"Akvarie-trenden"
Nu har även jag hakat på den lilla akvarie-trenden som verkar ha uppstått! 
Dock fick jag inte tag på ett lika stort akvarium som "alla andra" verkar ha, men ska ändå bara ha min muspojke där, och han verkar helnöjd med det iallafall
Akvariet är 35 cm högt, 30 cm djupt och 55 cm långt.
Har varit ute nu och plockat lite grenar och stenar, som nu ligger inne i badrummet och frostar av sig. Tror (och hoppas) att det kommer bli kanonbra!
Letar med ljus och lykta efter ett annat akvarium, modell större, att ha till honorna 
Här är iallafall lille Akilles i sitt nya akvarium!
Så fint han fick killen
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#2 Tack så mycket!
Det tror jag han tycker också, plus att det är en hel del fler saker att kolla på nu, istället för duna-burens blåa vägg :)
Akvarium är inte bara bra och praktiska burar, utan även SÅÅÅÅ snygga!
Ett väl inrett akvarium med några stiliga möss är finare än all konst man kan få tag på.
Jättefint han fick! Själv har jag ett 92x35x37 cm akvarium till mina tjejer. 10 år gammalt om inte mer, men skitbra och av en fin modell.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#4 Ja precis!
Skulle vilja ha hela vardagsrummet fullt av fina akvarium, och möss då förstås! 
det tråkiga med att ha stora akvarium är att mössen blir så skygga och svåra att få tag i. det flesta har säkert sett hur jag inrett i mitt stora akvarium åt mina möss, massor med rullar och sånt där de kan gömma sig.. det är absolut nackdelen med det. fast fint att titta på
#6 Ja, finns ju tyvärr nackdelar med det mesta..
"Om något verkar för bra för att vara sant, så är det oftast det" 
#8 ååh, så tjusigt! 
Vad är det för mått? 
#10 det är 80*40*40 cm
#6 varför skulle mössen bli skygga av att bo i akvarium? och svåra att få tag i?
Mina möss kom alltid glatt skuttandes så fort de fick syn på mig eller hörde mig, och närmast hoppade upp i handen innan man ens fått ner den i buren helt. Varken skygga eller svårfångade 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#12 Tror det mest har att göra med att Thowas akvarium t.ex är nästan 1,5 meter långt. Och om de har mycket att gömma sig i/under/bakom så känner de sig säkert trygga där nere, och då kanske de hellre är där än att komma upp. + att om det blir stort så kan det för vissa djur (vet dock inte om det gäller för möss, men för gerbiler i alla fall) så blir det så att när de har en alltför stor yta att bo på, så blir de mer "vilda".
#11 Verkade ju alldeles lagom storleksmässigt 
Storleken bör ju absolut inte ha betydelse när det gäller det. Möss behöver ju väldigt stor yta att röra sig på, så det kan ju inte bli för stort.
Hade man mina flickor ute på golvet i mitt rum (dvs bombnedslag med saker och kläder ÖVERALLT) så utforskade dem det i ett par minuter, och sökte sig sedan till mig. När en hona rymde mitt i natten, sökte hon upp mig i sängen direkt. Hon hade lika gärna kunnat gömma sig vart som. Det jag ville ha sagt med det hela: ytan ska inte påverka en mus tamhet.
Jo det är en ganska behändlg storlek, lagom till tre-fyra tjejer. Vart skitlycklig när jag hittade annonsen till det, hade velat ha ett så länge 
Glömde ju säga innan jag kapade din tråd med min bild
Din kille bor också jättefint, hade också gärna haft ett lite mindre akvarium eller terrarium till och haft en hane jag också.
#15 Nej, som sagt så vet jag inte hur det är med möss, men det är ett bevisat faktum bland djur som gerbiler att de blir mindre tama och svårare att få tama ju större yta de bor på. Därför utgick jag enbart ifrån det, då Thowas nämnde att de blev mindre tama/sociala efter att hon bytt upp sig.
#16 åh, förstår din lycka! Ska börja lusläsa annonser nu, och hoppas att jag hittar något som faller mina honor i smaken 
Ursäktar btw, Malinolsn, att det blev lite offtopicprat.
Det finns massor av akvarium i olika storlekar på blocket om du kikar! 
Konstigt. Mina gerbiler kommer fortfarande framrusande fast dom har en bur som motsvarar 600litersakvarie
Men ja okej då, jag har aldrig lyckats få normala djur någonsin, så jag kanske inte ska uttala mig om sånt här egentligen haha!
#20 Så var min gerbil också, han sprang lös i lägenheten varje dag och var hur tam som helst
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#20 Hahaha, ja, det är nog olika!
Men i regel är det faktiskt så att djur med för stor yta kan bli "vildare". Liksom en hund ute i skogen är ju hellre i skogen än att komma till sin matte/husse (om man inte har en knäpphund som jag då som hoppar på mig om jag inte följer efter överallt…)
Min hund väntar alltid in mig när vi är ute och hon är lös, aldrig i livet att hon skulle våga springa omkring i skogen helt själv haha.
Många har ju sina råttor lösa i lägenheten/huset, och dom kan vara hur tama som helst?
Har aldrig hört talas om att djur blir mindre tama bara för att dom har stor bur, jag anser att om man nu tvunget ska ha ett djur i bur, så ska buren vara stor det bara går.
jag hade en råtta en gång med som kom varje gång jag klappade med händerna, oavsett om han var lös eller inte. det har ingen annan råtta gjrt efter det. och alla djur är väl olika?
jätte kul att dina möss (synwhore) alltid kommer fram, det är väl så man vill att det ska vara. så var mina med när de bodde i dunorna, men nu gömmer de oftast sig bakom stubben i mitt akvarium och det blir svårt att få tag i dom.

Om man har en tendens för skygga möss så är det ju isåfall bättre med terrarium än akvarium. Då är det bara att öppna dörren lite på glänt så kommer de ju små nyfikna fram i egen takt. Så slipper man komma ovanifrån.
Kommer aldrig någonsin att ha någonting annat än terrarium till mina möss. Det är enligt mig de bästa musburarna någonsin.
Och skulle man ha riktigt rädda möss så går det ju att öppna hela framsidan.