sååå trött idag
… eller klottertråd… eller vilken rubrik som helst
I a f så är jag såååååååå trött idag… Megatrött. Äckel fet-trött. Och nu ska jag ut o pulsa i snöslask med hunden… brukar bli pigg då…
Vad gör ni eller vad gör ni inte?
Också svinigt trött. Eller var, innan jag sov en halvtimme på eftermiddagen. Skulle ha städat idag, men fick förhinder. Pappa ringde som en galning på morgonen tills jag vaknade och ville att jag skulle vara hundvakt. Föräldrarna jobbade och syrran skulle på bio. Så nu har jag surat hela dagen, trots att jag fick "god" mat som ersättning. Tänker sura ett tag till… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Idag har jag satt in ett handvirkat bo som hänger i taket hos mina mus flickor. Jag har lärt hunden att hasa bakåt i liggande läge. Vi tränar i freestyle så att vi kanske kan tävla i framtiden. Jag har pysslat lite med mössen idag med och lilla Lolly ville visst smaka på mitt nagerlack.
#0 Pulsa i snöslask är inget kul alls. Enda nackdelen med hund. Att man måste ut i alla väder. Finns många plus med.
Visar bild på Kajsa som faktiskt invigde virkbädden. Köpte även en klätter sak i träd med som dom verkligen uppskattade, syns på bilden med.
I trä ska det stå.
P.s har hittat en butik i stan som säljer djurtillbehör för billig peng. Betalade bara 35:- för trä klättersaken. Köpte reflexkoppel till vovven för 13:-.
#1 Klart du har rätt att vara sur. Hoppas din kväll blir trevlig i alla fall.
Fortfarande trött. Så trött att det gör ont. Kvällsmacka o pepparmintste blir det nu sen nån rulle eller serie (bätte ljud på serier - högtalarna är paj) att somna till. (Fast risken är att jag blir pigg efter midnatt… gah)
#1 Haha, ja, man kan bli sur när man blir väckt innan man sovit klart. Gratis mat o hundsällskap borde dock göra dig glad igen. 
#2 Ah, vilket sött bo. Jag gillar "sovbollar" till mössen, men kan inte virka själv.
Jag bryr mig inte om väder alls, men för hundens skull är jag orolig. Slask klarade hans vingliga ben dock fint. Blir värre sen när det blir halt.
#6 Lätt att handvirka. Finns bra videos på youtube hur man gör. Så jag lärde mig. Dock så stickar jag mössor på beställning och hundtröjor (ej reklam för det). Handvirkning är enkelt och roligt att kunna. Man får nåt att göra. Ska se om jag kan göra en video med instruktioner hur man gör. För att sticka en hund tröja: Ta mått på hundens rygglängd och bröstomfång. Sedan får man anpassa maskor efter det. Ska kolla hur många maskor jag gjort på min fis vovve på ynkliga 3kg. Kan länka en bra sida om det är oki.
#2 Aww, sött! Kanske skulle lära mig att virka eller nått. :p
#6 Gå och lägg dig istället? :p
Ne, maten jag hade tänkt göra hemma var mycket godare, men hann inte lägga fram köttfärsen, så fick mer eller mindre lov att äta här. Och hundsällskap från hell piggar inte upp en. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Här kommer i alla fall videon. hon är beundransvärd och kan verkligen göra fina handvirkningar.
http://www.youtube.com/watch?v=6FeEEWiA_kY&list=UUd3Si7hbwfZXSFS7Lwze27A&index=1&feature=plcp
Jag har svårt att sova färdigt på mornarna. skyller på åldern…trasslig rygg och nu börjar nacke och axlar att böka. jag vaknar att kroppen värker så jag inte kan somna om. Ofta ligger jag från 5-6 fram till 7-8 och hoppas på att somna om. Passar då på att småsurfa på mobilen lite.
Jag gick upp 08:30 idag och var nöjd med att jag kunde slumra till en stund ändå.
Jag tog en lugn förmiddag i chokladtråden, väntade ut barnen som segade sig upp frammåt lunch (11 och 16 år) för att därefter åka på julshopping i vår grannkommun, Karlskoga, med dem. JC har kursat där och säljer ut allt till 30% lagom till jul. Sonen hittade både en cardigan och ett par jeans och han och jag lade ihop till ett par snygga vita Peak tummvantar som vi ska ge oss själva i julklapp :)
jag plockade upp 25kg hel vete på granngården för jag har fått tag på en vänlig bonde som kan krossa åt mig
! Ska kontakta honom i mellandagarna, såååå bra!!!!
Vid 15-tiden var vi hemma igen.
16:00 skulle Ida på genrep för danssäsongens avslutningsuppvisning.
18:00 tog vi plats för att applodera åt duktiga dansare och fantastiska ledare.
Vi hann med en sväng förbi Ica innan vi var hemma 19:30 för att börja med maten.
21:00 hade vi lagat-ätit-plockat in disken och hela familjen spelade ett parti chicago (pokervariant) och därefter ett parti hjärter.
Hinner med en sväng på mus iFokus :)
Nu är jag trött…kommer somna ovaggad tror jag
Imorgon är det julstädning i varenda bur och en tur till återvinningsstationen med 7 säckar spån från två veckors städ. bästa tt vara pigg då!
God natt!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Jag hostar, knarkar chips och Fisherman's friend, tycker enormt synd om mig själv och funderar på hur jag på bästa sätt ska mörda aset som smittat mig utan att åka dit på det.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#11 nu stavar jag säkert fel men försök få läkaren att skriva ut cocillana. Bästa medicinen ever!!!
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#13: Nah, tar veckor att få läkartid här så jag hinner bli frisk före det :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag var och tittade på 8 veckors salukivalpar som en av våra uppfödda hanar är pappa till.
Dom var helt ljuvligt söta
Så i dag är jag sååå trött…

http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#12 mums för morfinknarkaren
men håller med, den är mkt bra mot hosta
#14 ja, de var ju nästan lite söta… 

jag har varit sååå trött hela dagen så jag har inte kunnat göra något alls. Det brukar vara så när jag drabbas av främmande bakterier att jag blir väldigt trött o sen måste sova… jag får aldrig influensa å magsjuka, å ej heller förkylningar (ok, då o då får jag det men inte ofta) utan får bara dessa tröttheter som hoppar över mig - själva tröttheten är jobbig, för det gör ont… i ryggmärgen typ

Trött, seg och sliten. Har haft en underbar helg, men dammsög och moppade i torsdagskväll, för att ha fint när gästerna kom på fredagn, så händerna blev lite arga. Jobbade 10-18 på fredan, hem, göra middag, sen dricka vin, äta god mat och mysa med vänner. Lite för mkt vin, lite för få timmar att sova, lagom med nytta på lördan, umgås och påfyllning av fler gäster. Satt uppe till efter 3, sov max 5 timmar, kroppen som är i ett skov vill inte riktigt, magkatarr, ledvärk och trött som tusan. Nu ska jag lägga mig, så jag hinner sova ikapp.
Imorrn ska jag uppe xtra tidigt, skjutsa K till tåget, sen hem, ta hand om alla djur, kanske hinna julpynta (för nu har vi snö, då känns det äntligen rätt, brukar vräka på allt till 1:a advent annars), jobbar sen, men trots att jag har världens bäåsta jobb, som brukar göra att jag mår bättre, ska jag smita hem tidigare. Åker till Gävle för att julhandla och köpa 2 begagnade kaninburar, när K slutat.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter