Helknas ju!
Min mus Céline insjuknade i tisdags och onsdags i nåt jättekonstigt. Hon bara hasade sig fram på sidan och varken åt eller drack. Hon orkade inte ha ögonen öppna knappt och de var helt smetiga. Vi gav henne Vibranord och bokade första bästa tid för avlivning. Jag har aldrig sett en så sjuk mus.
Men igår kunde hon sitta upp igen och hon åt lite av min smörgås och drack lite vatten. Ögonen är öppna och inte igenklibbade som när hon var som sämst. Och idag när hon skulle få medicin så orkade hon tom bråka med oss. Så avlivningen som skulle ske om 25 minuter är inställd och framflyttad till på måndag (ville ändå ha kvar en tid ifall hon skulle bli lika sjuk igen).
Åh, jag hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll!
Men vad kan det vara/ha varit för fel?

Ingen aning om vad det kan vara…spekulera kan jag ju göra såklart…stroke (fast då skulle hon kanske inte blivit kladdig i ögonen) förkylning (vet att möss inte blir förkylda utan rosslar istället, men ändå..), ögoninflammation (som var så kraftig så att hon blev helt nedsatt av det…)
Men glad är jag över att hon är bättre
Håller tummarna för er i helgen!!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Hon har ju samma sjukdom som de andra också och då ingår rinniga ögon… Jag funderar på om de blev extra klibbiga för att hon inte kunde hålla sig ren och att de kanske inte var ett symptom i sig.
Hon är överviktig så jag funderar på stroke, diabetes eller nåt med njurarna… Pälsen har ändå sett ok ut om man bortser ifrån att den var jätteburrig på sidan som hon hasade sig fram på.
Tack! Jag är fortfarande orolig, men glad att hon börjar bli lite mer bitchig igen (som hon brukar vara).
Alltså, ursäkta om jag låter lite bitchig eller så… Men vibranord är antibiotika. Med dom problemen vi har med ressistens och sånt mot antibiotika, tycker du verkligen att det är lämpligt att ge om du inte ens är säker på vad det är för fel på musen?
Visst, det kanske räddade din mus. Men om vi är för slösaktiga med antibioktika kommer många djur i framtiden inte gå att rädda just p.g.a. ressistens.
Med det sagt så är jag glad att hon verkar ha piggat på sig, lilltjejen, och hoppas att hon blir helt återställd. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag jag tog den risken eftersom jag inte kommer att skaffa fler möss förrän de jag har nu är döda. De ska inte avlas på eller träffa nya individer. Jag gör vad jag kan för dem nu, men jag hade inte gjort detsamma med de möss jag hade innan jag skaffade den här flocken och kommer inte att göra det med nya heller. Men de här ska hållas isolerade.
De har varit sjuka mycket och jag vet att det inte går att få dem friska, men jag behåller dem gärna i livet så länge det går.
Jag gav också antibiotikan i ett desperat försök att få henne att överleva natten eftersom jag inte kunde åka till veterinären den tiden.
I så fall, tja då är det ju ok.
Och som sagt så är jag glad att hon blivit bättre. Men tycker ändå att det är viktigt att nämna att antibiotika inte är att leka med. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag hade inte vågat göra det om ja hade haft en uppfödning, men om hon klarar sig nu så är jag inte ens säker på om jag sätter tillbaks henne till de andra tjejerna… Hon får bo med gammelmusen och så får vi se sen hur det blir.
Ja, jag är lättad över att hon vekar bättre, och nu när hon kanske vill äta lite så ska jag lägga ner antibiotikan och satsa på lax istället…
Det går inte att svara på vad hon var sjuk av.
Kanske svarade hon på antibiotikan du gav henne.
Hur mår Céline?
Hon har inte blivit dålig igen, men hon är lite trött. Hon har alltid varit stillsam dock så det är svårt att se hur pigg hon är. Släpper man ut henne kurar hon ändå bara ihops sig i mina kläder…