Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 262 ggr
Stiinisen
3

Måste bara berätta !

Hej ! 

Jag heter stina , jag har jämt vart galen i djur.

Och kanske är det just det.

Att jag gillar djur så mycket som gör att jag blir mobbad i skolan.

Jag vet inte riktigt.
Många gånger har jag behövt att försvara mej & mina djur.

Och ja , jag blir rättså arg när nån säger nått om mina djur.

Men oftast slutar det med att de går ifrån , skrattandes och börjar snacka skit om mej.

Jag bryr mej inte.

För det är djuren som hållt mej vid liv !

Jag har haft massa tankar , men djuren har hjälpt mej!
i nuvarande läger har jag 2 kaniner.

Och de är fantastiska på att trösta minsann !

Jag går i 8;an

Men nu här om dagen stod jag och snackade med min kompis.

Jag snackade om dethär lite 'nya' djuret man kunde ha ; Möss ! ( Jag har nästan aldrig hörtalas om sällskapsmöss förut. bara råttor , gerbiler osv. )
Jag har läst på en hel del , så jag stod och berättade , och berättade. ( Stackars min kompis ! Haha ! Flört )
Hon tyckte att det lät tufft osv.

Och vi snackade i ungefär 2 timmar om bara möss !

Efter en stund gick det förbi en i min klass , hon lutade sej mot väggen & började 'knappa på mobilen'.

Jag & min kompis brydde oss inte , vi fortsatte att prata !

Tillslut står det en hel klunga omkring oss , alla lyssnade.

Men ingen visade det , utan det var tuffa och fortsatte att pilla på mobilerna osv.. *fniss *

Tillslut kommer det fram en som säger ; ofta man kan ha möss som tamdjur ?!

Jag och minkompis brydde inte oss om dendär killen som stod där.

Han brukar jämt vara dryg osv.

Så sen kommer en annan som säger ; Men när du skaffat de , kan man inte få komma hem till dej och titta på dom? Mamma skulle aldrig låta mej ha möss! snälla berätta mer!

Jag och min kompis bryter ut i värsta skratt anfallet , nu kommer de som retat mej osv föratt jag håller på med djur och vill titta på de ?! Jag kommer såklart inte ta hem de till mej , det vill jag inte.
Vi har bråkat för mycket , jag vågar inte.

Ingen kan alltså hålla sej borta från de små mössen ! ;)

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Grodan
0

Wow, coolt. Jag kan minnsann inte förstå varför man skulle bli mobbad för att man tycker om djur, men det är verkligen en trevlig utveckling att dina klasskamrater vågar erkänna att de är nyfikna på möss. Känns som en lite ny era för husdjur i ballfaktor.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stiinisen
0

Jo , jag har jämt undrat det med.
Förstår inte varför man itne ska få gilla djur utan att bli mobbad för det ?

haha ja ! ^^'

// Stina och Kaninerna

Grodan
0

Men brukar inte mobbing vara av typ avundsjuka? Eller att de som mobbas tycker att du är intressant och det enda de vet om dig är att du har djur och då använder de den informationen. För jag har banne mig inte hört talas om att man skall bli mobbad för att man har djur.

Jag har ju själv haft djur hela mitt liv. När jag gick i skolan var jag visserligen en offsaijdär men ingen kunde mobba mig även om de ville. Minns faktiskt att de hade ett klassmöte om mig en gång med rektor o kurator osv. De undrade varför jag inte var i skolan… LOL… och rektorn undrade om och varför de mobbade mig. Då svarade de att det var JAG som mobbade dem… lol… (jag var inte med på mötet, jag var ju inte i skolan just då)

Till saken hör kanske att unga som söker mer djurkontakt än mänsklig kontakt är lite annorlunda… Inget negativt med det. Tror man kan finna mer svar om det på bokstavsfolk-ifokus el dyl… Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stiinisen
0

Jo , fast problemet är ju att jag inte pratar om djuren alltför mycket , pratar mäst om de när ingen är i närheten , bara föratt vara säker.

Det är väl att jag har en blogg.

Har fått många komentarer där.

Och jag har många gånger ringt / gått hem till de som sagt nått.

Ingen ska få mucka med mej minsann ! ^^'

Och nejdå jag tar inget negativt med de, jag har jämt vart anorlunda ! ^^'

Fast bara bott här i 2 år.

// Stina och Kaninerna

[Dominik]
1

Folk brukar också snacka skit om mina djur ibland, speciellt möss, men jag bryr mig inte om det…eller nä, så kan jag inte säga för att då ljuger jag och det gillar jag inte. Jag står upp och säger t.ex "Håll k*ften din …". Kan inte stå ut med att någon retar mina vackra möss. Går i 9an, får höra saker från 7-8or, mrn inte mina klasskamrater. Dom är snälla och ibland brukar dom säga så här "Jag älskar dig lika mycket som du älskar dina möss" XD

Stå ut med allting! Du slutar skolan om 1,4 år och sedan kan du gå på en naturrbrukssola eller nåt där alla gillar djur :)

adirf1
0

Jag har varit i din sitts. Jag var alltid, ända från start utstött i skolan. Det började till & med så tidigt som på dagis.. Men till sak. Jag älskar de flästa djur & har alltid gjort det. Det är jag som har brytt mig & visat att jag engagerar mig i något. Jag tror det var det som ledde till mobbingen när det gäller (mina) djur. De frågade ut min vem jag skulle låta dö om jag var tvungen, en person eller ett av mina djur. Tryckte upp bilder på djurplågeri i näsan på mig etc. Jag tror att det hela handlar om är att man är så lättåtkommlig när det kommer till ens djur, en svag punkt.
Jag vet att om någon någonsin skulle vilja skada mig ordentligt vore det värsta de skulle kunna göra skada mina djur. Och för det mår jag dåligt. Jag har en del ovänner & speciellt en viss period i mitt liv var jag jätte orolig för att någon skulle ge sig på mina katter, just för att komma åt mig. Jag har sett barn & tonnåringar bete sig hemskt mot både människor & djur & det har lett till att jag inte alltid litar på folk i närheten av mina djur, är alltid rädd för att de skall skada dem.

Vill bara säga att du inte är ensam & det är bra att du står på dig.
Anledningen som jag tror ligger bakom mobbing relaterad till djur är för att vi bryr oss så mycket om våra små älsklingar & att vi är lätta att komma åt via dem.

Mvh Frida