2a Advent!
Hoppas att allas dag har varit mysig, så som det bör sig i juletider.
Själv är jag en liten sucker som startar varenda dag i vintermånaderna med en kopp rykande glögg och mysig stämning.
Men just denna adventsdagen har inte varit på topp direkt, min ångest över mina små änglar är för tillfället riktigt svår.
Musälsklingarna jag var tvungen att lämna bort, dör en efter en.
Ångesten över de som finns kvar, blir bara starkare för var dag som går.
Fått reda på nu att min gullegris, Stitch den lilla pussgrodan, har fått en tumör på halsen, den besvärar henne inte än, men hon har ju knappast lång tid kvar. Att inte själv få finnas hos henne och underlätta och ge henne den bästa sista tiden som bara finns, är svårt att kunna acceptera.
Så nu håller jag tummarna för att alla era djur har det så bra de bara kan, och att ni smittar av lite av julmyset på dem! 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Ja tiden går fort, snart är det jul!
Dina tjejjer härhemma mår bra iaf trots lite näsljud. De medicineras dock mot ohyra då en burgranne plötsligt hade åkt på. Vet inte varifrån det kom dock. Och de 2 sista tjejjerna jag hämta på Expo Syd avlivades igår för de rosslade och var rejält hängiga.
Nä orkar inte med all Julskit, när jag var mindre så älskade jag att sätta upp massa Julprylar (älskar det fortfarande men inte lika mycket). Älskar Julafton och Lillajulafton då jag fyller år den 23dje och får alltid konstiga och onödiga presenter, som t.ex böecker hahaha läser ALDRIG böcker, och det har alla fattat nu. I år ska jag få Mac Book pro, Ipad 2 och andra saker :/
Idag har man varit sjuk, gjort klart uppsattser och haft ångest på livet :)
Vad jobbigt när dom dör för en, särskilt när man inte själv kan vara där och ta farväl. 
Har haft en mysig andra advent, även om det inte adventats så mycket. Lagat min favoritmat, pratat en massa i telefon (tydligen populär idag) och tagit en lååååång promenad. Ska koppla av med lite skrivande nu ikväll/natt.
Inte långt kvar till jul, fast jag har ingen julstämning alls.
Blir inte mycket julfirande, men 2 julklappar har/ska jag köpa iaf. En lergryta till mamma som hon har önskat sig i flera år nu och wiskey till pappa eftersom hans är slut. Det är allt jag har råd med och tycker att dom är mest förtjänt av klappar av alla jag känner. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 Tycker nog tiden kan gå ännu fortare, december går alltid såååå långsamt enligt mig
Skönt att höra att flickorna mår bra, då hinner det kanske bli Kiwibebisar trots allt?
#2 Böcker är ju awsome?! Men fusk, jag vill också ha en massa dyra grejjer 
#3 det är hemskt! Känns som att jag svikit dem 
Hoppas din julstämning kommer snart, hemskt att fira jul utan julstämning ju
Får hoppas att du får lika fina klappisar av dem då
Haha, nej, kommer inte få några klappar av någon. Förutom ena syrran, hon köper till alla hon känner. Tyvärr är hon inte alltid så bra på att hitta saker som passar, men det är ju tanken som räknas. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Stor tröstkram.
Jag ska försöka fixa en (1) julklapp. Mycket svårt. Jag har nämligen noll (0) vana av att handla julklappar. Men även gamla hundar kan lära sig sitta.
#5 men va, får du inte klappar av dina päron? :O
#6 *kram*
Jag tycker att det är jättesvårt att handla julklappar, förutom i år, har hittat klockrena till alla jag ska ge till. Tur! >.<
#7 Nej, av en bra anledning som jag accepterar till 100%. Dom köper inte klappar till någon förutom systersonen.
Köpa julklappar är ändå det absolut bästa med julen, jag älskar det! Vad spelar det liksom för roll att man själv inte får ett dyft när man känner sig så fruktansvärt glad över att man verkligen köpt den perfekta gåvan till någon man tycker om? 
//Lamina
när ni fixat julmys o det är lite blingit så ta ett foto o delta i fototävlingen - endast några dagar kvar…