Marodörer
Ja visst är möss fina och roliga. Men vilka marodörer dom är! Först drog dom sönder hela kattgräset jag la in i buren och nu har dom bitit sönder bädden jag köpt. Dom tog bort vadden och boade med. Givetvis är jag inte arg på dom. Vilka busar!
Vadd, vaddå för vadd?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Bädden hade visst vadd inuti. Dom bet hål och drog ut det.
Jaha! Missuppfattade. Var rädd att du lagt in ungefär hamstervadd. Det hade varit hemskt dåligt. 
Jag vet att man inte ska ha vadd vare sig till hamster eller möss. Tack i alla fall för du upplyste.
Jag har ingen vadd till mina möss! Men vad menar ni med vadd? och varför ska dom inte ha det? =O
#5 Det finns en sorts vadd som kallas hamstervadd, det säljs i djuraffärer.
Vadden har dödat många djur, framförallt hamstrar då, då det främst är dessa som tvingas på denna smörja.
Hamstrarna kan fastna med benen i vadden, och antingen få blodstopp och dö av det, eller så får de panik och gnager av sig benet, eller så sliter de av benet i ren panik.
De kan fastna med klor som slits loss från roten.
De kan fastna med huvudena och strypas.
De kan svälja det och kvävas.
Och sedan finns det en oändlig massa saker som är risker för det hela.
Men nu var det som tur var bara jag som missuppfattade. Ingen har hamstervadd här får jag hoppas. 
Jaha OJ!! Ja vilket tur att inte jag har köpt sånt eftersom jag har ju inte vetat! Bra att jag vet nu! =)
Haha, där känner jag igen mig!
Det var strömavbrott här för någon vecka sedan & då satte jag mig för att sy ihop något åt de små v ett gammalt rosa örngott^^
Först sydde jag en liten rosa kudde att ha som underlag i huset, det var inte okej & de slängde ut mitt lilla hantvärk omgående(xO).
Sedan sydde jag en liten "fodrad ficka" om ni förstår vad jag menar.. En sovsäck är ett annat bra ord för att beskriva tingesten.
Jag la ner den i buren & gick sedan & la mig. Nästa morgon tittar jag in i buren & ser massa vitt ludd. När jag tittar lite närmare inser jag att de slaktat min lilla sovsäck & dragit ut all stoppning(finfördelad bummul "sönderdragen"). De är allt små marodörer men man älskar dem ändå!
Fet vadd som inte trådar sig kan jag lägga in till dräktiga möss, fungerar super. Men stoppning eller vanlig bomull är verkligen inte att rekomendera =)
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon