S: Egyptiska Taggmöss
Jättesöta och pigga Egyptiska Taggmöss (Dansk stam) vilka säljes parvis för 250:-/paret. Arten är lite större an vanliga tammöss och skall därför ha större utrymme än dessa.
Kan leveras till Reptilmässan i Kungälv 15/10.
Kontakt: joakim.einarsson@telia.com, 0735- 266 791
Du har inga bilder på sötnosarna? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har tyvärr några bilder att dela med mig av just nu (är ingen jättefena på fotning) men mms:ar självklart bilder till seriöst intresserade. Och att de är sötnosar kan jag också intyga!
Glömde även att nämna att arten bör hållas över rumstemp. vilket man förstår om man utgår från dess ursprung, likaså lever de kollektivt i sin naturliga miljö och bör därför inte hållas solitärt, ett par är att se som minimumantal, gärna en grupp.
#2 Det är väl vanliga taggmöss, right?
De få här som har sådana vet hur sköter dem och de hålls alltid i grupper, dock ej blandade kön.
Hur tama är de du har? Och vart i Sverige finns du?

Jajjamen, helt "vanliga" Taggmöss är det frågan om. Mina skötselråd ovan riktar sig först och främst till de som inte redan håller/har hållt denna intressanta art, men kanske är sugna på att pröva.
De är inte handtama men har heller inga tendenser att bitas och är mycket nyfikna och framåt när jag grejar i deras hem.
#4 Vet att det rådde lite brist på nytt blod för några uppfödare av Taggmöss förut, men vet inte om det fortfarande är så.
Något som däremot verkar finnas otroligt lite av är Sebramöss!!! Flera har frågat mig, även några i Finland, om Sebramöss.
Taggmöss är jag rädd för. Jag litar inte på dem. De ställs ut på SVEMUS utställningar ibland, i a f för några år sedan, och jag tyckte de var så läskiga… hehe
Hade ju några på nittiotalet som jag fick av Madeleine Raftö och några av dem kunde sitta i mitt finger ibland, speciellt om jag stressade dem - de var ganska nya i Sverige då och var väldigt stresskänsliga. Idag har jag sett dem klara utställning och transporter utan att bli så stressade som de jag hade blev.
Sårri för pladder…

Inte skall du vara rädd för de små sötingarna…
När det gäller Zebramöss så finns det danska uppfödare även av dessa. Jag vet tyvärr inte var deras stam/stammar har sitt ursprung ur dock. Kanske kan det vara tillgängligheten till resten av Europa (Tyskland, Holland, UK mm) som också ger en bredare djurhållning?
Men vart e sverige? :o jag o min pojkvän hr redan två så blir det två grupper o.o'
Vi ska till England nästa sommar dock till en lite mindre ställe men ändå och kanske till tyskland efter nyår vid sportlovet. kann se om man ser något då eller där..

Jag bor några mil norr om Göteborg men kan som sagt lämna över ev. par i Kungälv nästa lördag (15/10).
fasan. tänkte ifall du tog vägarna förbi linköping (a)
Oj vad spännande! Vet dock inte mycket om denna sort, hur stor plats behöver man för t.ex. 2-3st? Det räcker inte med en duna i stl. 50x30 va? Du skrev att de behöver något högre värme, vad har du för bur till dem och vad gör du för att få upp värmen. Är det ett akvarium/terrarium med belysning som rekomenderas till dem?
Du åker inte uppåt mot stockholm någonting?

Jag har fortfarande kvar några par vid ev. intresse!
PS. Byten mot andra djur kan även vara intressant, kom med förslag!