Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 2920 ggr
Magda
0

Tack Artlink!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kyss jag är helt kär i mössen som jag fick hem idag, de är så underbara & vackra..

men den ena hanen tog bara mitt hjärta med storm när han hoppade upp ur transportlådan & bara vandrade upp till mig, la sig tillrätta och somnade Skrattande

Magda
0

här är andra killen

Magda
0

nu kommer en rad vackra flickor! de är så fina & underbara & fläckiga Kyss

Magda
0

en liten flicka Kyss

Magda
0

en flicka som inte är fläckig Flört bara vacker!

Magda
0

aaahhh jag är bara kär!! gosar myshanar nu igen Kyss

ajanki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jättefina mössKyss

Förstår så väl att du är kär i dom!!

StillaSinnet
0

Åh, vad jag blir glad över att du tycker om dem :)

grabbarna:

#0 är (TAMs) Go For Costa Rica

#1 är (TAMs) Go For Cuba

sedan kommer flickorna:

#2 (TAMs) Patter By Kaos

#3 TAMs Xenial Ajax

Alla de fyra första är lakelands fuzzybärare

#4 TAMs Zodiak Marine

Om du PM:ar din mejladress så skickar jag stamtavlorna, alternativt att du bara skickar mig ett tomt mejl så jag får adressen :)

Dina tjejer här mår så bra och de är fortfarande lite lugna och fina :)

-L

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Samsonmaster14]
0

Jag vill också ha en naken mus! Måste skaffa större bur. Kanske nästa månad.

Skickar du mössen med frakt Lottiz ?

StillaSinnet
0

Ja, med Frakt-Sabine/Desi ^^.

Nej, inte fraktbolag utan med hjälpsamma kompisar. Med jämna mellanrum är det lite småträffar och utställningar och då går det bilar lite kors och tvärs. Det är bästa att passa på då :)

[Samsonmaster14]
0

bra! När e nästa utställning i malmö ?

StillaSinnet
0

Svemus har inga utställningar i Skåne, än. Det är ev på gång. Men Malmö är inte självklart. I den här hobbyn får man vara beredd att ta sig ganska långa sträckor för att vara med eller för att möta upp folk. Det finns en tråd om skåneutstllning där du kan fortsätta den diskussionen och kanske få svar på dina frågor :)

Magda
0

#8 de är inte nakna.. de har ganska mkt päls faktiskt Tungan ute kanske är för att de är utan morrhår som de ser nakna ut? flera mina fuzzys har mindre päls ju *s*

StillaSinnet
0

#12 det stämmer :) Lakeland är inte nakna. Men jag har nakna (nude) också så klart. Så om #8 är sugen på nude kan det ordnas vid tillfälle.

De nakna fuzzysarna jag har kallar jag fuzzy hairless för att inte blanda begreppen med Nude som är en helt annan gen

Magda
0

#13 mina fuzzys är inte hairless, de har bara mindre päls än jag gillar på dem *s* har du sådana Nude med fläckar också? tror bara att jag sett rosa.. är lite svag för naken djur med och kanske skulle man ha en bara till sällskap i framtiden Skrattande

StillaSinnet
0

#14 ja, mina nudes är egentligen helt fantastiska dutch och jag har fått in mycket av deras teckningar i mina fuzzies nu :)

Bilden visar en av de sista ungarna, inte perfekt tecknad direkt, men ändå :)

Magda
0

#15 vilken sötis :)) fast jag föredrar ojämnt fläckiga (broken heter det väl?) framför dutchar *s* så får du nått i den stilen i ngn kull så kanske jag är intresserad..  Tungan ute har visserligen "tillräckligt" men möss redan *s* men de är visst beroende framkallande Skäms

StillaSinnet
0

#16 jag kan bara hålla med om att de är beroendeframkallande…man vill ha avelsgrupper som funkar ihop OCH alla varianter som finns…det blir 1,2,3,4,5…20…40…många möss…

Vattnadal
0

En tanke är ju att i alla fall i början hålla sig till en variant, och helst inte ens ha annat som ögongodis. I alla fall om man tänker standard. Detta om man inte har oändligt med utrymme och hur mycket tid och pengar som helst. Jag skrev en artikel om det för länge sen, hur fel det blir för så många. De allra flesta musuppfödare lägger ner på 2-3 år, tyvärr. Detta för att de börjar med några zoodjur, sen hittar svemus, köper alla varianter de gillar, avlar massor, ställer ut en del, vinner, är lyckliga, avlar mer, säljer för lite, får för många och står plötsligt med 100 möss i vardagsrummet. Grannar klagar, ingen vill hälsa på, man hinner inte med, får dåligt samvete, mössen är inget skoj längre, men minskar ner, slutar avla, slutar ställa, sen säljer man alla burar och syns aldrig mer till…Gråter

Nej, börja försiktigt, var hård mot dig själv, skaffa bara möss du behöver till din avel. När man varit igång något år kan man börja med lite ögongodis oxå, men på lagom nivå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

StillaSinnet
0

#18 mycket kloka ord!

Magda
0

#18 jag läste din artikel flera ggr innan jag ens funderade på att börja med möss igen, den är jättebra och väldigt mkt nyttigt att tänka på.. usch skulle jag köpa alla möss jag ville ha så hade det varit översvämning här av dem redan *s*

för min del så är ju mössen sällskaps djur först och främst så det gäller att inte ha fler än att alla hinner kelas ordentligt varje dag..

jag hoppas på att jag kommer att hålla på med möss mkt länge, har haft sällskaps möss i ganska många år nu men bara några åt gången, jag förstår absolut vad du menar med ditt inlägg och försöker verkligen att inte köpa på mig för många Skrattande

Thowas
0

super fina möss. älskar oxå nakenfisar. saknar min Lilla Ru grymt mycket… tyckte egentligen han var ful söt när jag köpte honom, och hade nog valt en tecknad naken om det inte var så att de blev tingad först och han blev ensam kvar. men sen blev jag jätte kär i honom! känslan att hålla en naken mus första gången är helt.. man kan inte beskriva det. och deras temperament. kan hålla med att de är som små apor på nå vis, som helst sitter och myser och klänger sig fast på fingrarna