Äter inte
Min gammelmus som nu är 23 månader har blivit seg och är inte speciellt intresserad av att äta längre. Hon är inte speciellt intresserad av godis heller och jag tror att hon är ganska inställd på att hon ska dö.
Hon verkar inte ha ont nånstans eller så. Verkar bara vara trött, lite orolig/stingslig och gammal. Finns det nåt jag kan göra för att göra hennes sista tid så bra som möjligt?
Hon bor just nu med fyra yngre töser.

Verkar hon burrig i pälsen och kall i kroppen? Om hon är det eller lite kinkig som du säger, har du en extrabur som kanske inte är lika stor som den hon bor i nu? Då kanske du kan sätta henne i den några dagar för att ge henne lite egentid och kanske lite närmare något varmt och mysigt ställe. Dessutom pyssla om henne lite mer. Blir hon bättre unsder den tiden så kanske honm får tillbaka livsgnistan och vill tillbaka till gänget igen.
Hennes päls har alltid varit lite burrig, men den ser inte sådär flottig ut som den kan göra när möss är riktigt sjuka. Jag vet inte riktigt om hon är kall… Hon ligger och sover med de andra mössen nu så då antar jag att hon får värme ifrån dem.
Hon bodde med en kompis tills för ca en vecka sedan då kompisen fick somna in och hon blir ganska deppig av att vara ensam. Däremot kanske det är jobbigt för henne med fyra galna tjejer i samma bur… Jag vill helst inte ta en av de yngre och sätta med gammelmusen som sällskap eftersom det varit lite bökigt att få alla att vara sams.

Hon kanske inte trivs med ungdommarna. Har du sett om någon av dem är extra lugn och snäll så kanske de två fungerar tillsammans. annars tar du upp henne och pysslar extra mycket med henne några gånger varje dag och har kvar henne i det "galna" gänget.
Ja, en av dem funkar bra med henne… en med väldigt låg rang. Gammelmusen har aldrig gillat att bli lyft osv. för hon är så höjdrädd. När jag lyfter henne så får jag bända loss henne ifrån handen för hon är så rädd för att ramla att hon håller i sig för allt hon är värd. Så det kanske bara är taskigt att hålla på med henne utanför buren.
Åh, skit vad komplicerat det ska vara… 

Om du lyfter henne i en toarulle/hus och direkt till soffan där du kan lägga toarullen/huset i ditt knä. Där myser ni ett tag och hon får upptäcka att det är kul att komma upp till dig för att få qualitytime på gammla dagar.
Ja, ska försöka med det när de vaknar… Jag såg att hon låg i höet med den feta musen nu, så då lär hon garanterat få värme iaf… Ska lägga en vetevärmare vid kanten på buren också.
Puttar upp den här lite. Nåt tips på mat till trött mus? Jag fick i henne lite råggröt och så ger jag henne vatten med en spruta.
Hon har fin päls - har kollat noga nu och den ser ut som vanligt. Jag tror helt enkelt bara att det är dags för henne att lämna jordelivet snart. Hon är lite vinglig när hon går, men verkar inte ha ont.
Ja, det låter som om hon är gammal och att det snart är dags:(
(ser ju att hon är gammal, men jag menar på hur hon beter sig)
Mina gamlingar som är lite skruttiga får välling oftare än dom andra, lax och bulgur brukar gå i dom också, hur skruttiga dom än är.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Bulgur låter bra! Jag vill bara få i henne lite mat iaf, även om hon inte äter som vanligt. Jag vill ju helst att hon ska få somna in hemma och sippa veterinären. det verkar dessutom som att hon förstår att det börjar bli dags.
Det är inte fel att skämma bort gamla möss. Pannkakor med vaniljsocker till exempel. Stekta i smööööööööööör.
Åh! Det ska jag göra! Eller: jag ska steka bröd i vaniljsocker och smör…
Dessvärre kommer ju tjockisen Céline komma och trycka i sig också… 
#11 ja, det blir ju nästan samma sak… gaaaaaaaaaaah, vad gott… *dreglar*
ja, vad ska du göra? hur många dagar har gammelskruttisen kvar? ska du sätta henne ensam de dagarna? och skämma bort med massa god lyx o fest mat? man bör ju betänka att möss är som vi, äter bäst med sällskap… 
(ok, nu tog jag inte med tröstätning i beräkningen…)
Hon håller sig för sig själv nu ändå och jag vill helst inte utsätta henne för onödig stress genom att flyttab henne igen. Hon är liksom inte så matsugen nu så jag vet inte om hon äter mer om hon är själv. Visst, då är det ju ingen risk att de andra snor mat som hon sitter och käkar på, men… Tillsammans med de andra kan hon iaf få sällskap och fysisk värme om hon skulle känna för det.
Jag hoppas för hennes skull att det inte är så många dagar kvar, men jag vet hur seg Bacon är. Jag har trott att hon ska dö många gånger och så har hon repat sig.
Hur mår hon idag?
Som igår. Jag har iaf bara ett hus nu så att alla får ligga tillsammans så att hon får värme och sällskap.