EXTREMT LITEN MUS!
Hello! Det finns en mus här hemma som är mycket mindre än alla andra! Hon var den minsta musen i hela kullen, men det var en hona och hon var fläckig, så jag tog bort några hanar och matade henne med esbilac hela helgen och en måndag, sen fick hon bo med sina systrar igen.
Hon lever normalt, är jätte tam, orädd nyfiken och frisk, som alla mina möss :P Men hon är hälften så stor som sina systrar! Varför är det så och varför överlevde hon ? Jag hade en så liten mus förr, men hon dog!
Fixade en liten fadäs i texten, hoppas det inte gör något. *leker svenskalärare* hehe
Varför är det så? Jadu, bra fråga… Kan vara helt naturligt, att hon bara inte har samma storlek som sina syskon. Kan också vara att något är fel på henne.
Fast jag tycker inte att hon ser så väääääääääldigt liten ut.
jag har också haft någon mus i en stor kull som varit lite mindre, men som sedan växt på sig och nästan blivit lika stor som sina syskon i vuxen ålder och varit fullt normal, alltså inga defekter som t ex hjärtfel el dyl.
*Tack till Grodan, det sved i mina ögon också men hade inte tid att ändra just då*
Min första kull var precis likadan. Oddish var en vääldigt stor hane, medans Slowpoke var en pytteliten hane.
Kan det inte ha lite med att göra, så som människobarn har det, att vissa tar till sig mer näring och plats och blir större, medans de litet svagare blir mindre? hundar har ju också det så, tänk då på alla musbebisar i en liten musmage, det blir väl ännu mindre plats för dem att utvecklas likadant på? Förlåt om jag är otydlig men har precis börjat tillfriskna från världens förkylning, och är sketans trött >.<
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#3 Så kan det verkligen vara, speciellt vid stora kullar. 
Misstänkte det! Kullen jag fick var ju på tio ungar, så alla borde ju inte kunna vara av samma storlek, och det blev dom ju inte heller! Har för mig att Dominiks kull också var på tio?
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#5 16