GRODAN!
Har du någon korsad/eng hane som är Si-Ag, Blue Agouti, Chinchilla, Sö Creme? Gärna i åldern 6 månader och uppåt som är gosig, lugn och vill göra bebisar med 2 av mina honor?
Hej Muszimba! 
Nej, tyvärr jag har ingen sådan hane just nu och jag lånar heller inte ut hanar.

Vad har du då i färg? Har du någon siames, colourpoint, blå eller bone? Långhår eller korthår.
Jag har givetvis en massa hanar, men.. host… de är ju mina.
Lånar tyvärr inte ut hanar och har ingen äldre som vill flytta.
Ska du satsa på uppfödning nu? Vad är det du i så fall ska inrikta dig på?
Jag håller ju på med chinchilla och himalaya-genen. Extreme dilution är endast här på besök hos mig. Tyvärr brukar jag bli så kär i dem för att de har bra temperament men annars är det inget jag vill ha direkt. Just nu är mina möss non-agouti varianter och anlagsbärare, men jag kommer så småningom att ha Silver Agouti igen och även lite annat.

Någon chinchilla, kan ju vara yngre. Liten uppfödning vill jag hålla på med och då typ chinchilla, silver agouti och liknande.

Grodan, du har ingen chinchilla/si-ag som jag får köpa av dig?
Nej, för tredje gången. Jag har inte det. Senare kan jag ha någon som kan flytta, om någon månad. Men jag kan inte lova något

Bara trippelkollar.
Ja, men det känns liiite jobbigt. Känns som om jag måste berätta vad för slags uppfödning jag har.
Mina möss är min familj, jag vill inte att någon flyttar ifrån mig och om de ska göra det så ska det först och främst vara för att få ett mycket bättre hem än det jag kan erbjuda. Bättre utfodring, bättre bur och mycket mer tid och aktivering med sin människa. Så jag föredrar sällskapshem där jag vet att man lägger ner manken på varje djur och verkligen älskar dem för de personligheter de är.
Jag kan tvingas att sälja hanar som inte fungerar i flock om jag inte kan hitta ett bra fodervärdshem till dem, för det är verkligen inte humant att ha hanar ensamma.
Mössen jag säljer är ofta äldre, för jag vill utvärdera dem. Ibland kan jag känna att jag inte klickar med någon mus redan när den är bebis och kan då leta nytt hem till den - så var det t ex med mina Fuzzykullar där du köpte några, jag blev oerhört besviken på dem.
I a f så har jag kullar på gång och kan ha dig i åtanke om det blir några hanar som kan få flytta sen.