka ta en bättre, men är det någon som ser vad hon är för färg?

mandymoo
0

För mig var den en väldigt mörk bild (men det är delvis min skärm)… hon är helt klart tan - men sen om hon är blå, dåligt svart eller… det ser jag inte… eller är hon mer rödaktig så kan hon vara choklad tan…

Du kanske kan förklara om hon är enfärgad o i vilken färg, om hon är tickad - att pälsen inte är enfärgad utan det ser ut som om hårstråna har olika färger…

[Inana]
0

Ja, det var ingen vidare bild :/ Inte rödaktig, jag tycker att hon är lite silverskimrande, jag skulle säga blå, men jag vågar inte uttala mig riktigt :P Hon har även en liten vit fläck i pannan!?

mandymoo
0

Ja om hon är mer blåaktig så skulle jag kunna tänka mig blue tan o har hon en liten fläck så heter det pannfläck.

Laika
0

Jag tycker att hon ser lite tickad ut?

[Inana]
0

Ja, jag får nog hålla med där, många hårstrån i olika nyanser va?

mandymoo
0

Blåa kan se tickade ut… Torsten är blå men han ser tickad ut…

som här där han myser ihop o sover i handen - mindre glad att bli väckt av blixten *Ler*

mandymoo
0

Här är Vattnadal´s Fates - Hope hon är blueagouti tan - hon är mer tickad …. hårstråt i sig har en färg ytters o en innerst.

[Inana]
0

Hahaha, naaaw, så sött. Klart att man blir sur om man sover och har det så bra.:P

mandymoo
0

Torsten är jäkligt bortskämd… en liten diva *Ler*.. har egen sida här på iFokus… egen sida i Husmusen… så han får ta att han blir lite störd… det är så att vara internationellt känd o fotomodell *Ler*

[Inana]
0

Tänkte bara säga att mina flickor börjar se riktigt fina ut igen ^^
Peppar börjar se ut som en liten silverpil igen :)
På den här bilden är det kanske lättare att se vad hon är för färg också? Hon är inge vidare tan va?