så här bor våra möss
Åååh så fint och stort det blev! Glad för deras skull!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Blev jätte bra!!, kul att få se bilder =)
Underbart för dem.
Vältigt fint. Mina möss ska också ha det så här i deras terrarier.
Hur många möss har du i akvariet ?
#6 Gillar dem med! Jätteläckert blev det! Ser verkligen ut som en liten skog. 
hm.. har inte räknat dom riktigt. kan gissa på 15? nåt åt det hållet.
akvariet är 131cm långt och 50cm brett
Åh, så fint dom har det
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Jaha, okej, amen jaja. Gillar inte när det finns mer än 10 möss i en bur. Men du gör vad du vill :D
Fina rötter du har i akvariet.
#12 Om det är stort och alla kommer överens så är det väl inga problem?
Har själv varit hemma och träffat dessa möss, tjejerna var oerhört fredliga och snälla emot varandra.
Jättefint! :)
#13 Jo, det är bara bra det. Men det med 10 möss är bara vad jag tycker :)
Asså så här ska mitt terrarie se ut, men jag är allt för rädd för att hämta mossa från skogen och lägga in det i mössens "lya". Men jaja, ska testa det på mössen som jag kommer få av Kent haha!
I terrariet tänker jag ha mossa, löv, grenar och rötter och massa saker av trä :)
#15 Är det ohyra och kryp som gör det osäkert för dig med mossan eller är det något annat? För det går nog att skölja igenom med kokande vatten och låta torka om man är osäker, det tänker i varje fall jag göra. 
mossan jag har plockat har de faktiskt ätit upp en gång, så jag var ut och plockade mer. om vilda möss kan leva bland mossa gran och tall m.m så varför skulle inte våra tammöss kunna?
#17 Det är just det som jag ser som ett problem, att vilda möss lever i det. Men håller man det i tillräkligt lång karantän eller grillar allt i ugnen ska det väl inte vara något problem kan jag tycka. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
så fint!! gillade verkligen mossan & "stubbarna" så vill jag ha det till mina med
hittade du stubbarna i skogen eller är det sådana där rötter som man kan köpa till akvarier? (har för mig att jag sett ngt liknande nämligen…)
allt har jag plockat ute i skogen.
#20 synd att vi inte har så jättemkt skog härnere.. hittar aldrig sådana där kul stubbar och grenar.. mest små kvistar *s*
Superfint!, var hos dig i dag och såg terrariet och hämta möss! det var oerhört fint och man såg verkligen att mössen levde livet, glada små krabater!
Alla mössen du har var bedårande, önskar att jag också kunde ha så, men då skulle nog inte min kära sambo bli så glad på mig ;) får nöja mig med några stycken, men vem vet hur framtiden ser ut ;)
Massa kärlek till dina nakna möss, absolut de sötaste jag sätt i musväg, önskar att jag nån gång får möjlighet att äga en sån :D
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Riktigt fint inrett. Gillar "naturtrogen" inredning i terrarierna, brukar ha det själv med lite olika teman. Har dock inte haft tid att gå ut i skogen så mycket det senaste så de har just nu "pepparkakshus", dvs hus gjorda av pepparkaksburkar. De är uppskattade iaf :D
Ett tips till er som är rädda att plocka mossa i skogen är att det finns steriliserad och hårdpackad mossa för terrariebruk i zooaffärerna. Man packar upp, lägger i blöt och så har den lilla kuben vuxit till en hel hink med mossa. Brukade ha det till mina pygmémöss och de brukade boa och ha sig med den.