musmässa i östergötland?
-tycker det skulle kunna bli en mus utställning eller träff där man tar med sig möss och pratar o byter osv i östergötland (a) typ som musmässa isf för reptilmässa. (A) xD
(osäker vart jag skulle skriva denna)
Jättebra initiativ.
Karta över Östergötland någon?
Jag kommer från Motala (som ligger i östergötland). Kommer flytta ner dit igen nästa år.
Det som krävs för att det ska bli en mässa där är väl engagerade människor som ställer upp o fixa lokal osv =)
#2 vill ju ha en karta hit till tråden… 
motala… där hade vi en uppfödare av minimöss för några år sedan..
jag går på himmelstalunds gymnasiet i Norrköping och där har dom nyligen haft chinchilla träff och ska ha dvärghamster den 3dec skulle väll kunna gå med möss då :o tycker det iaf (a)
Motala ligger nära Norrköping :o
Norrköping och Linköping är ju städer som kan funka att kalla till sig folk på en liten mässa typ.
Hur avancerat tänkte du att det skulle vara med denna mässa?
Jo, tänkte det för dom ligger rätt så bra till ändå :o
Eftersom det inte skulle gå att få in så många människor men det lär man ju annars märka tänkte jag mig mer som en träff där man kan ta med sig sina djur om man vill, man skulle kunna snacka, byta, köpa,sälja som en mässa :o skulle även vara bra med ett föredrag av någon samt om det skulle kunna gå kanske en liten tävling kunna vissa upp sina djur m.m så något avanserad skulle ju vara bättre men själv klarar jag nog inte av att ha det jätte avancerat
tar tystnaden som ett nej

Sorry för att ingen har svarat.
Det du kan göra också är att kolla upp djurbutiker i närmaste stad och kolla upp om de har stora ljusa lokaler. Har någon det, så kan du kolla om de är intresserade av att ha en liten utställning med 1 petklass och infodag hos dem. Är de det, så är det bara att börja planera. Kolla upp om de är intresserade av att sponsra utställningen med x antal priser till de bästa mössen.
Ha ett par datum redo innan du går till butikerna för att kolla upp dem så du har några alterbativ, lördagar brukar vara bäst då det är flest kunder i butikerna då.
tänkte eftersom hamsterföreningen ska ha på himmelstalunds gymnasiet bså borde det gå med möss också men kan kolla runt här ^^ ska hitta något. men med datum vilka brukar gå?

Lördagar är lättast att få folk att komma då man vill ha en dag att "återhämta sig" på innan jobbet börjar igen. Efter 25/2 är lättast då Svemus har sitt årsmöte och utställning.
Om du vill planera så är det du mer eller mindre som ger datumförslag till skolan . Då bör du ha lite olika datum och gärna ett uppslag som de kan läsa hur planeringen är. Tänk på att vara ute i god tid nu och lägg ut på nätet så fort du fått klartecken från skolan.
Superbra förslag av Muszimba!
Att ha något ihop med hamsterförening kan också funka
Jo vi tänkte lite på det med hamsterföreningen, då dom nyligen har haft där och sen så ska dom ju ha snart igen troligen i vår då ^^
Men skulle behöva mer hjälp med detta då för att arangera detta, säg ex. SVEMUS :o om dom e intresserade av det :3
#13 Svemus är alltid intresserad av att sprida information, men eftersom det är du som bor på orten så är det förmodligen du som får vara spindeln i nätet. Är du medlem i svemus?
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#14 Nej, det är det som slår i. Micke som du har väll kontakt med vill bli men har inte hänt något där än. För Hörde idag med min skola bara för att se om det skulle kunnat gå och dom trodde innte det skulle vara problem skulle bara höra med den som har ''Djurhuset'' på skolan där det brukar vara utställningar på djur. Vet även att skolan letar efter nya möss på det.
För om det skulle gå nu, skulle jag vilja veta hur det brukar vara på andra :o
*putt igen* -.-'
Muszimba har ju skrivit en del bra förslag.
Jag tror att man bör vara med på någon mässa och göra lite reklam för möss som sällskapsdjur och musägande som hobby. Det brukar ju vara reptilmässor runt om i Sverige. Man kan ju vara med på någon av dem och sprida info om SVEMUS och/eller mus-ifokus. Får man ha pälsdjur/gnagare i lokalen är det bra, men det får man inte alltid och då får man göra en fin liten monter med vackra foton. Det är steg 1: reklam och rekrytera intresserade musmänniskor.
Steg 2 är att få tag i de musägarna i området som vill ha aktiviteter och ordna det (dock är det en liten process i sig själv…)
jo…det e det. men ska höra med dom i skolan. o sen ta tag i att åka runt östergötland nu när det blir lov.