Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 525 ggr
jauchzet
0

HJÄLP SNÄLLA!

Jag skrev ju i ett annat inlägg om att min gammelmus var döende: trött och vinglig, men nu har en av de andra också blivit så! Céline är jätteseg och trött och svag.

Vad kan det vara för fel? Jag vill inte att alla ska dö… Gråter

jauchzet
0

Jag satte Céline och Bacon i en egen bur. Dessvärre hinner jag inte göra rent den andra nu på morgonen utan jag får vänta tills jag hunnit köpa spån…

jauchzet
0

Jag antar att jag får acceptera att jag inte kan göra mer för mina möss. Jag har lagt ut så många tusenlappar på veterinärkostnader och jag inser att det inte hjälper. De kommer ju att dö.

Gråter Jag trodde att om jag medicinerar dem så skulle jag få ha kvar dem så länge som möss kan leva, men jag har ju varit sjukt naiv.

Thowas
0

en del möss går bara inte rädda.. tyvärr.

Magda
0

usch så tråkigt! kan tyvärr inte hjälpa.. men skickar en tröstkram!

DeniceP
0

Usch. *tröstkram från mig och djuren*

Det bästa du kan göra nu är nog att se till att dom har det varmt och mjukt, och ge dom smaskig mat!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

ajanki
0

Fy, det låter jobbigt!

Kanske har dom fått nåt virus som satt sig på balansen?

Grodan
0

Åh, jauchzet! Jag lider verkligen med dig.

Vad jag vet så har du inte tagit in en ny mus och ej heller gjort några flockförändringar på ett tag, så att du skulle fått in en smitta är rätt orimligt.

Vad som måste hänt är att de bakterier du har på dina möss till slut tagit ut rätten på två av dem. En för att hon är gammal (och helt naturligt) och en för att hon kanske har lite dåligt immunförsvar än övriga.

Köpa spån…? Kör du med kutterspån? Du använder väl Toa-Lätt?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jauchzet
0

Jag har inte tagit in nån ny mus sedan jag fick fyra tjejer i mars/april.

Jag tror att det är så att sjukdomen som de har tagit ut sin rätt, men jag har hela tiden trott att jag skulle kunna rädda dem med medicin.

Céline är så dålig att hon går tryckt mot marken och jag känner mig hemsk som inte kan hjälpa henne. Vi ska ge henne vibranord i några dagar och se om det hjälper, men jag tror inte på det.

Hade en mustjej i jan/feb som bara helst plötsligt blev burrig i pälsen och slutade äta. Hon blev visserligen kutryggig på nån dag poch det har inte Céline blivit.

#7 Jag använder toa-lätt till dem.

Åh, bara jag kan rädda de andra! Gråter